הבורסה בת"א | סיקור שוטף

האפשרות להפסקת אש הקפיצה את הבורסה: ת"א 35 זינק ב-1.65%

נייס בלטה בעליות של כ-4% במחזור הגבוה בבורסה, נובה זינקה בכ-7%, אורמת עלתה בכ-4.5%, אברא זינקה ב-13.6% • העליות בוול סטריט סיפקו רוח גבית לבורסה

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים שהתחזקו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.65%, מדד ת"א 90 עעלה ב-1.7%, ומדד ת"א גלובל-בלוטק זינק ב-2.6%. ברקע: עליות במסחר בוול סטריט, וברקע לדיווח בגלובס על האפשרות להפסקת אש מול החמאס כבר בסופ"ש.

נייס בלטה בעליות של כ-4% במחזור הגבוה בבורסה, נובה זינקה בכ-7%, אורמת עלתה בכ-4.5%, אברא זינקה ב-13.6%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-2 מיליארד שקל.

14:30

חברת גיקס  דיווחה היום כי חברת הבת לינקיורי חתמה על מזכר הבנות, לקראת רכישת חברה פרטית מובילה בתחום הפרסום המקוון המחזיקה במספר מותגי תוכן מובילים בתחומים שונים הזוכים למיליוני חשיפות מידי יום. על בסיס הדוחות הכספיים המבוקרים של החברה הנרכשת לשנת 2020: מחזור ההכנסות בשנת 2020 עמד על כ-71 מיליון שקל עם רווח תפעולי בהיקף של כ-10.6 מיליון שקל.

13:00

גלילאו טק  , המפתחת וממסחרת פתרונות לניהול ערים חכמות ופתרונות בתחום הפינטק, מדווחת על התקשרות במזכר הבנות עם חברת גפן השקעות ביומד למיזוג פעילות עצמאית של פלטפורמת Traffiex AI לניהול תנועה ורמזורים חכמים. פעילות פלטפורמת Traffiex AI הנה פעילות חדשה, מבוססת בינה מלאכותית, אשר פותחה ע"י חברת גלילאו טק ואינה חלק ממערכת ה-CORAL REEF לניהול עיר חכמה. במועד השלמת עסקת המיזוג תחזור גפן השקעות ביומד להיסחר בבורסה לני"ע.

העסקה תבוצע בדרך של החלפת מניות ללא רכיב מזומן, במסגרתה תעביר גלילאו לבעלות גפן את מלא הזכויות בפעילות הפלטפורמה (100%), בתמורה להקצאת 68.5% ממניות גפן לחברת גלילאו וכן ל-19% נוספים ע"פ עמידה באבני דרך אשר יסוכמו בין הצדדים בהסכם המפורט. במסגרת עסקת המיזוג, החברה הממוזגת תפעל לגיוס הון בסך 16 מיליון ש"ח מגופים מוסדיים ומשקיעים אסטרטגיים, לצורך רישומה של גפן הציבורית למסחר כחברת מו"פ, כך שבמועד השלמת העסקה וגיוס ההון תקצה החברה הממוזגת למשקיעים סך של 20% מהון המניות שלה.

11:00

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-1.1%, ומדד ת"א 90 עולה ב-1.4%. אברא  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות והודיעה על רכישת השליטה בחברת Neway Tehnologies (ניוווי טכנולוגיות) תמורת 56 מיליון שקל. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, והכלכלן יניב בר מתייחסים בסקירתם השבועית למחירי הדירות. "עפ"י סקר הדירות החודשי של הלמ"ס אשר איננו נכלל במדד המחירים לצרכן, מחירי הדיורת עלו בפברואר-מרץ 2021 בכ-0.8% בהשוואה לינואר-פברואר 2021, ולפיכך קצב העלייה השנתי של מחירי הדירות עלה לכ-4.5%. להערכתנו, מגמה זו צפוי להימשך גם בחודשים הקרובים, על רקע ביקוש גובר ועולה לרכישת דירות, שפוגש היצע נמוך יחסית של דירות, ביחס לצרכי המשק".

בפמן ובר מתייחסים גם לנתונים שפרסמה הלמ"ס ביחס לאבטלה במשק: "הנתונים מלמדים כי במחצית השנייה של חודש אפריל שיעור האבטלה ה'רחב', שכולל בין היתר את הבלתי מועסקים ואת העובדים שבחל"ת, נותר ללא שינוי ברמה של 10.6%. תהליך ההתאוששות של שוק העבודה יוסיף להיות איטי, זאת בדגש על ענפי האירוח והאוכל, מלונות ובידור ופנאי. התפתחות זו משתקפת בנתוני המשרות הפנויות במשק לחודש אפריל, שמספרן עלה לשיא של כ-130 אלף משרות, כאשר שיעור המשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל (מלונות ומסעדות) עלה לרמה גבוהה באופן חריג. במבט קדימה, שיעור האבטלה ה"רחב" צפוי להמשיך ולרדת עם ההאצה בפעילות הכלכלית, וביתר שאת לאחר ביטול תשלום דמי האבטלה לעובדים שבחל"ת. להערכתנו, שנת 2021 תסתכם בשיעור אבטלה "רחב" בשיעור דו-ספרתי נמוך, בממוצע שנתי, כאשר בסוף השנה הוא צפוי לעמוד על שיעור חד ספרתי, אם כי, עדיין גבוה משמעותית מהרמה ערב המשבר (פחות מ-4%)".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.8%.

עליות בולטות רושמות נובה, אורמת , קנון וג'נסל.

חברת סלקום  סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 1.033 מיליארד שקל, גידול של 15.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב - 892 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע מהמיזוג המלא עם חברת גולן טלקום. החברה עברה גם לרווח של 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעקבות רווח חד פעמי של כ-14 מיליון שקלים כתוצאה מעסקת IBC --הוט.

08:05

 
טלרד  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה עלה לכ-2.7 מיליון דולר, לעומת כ-1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-78.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.  הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 עלו בכ-11% לכ-45.3 מיליון דולר.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול יום המסחר ננעל בירידות, במקביל למגמה שלילית בבורסות של אירופה וארה"ב. מדד ת"א 35 ננעל בירידה של כ-0.6% ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 0.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.72 מיליארד שקל. 

בוול סטריט אמש, המגמה השלילית התמתנה בשנה האחרונה של המסחר ובסיום רשמו המדדים המובילים ירידות של עד 0.5%. 

2. הדואליות יתמכו

 למניות הדואליות צפויה להיות השפעה חיובית על מדד ת"א 35. עם פער ארביטראז' חיובי משמעותי שבות טאואר  (2%), טבע (0.8%), נייס (1%) , נובה  (5.5%) ופריון 4%. 

3. מגמה מעורבת באסיה ובחוזים

מהפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של חברי "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד שפורסמו אמש עולה כי מרביתם מסכימים כי העלייה האחרונה בקצב האינפלציה בארה"ב היא זמנית בלבד ונובעת ברומה מגורמים משבשים חד פעמיים.  "חלק מהמשתתפים בישיבה ציינו כי אם הפעילות הכלכלית תמשיך להשתפר בקצב מהיר יהיה זה מן הראוי לדון באחת הישיבות הקרובות בשינוי התוכנית להרחבה מוניטארית כמותית", נאמר. 

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות.

מחיר חבית נפט רושם עלייה קלה ומנגד הזהב נסחר בירידה קלה. 

4. שוק הקריפטו: התנודתיות נמשכת

התנודתיות הגבוהה בשוק הקריפטו נמשכת גם היום. הביטקוין נסחר כעת ברמה של 39,300 דולר לאחר שאתמול צנח במהלך המסחר לרמה של 31,000 דולר, ולאחר מכן טיפס לכ-39,000 דולר. בתחילת השבוע היה אלון מאסק שהפך את ההחלטה ואמר כי טסלה לא תקבל תשלום בביטקוין, ולאחר מכן היו אלו שלושה גופי בנקאות ותעשיית תשלומים סיניים שפרסמו הצהרה המזהירה מוסדות פיננסיים שלא לנהל עסקים הקשורים למטבע וירטואלי. 

5.  בלאומי ממליצים על שופרסל

ולסיום, מעיין בק מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מציינת בעקבות דוחות שופרסל  שפורסמו אתמול כי "תוצאות הרבעון הראשון היו מצוינות. הרבעון הנוכחי הושפע ממספר מגמות, בהן עיתוי חיובי של חג הפסח בשנה הנוכחית, השפעה חיובית של סניפים חדשים שנפתחו לאחר הרבעון הראשון 2020 ומנגד קיטון הנובע מהיחלשות מגפת הקורונה. הרווח התפעולי של הקבוצה כולה ברבעון הנוכחי גדל משמעותית עקב התייעלות בהוצאות התפעוליות ועקב המעבר לרווח במגזר BE , ושיעור הרווחיות התפעולית המשיך לעלות ועמד על שיעור רווחיות שיא של 5.3% לעומת 4.6% ברבעון המקביל אשתקד".

"שופרסל חוזרת ואומרת כי השנה הקרובה לא תהווה שיא בהכנסות לאחר השיא בתקופת הקורונה, אולם מנועי הצמיחה שלה ומהלכי ההתייעלות יאפשרו לה לשמור על שיעור רווחיות תפעולית של 5%-4%. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-31.1 שקל למניה - פער כלכלי של 14% ביחס למחיר השוק של המניה - ומותירים את ההמלצה על 'קנייה'".