"האיום הגדול הוא מי שמשתמש בפייסבוק לא למטרה שצוקרברג ייעד לה"

כך אמרה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, בוועידת הצעירים והצעירות שקיימו התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ומפעל הפיס • וגם: חברת נטפים, החברה למתנ"סים הארצית וג'וינט-ישראל אשלים השיקו את תוכנית "מעונות יום ירוקים בחברה הבדואית" • אירועים ומינויים

עדי סופר תאני / צילום: איל יצהר
עדי סופר תאני / צילום: איל יצהר

"הסיכון הכי גדול שחשבנו שיגיע ממשתמשים 'רעים' של פייסבוק היה בהקשר של גניבת דאטה ופריצות סייבר ולזה התכוננו. בשנים האחרונות הבנו שהאיום הגדול הוא לא אלו שפורצים לפלטפורמה, אלא אלו שמשתמשים בפלטפורמה, אך לא למטרה שמארק (צוקרברג) ייעד לה", כך אמרה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, בוועידת הצעירים והצעירות שקיימו התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ומפעל הפיס, בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים והמשרד לשוויון חברתי. בוועידה השתתפו כ-1,500 סטודנטים מרחבי הארץ.

סופר תאני, ששוחחה עם ים עתיר, ראש תחום קשרי ממשל וקשרי חוץ בהתאחדות, סיפרה כי התופעות השליליות שתיארה נמצאות בפוקוס של החברה בשנים האחרונות. "ישנם שלושה דברים שאנחנו מתמקדים בהם: טכנולוגיה שעוזרת להקטין את התופעות השליליות - בעיקר בינה מלאכותית שמאפשרת לזהות שיח שלילי; מתודולוגיה ופיתוח שיטות; וחינוך לשימוש בכלים ובמרחב הזה.

"הדבר שאני הכי מתרגשת ממנו זה הפיתוח של פלטפורמת התקשורת הבאה, שכולנו נשתמש בה בעתיד הקרוב. אולי בעוד חמש שנים יהיו פה אלפי סטודנטים - חלקם פיזית, וחלקם דרך מערכות של מציאות רבודה".

בשנים האחרונות שיתפה פייסבוק פעולה עם 750 סטארט-אפים מתחומים שונים. "המשימה שלנו היא לעזור להם לפתח את אסטרטגיית הצמיחה שלהם, גם ברמה הגלובלית", הסבירה סופר תאני. "יזמי סטארט-אפים בישראל 2021 הם עדיין גברים, צעירים, לבנים, מאזור המרכז ובוגרי 8200. אנחנו סטארט-אפ ניישן, אבל זה עדיין לא מנוע לחברה ולמוביליות בחברה הישראלית. "התחלנו לזהות חרדים, נשים, ערבים כדי לשנות את זה".

ומה העצה שלה לסטודנטים העומדים להשתלב בשוק העבודה? "תרימו את היד בכל ארגון שאתם נכנסים אליו, ואם אין שם מנהלים שרוצים לשמוע את מה שאתם אומרים - תחליפו עבודה".

חדשות טובות

חברת נטפים, החברה למתנ"סים הארצית וג'וינט-ישראל אשלים השיקו את תוכנית "מעונות יום ירוקים בחברה הבדואית", בהשקעה משותפת של מאות אלפי שקלים.

מדובר במיזם חינוכי-חברתי-סביבתי ראשון מסוגו, שמטרתו להעלות את המודעות לערכי הטבע והקיימות, ולהפוך את מעונות היום בחברה הבדואית לירוקים בשלושה היבטים עיקריים: הכשרת הצוותים במעונות לחינוך סביבתי והתנהלות ירוקה, חיבור הורי הילדים לנושאים הסביבתיים, והקמת קירות ירוקים ושתילת צמחים ופרחים, על מנת להפוך את חצר הגן לנאה יותר וירוקה יותר.

בשלב הראשון תתמקד התוכנית בתשעה מעונות יום - ארבעה בעיר רהט, שלושה בתל שבע, ומעון אחד בכל אחד משלושת הישובים: שגב שלום, חורה ולקיה. מדובר בפיילוט הצפוי להתרחב לכלל מעונות היום שמפעילה החברה למתנ"סים בחברה הבדואית בנגב.

הכשרת הצוותים החינוכיים נעשית על ידי אנשי החברה להגנת הטבע, במימון חברת נטפים. עובדי נטפים מתנדבים גם בגינון החצרות והקמת הקירות הירוקים במעונות היום.