איך תקדמו את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק?

החשיבות של הרשתות החברתיות בהיבט העסקי עלתה במיוחד בזמן מגפת הקורונה, והמיתוג בפייסבוק עשוי להשפיע ישירות על שורת הרווח • מה צריך לעשות כדי להוציא את המיטב מהעמוד העסקי?

פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos
פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos

הנוכחות ברשתות החברתיות חשובה כשרוצים לבנות מותג, בטח בימים בהם יש קושי לצאת החוצה ולהתערבב בציבור. האמנם בישראל כבר חזרנו לשגרה (לצד ההתפרצויות החדשות), אך עדיין כדי שיכירו את המותג שלכם ותוכלו למקסם רווחים, עליכם להחזיר פרופיל מפותח של העסק שלכם. דיברנו עם שלושה משרדי פרסום, כל אחד מהם ייתן טיפ שאולי יעזור לכם לבנות את המותג.

התוכן חייב להיות עקבי, אחיד וברור

פנינה ספרינגר, ראש מחלקת הסושיאל-מדיה במשרד Interaction מקבוצת אדלר חומסקי, מסבירה כי הפוסטים והתוכן שאתם מעלים לעמוד העסקי שלכם חייב להיות עקבי. "חשוב לבחור קו אחיד וברור לסגנון של התוכן שיוצג בעמוד; ציני, בועט, פרובוקטיבי, נקי, מקצועי וכו' - השפה שהמותג משתמש בה מעידה גם על הלך הרוח של האנשים שעומדים מאחוריו. יחד עם זאת, תמיד תזכרו מי קהל היעד שלכם ואיך הכי נכון לפנות אליו". לצד זאת, ספרינגר ממליצה לעבוד עם גאנט מסודר ועקבי להעלאת תכנים, וכי "עבודה מסודרת תעזור לכם להיצמד למטרות השיווקיות שלכם".

בנוסף, ספרינגר מצביעה על החיוניות בשירות לקוחות טוב. "מענה מהיר ויעיל לגולשים מעיד על הדרך בה העסק תופס את הלקוח שלו; הודעות פרטיות ותגובות בעמוד חייבות לקבל מענה הולם ויכולות להיות גורם משמעותי להפוך גולש לצרכן ואפילו לשגריר של המותג", לטענתה. יתרה מזאת, "אורגניות זה לא הכל: כדי להגיע לקהל רחב אך ממוקד יותר צריך להשקיע גם בקידום הממומן. לפייסבוק יש יכולות טרגוט ופילוח מהמתקדמות ביותר בשוק, הרשתות החברתיות יודעות עלינו יותר ממה שאנחנו חושבים וזה לא בהכרח דבר רע - אף אחד לא רוצה לראות מודעות שלא רלוונטיות אליו וגם אתם בתור בעלי עסק לא רוצים לבזבז כסף על קהל לא איכותי".

קשרו בין העמוד העסקי שלכם לשירותים אחרים של פייסבוק

אלירן אור, מנהל תחום הסושיאל במשרד הפרסום Publicis Media, ממליץ לעשות את הקישור בין העמוד העסקי בפייסבוק לשאר השירותים. "אני ממליץ לעשות חיבור בין עמוד הפייסבוק העסקי למספר הוואטסאפ שלכם. תוכלו לייצר בעמוד כפתור מהיר ליצירת קשר דרך הוואטסאפ, כך תוכלו לקבל פניות ממשתמשים המתעניינים ולקוחות פוטנציאלים מפייסבוק ישירות לטלפון שלכם ולייצר איתם שיחה הרבה יותר אישית ומידית", מסביר אור.

בנוסף, מפרט אור, כדאי "לתת דגש על פעילות עסקית באינסטגרם, שצומחת משמעותית מבחינת מצטרפים חדשים בשנים האחרונות, ומצליחה להגיע לקהלים צעירים יותר לעומת פייסבוק. אחד הכלים החדשים שאינסטגרם השיקו לפני כחצי שנה, הוא ה- Reels המצטרף לפיד ולסטורי, כמיקומי תוכן בפלטפורמה ומאפשר ליצור תוכן וויראלי עם שילובי סאונד שונים. לאחרונה אינסטגרם גם פתחה אפשרות לפרסם במיקום הזה, ככה שבעלי עסקים יכולים לשלב שם תוכן אורגני לצד פעילות עסקית ממומנת".

שיח מגדיל את החשיפה, סטוריז ושידורים חיים

דולב משה, מנכ"ל משרד הפרסום ובית התוכן לצעירים Fresh, אומר כי ככל שתפרסמו פוסטים ותעודדו שיח מסביב לנושאים שקשורים לעמוד שלכם, כך החשיפה שלכם תעלה ומשתמשים חדשים יגיעו אליכם. "צרו תקשורת דו כיוונית. הפיד שלכם הוא לא לוח מודעות, השתמשו בתוכן כדי לייצר דו שיח ומעורבות דו צדדית עם העוקבים, כל תגובה, לייק ושיתוף מגדילים את החשיפה האורגנית שלכם".

משה ממליץ להשתמש בפייסבוק סטוריז. "הסטוריז של פייסבוק הם הזדמנות לחשיפה רחבה בחלק העליון של הפיד. היתרון היחסי? דווקא בגלל שכל כך מעט משתמשים בו, מדובר בהזדמנות אמיתית!". עוד טיפ תוכן ממשה, דווקא על הלייבים המוכרים. "עלו לשידור חי: שידורים חיים מקודמים יותר על ידי הפלטפורמה ומהווים אופציה לתפוצה גדולה יותר ויצירת מעורבות בזמן אמת. היתרון היחסי? כלל העוקבים שלכם יקבלו התראה כשעליתם ללייב, השתמשו בפיצ'ר הזה בתבונה", מפרט משה.

גם פייסבוק מציעה טיפים לעסקים כחלק מ"העסק של כולנו"

כשהקורונה פרצה, בפייסבוק ישראל החליטו לשלב כוחות עם כמה חברות כמו גוגל, התעשייה האווירית, WIX ועוד, כדי לסייע לעסקים הקטנים שנאלצו לסגור את החנויות הפיזיות שלהם. הם הבינו שרק 14% מהעסקים הקטנים בישראל פועלים במרחב הדיגיטלי, מה שהוביל אותם להקים את "העסק של כולנו". מדובר בתוכנית תמיכה בעסקים הקטנים שתעזור להם "להאיץ את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית ולצמצם את הפערים הדיגיטליים שקיימים היום".

בשיתוף הפעולה הזה, השותפים יצרו מערך תוכן על מנת ללמד עסקים איך להפעיל את החנות שלהם ברשת, ולמעשה הכינו סרטון לבעלי עסקים שעושים צעדים ראשונים בדיגיטל, שם נתנו טיפים לעמוד העסקי. בין הטיפים שהציגו: "וודאו שיש לכם את כל הפרטים הנוספים, כתובת, טלפון, פרטים נוספים על העסק, כל מידע שיכול להיות רלוונטי ללקוח חשוב שיופיע בדף. האם אתם עושים שליחויות, מוצרים לרכישה ועוד, כל הדברים האלו צריכים להופיע בעמוד. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו הלקוח יכול לקבל עליכם את מירב המידע בלי שהוא צריך לפנות אליכם באופן אקטיבי, כדי להבין האם הוא בכלל רלוונטי", נאמר בסרטון.

עוד טיפ שהוצג בסרטון הוא שימוש בתבניות. חשוב לבנות תבנית של עמוד המתאים לסוג העסק שלכם. יש סוגים שונים של תבניות, לדוגמה אם אתם מוכרים מוצרים, אז אתם צריכים כפתור של "קנה עכשיו", ולכן זו תבנית שחשובה שתשמשו בה. אם אתם עסק שקשור בשיחות טלפון, אז כפתור של חיוג הוא יותר חשוב.