משחקים אותה: חברת הגיימינג הישראלית ג’ייגנטיק תשווק מכונות הארקייד בוולמארט

ג'ייגנטיק תשווק את מכונות המשחקים שלה בכ-4,000 סניפים של ענקית הקמעונאות • וגם: חברת דואר ישראל הנפיקה השבוע בולים מיוחדים לכבוד המשחקים האולימפיים • אירועים ומינויים

רון ברייטמן, מייסד שותף ומנכ"ל  ג'ייגנטיק / צילום: יח"צ
רון ברייטמן, מייסד שותף ומנכ"ל ג'ייגנטיק / צילום: יח"צ

לא רק הסטארט-אפ זיקית של יעל ויזל זוכה לחתום על עסקת ענק עם וולמארט. חברת הגיימינג ג’ייגנטיק החלה לשווק את מכונות הארקייד שלה (מכונות המשחק הענקיות שמוצבות בדרך כלל במקומות ציבוריים) בכ-4,000 סניפים של ענקית הקמעונאות. שווי העסקה מוערך בכמה מיליוני דולרים. ב-1,000 מהמכונות נמצאים באנרים של אפליקציית המשחק Clawee.

האפליקציה, שכבר רשמה יותר מ-12 מיליון הורדות, מאפשרת לשחק מרחוק במגוון סוגים של מכונות ארקייד אמיתיות, שנמצאות בהאנגר באזור התעשייה שבפתח תקווה. שחקנים ברחבי העולם יכולים לשלוט במכונות מנוף מכאניות (Claw Machines), וזאת באמצעות שידור וידיאו חי. כאשר השחקנים זוכים, הפרס נשלח ישירות אליהם הביתה.

ג’ייגנטיק הוקמה ב-2017 על ידי רון ברייטמן, פסיכולוג קליני בהכשרתו, ועודד פרומר. עד כה גייסה החברה 9 מיליון דולר. היא מעסיקה כ-85 עובדים, ופועלת במספר שווקים בעולם, ובהם קנדה, אנגליה, גרמניה, שבדיה, דנמרק, יפן, הונג קונג וסינגפור.

בישראל מפעילה החברה כ-270 מכונות ארקייד, ובימים אלה היא מקימה סטודיו נוסף, שיכיל עוד 330 מכונות.

ניהול, הדור הבא

הקשר של החברות הגדולות בעולם עם דור מנהלי העתיד מתחיל עוד לפני שהם מסיימים את לימודיהם האקדמיים - וכך קורה גם בישראל.

בימים אלה משיק ארגון TAMID Group את תוכנית ההתמחות הבינלאומית השנתית שלו, שבמסגרתה הגיעו לארץ כ-100 מתמחים מברזיל, גרמניה, סינגפור, ארה"ב, דרום אפריקה וקנדה. התוכנית תימשך שמונה שבועות, והם צפויים להשתלב בחברות כמו וויקס, דלויט, Grove, KPMG ו-Fiverr. 

הארגון החל את פעילותו בקמפוסים ברחבי העולם בשנת 2008, וכעבור שנתיים החלה תוכנית הקיץ הראשונה בישראל באמצעות שיתוף-פעולה עם ארגון Onward Israel, ארגון-הגג של תוכניות התמחויות הקיץ בישראל.

"אנו פועלים כבר יותר מעשור לחיבור בין סטודנטים מכל רחבי העולם לאקו-סיסטם הישראלי ולחיזוק שוק העבודה", אמר יוני היילמן, מנכ"ל ארגון TAMID Group, באירוע השקת התוכנית. "מדי שנה נרשמות הצלחות יוצאות דופן, מחיבורים לחברות המובילות בעולם ועד לגיוס עובדים בינלאומיים בסטארט-אפים ישראלים מתחילים. מדובר בחיבור שנותן ערך רב, לחברות ולמתמחים כאחד".

התעמלות בולאית

חברת דואר ישראל הנפיקה השבוע בולים מיוחדים לכבוד המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, שתתקיים בקרוב, ולהנפקה הגיעו המתעמלות האמנותיות לינוי אשרם וניקול זליקמן, שייצגו את ישראל באולימפיאדה.

מימין: ניקול זליקמן אלחנן שפירא ולינוי אשרם / צילום: הוועד האולימפי
 מימין: ניקול זליקמן אלחנן שפירא ולינוי אשרם / צילום: הוועד האולימפי

חדשות טובות

בנק הפועלים מקדם ירידי תעסוקה, מיזמים ותוכניות הכשרה תעסוקתית למחפשי עבודה בעקבות משבר הקורונה. הבנק יעניק חסות ליריד התעסוקה של עמותת מונא, שיתקיים בכפר קאסם ב-7 ביולי. ביריד יוצעו משרות בענף ההייטק במקצועות הנדסה, חשמל ואלקטרוניקה. הבנק גם מפעיל את 'תעסו-קו' - קו סיוע טלפוני ראשוני למחפשי עבודה, המספק עזרה מותאמת אישית בתחום התעסוקה, כולל ליווי מקצועי, תמיכה רגשית, הכוונה וייעוץ. הפעלת הקו נעשית בשיתוף עם ארגון "בעצמי".