בדרך לרכישת איילון: ווישור הופכת את הנשיא יוחנן דנינו למיליונר

מפכ"ל המשטרה לשעבר דנינו צפוי לקבל תגמול הוני שמן מחברת הביטוח הדיגיטלית, בהטבה של כמעט 9 מיליון שקל • זאת בנוסף לתגמול שנתי בגין דמי ניהול שיעמוד על 432 אלף שקל

יוחנן דנינו יו"ר WeSure / צילום: רמי זרנגר
יוחנן דנינו יו"ר WeSure / צילום: רמי זרנגר

יוחנן דנינו, יו"ר דירקטוריון ונשיא קבוצת ווישור , צפוי לקבל תגמול הוני שמן מחברת הביטוח הדיגיטלית (מניות, אופציות ומניות חסומות) בהטבה של כמעט 9 מיליון שקל. זאת בנוסף לתגמול שנתי בגין דמי ניהול שיעמוד החל מחודש פברואר הבא על 432 אלף שקל. קודם לתפקידו בווישור, הנסחרת כיום בשווי של 450 מיליון שקל, שימש דנינו כיו"ר חברת הביטוח מגדל ולפני כן כמפכ"ל המשטרה.

מהדיווח של ווישור עולה כי בגין שירותי היו"ר שנתן דנינו לחברה בשנת 2019-2020,  תקצה לו החברה מניות במחיר המשקף הטבה של כ-2.5 מיליון שקל.

בנוסף, יקבל דנינו אופציות במחיר מימוש מופחת למניות החברה המשקפות הטבה של  כ-4.9 מיליון שקל, וכן מניות חסומות, אותן יקבל בגין שירותי יו"ר שיעניק לקבוצה בשנים 2023-2021, שערכן הכלכלי הוא 937 אלף שקל. דנינו יוכל לממש את האופציות החסומות בשלוש פעימות שוות, מדי סוף שנה. סך המניות המוקצות לדנינו יהוו יחד 2.37% מהון המניות המונפק ומזכויות ההצבעה בחברה לאחר ההקצאה, ו-2.28% בדילול מלא.

רכשה את איילון בכ-354 מיליון שקל

ווישור הפועלת בתחומים של ביטוחי רכב וביטוחי דירה הוקמה על ידי היו"ר אמיל ויינשל והמנכ"ל ניצן צעיר הרים בשנת 2018, והנפיקה בת"א בחודש פברואר השנה.  

בתחילת השבוע הדהימה החברה הצעירה את ענף הביטוח המקומי כשחתמה על הסכם לרכישת מניות השליטה (50.4%) בקבוצת הביטוח הוותיקה איילון , וזאת תמורת סכום של כ-354 מיליון שקל. בכוונת ווישור להטמיע באיילון, המנהלת כ-14.5 מיליארד שקל נכסי לקוחות (פי 20 מהנכסים שמנהלת ווישור), תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית. העסקה עדיין כפופה לאישורים שונים.

רישיונות לפעילות בארה"ב

בד בבד דיווחה ווישור כי קיבלה שני רישיונות לפעילות במדינות אילינוי ופנסילבניה שבארה"ב. קבלת הרישיונות החדשים מגיעה חודש לאחר שהחברה קיבלה רישיון ראשון לפעול במדינת ניו ג'רזי. בכל המדינות מדובר על רישיון MGA / Insurance producer - שהינו גוף הפצה וחיתום של מוצרי ביטוח. ווישור מציינת כי היא ממשיכה לפעול לקבלת רישיונות דומים במדינות נוספות בארה"ב.