ועדת האיתור טרם הוקמה: זו המחליפה הזמנית של מיכל הלפרין ברשות התחרות

היועצת המשפטית של רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, צפויה לכהן כממלאת-מקום ראש רשות התחרות מ-1 באוגוסט • ועדת האיתור לבחירת מחליף קבוע טרם הוקמה

עו"ד מיכל כהן / צילום: אביגיל פפרינו-באר
עו"ד מיכל כהן / צילום: אביגיל פפרינו-באר

עו"ד מיכל הלפרין תסיים ב-1 באוגוסט את תפקידה כממונה על התחרות, ומחליף קבוע עדיין אין. מי שצפויה למלא את מקומה היא היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד מיכל כהן, שנמצאת ברשות מאז 2006. בתפקידה הראשון הייתה סגנית היועץ המשפטי (לעניינים פלילים), ובין היתר הובילה את הטיפול בתיק קרטל חברות הגפ"מ. ב-2013 מונתה לסגנית היועץ המשפטי (לעניינים אזרחיים ומינהליים), ובין היתר הטמיעה והובילה את הליכי האכיפה המינהלית ברשות. בדצמבר 2018 מונתה ליועצת המשפטית של הרשות.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי פנתה היום (ד') במכתב לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו ביקשה להיוועץ בדבר המינוי. בהודעת השרה נכתב כי "מינוי קבוע של הממונה על התחרות דורש הקמת ועדת איתור. בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, לא התאפשרה הקמת הוועדה בזמן הבחירות. המשרד פועל בימים אלה להקמת הוועדה, כאשר החברים בה נמצאים בהליכי אישור, והם יפורסמו לציבור באופן מסודר בקרוב".

עו"ד כהן תחליף בתפקיד את עו"ד הלפרין, שהודיעה כי היא צפויה לפרוש באוגוסט מתפקידה, כחצי שני לפני המועד המתוכנן במרץ 2022.