זה מה שהיה קורה לכסף שלכם אם הייתם משקיעים בחברות האלה לפני חודש

התשואות של מדדי ת"א אומנם כמעט אפסיות במבט של 30 יום אחורה, אך יש מספר חברות שזכו לצמיחה משמעותית • אנרגיה ירוקה, מנועים וטכנולוגיית מידע: שלוש חברות שזכו לעניין המשקיעים בחודש האחרון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

מדדי תל אביב הגדולים זכו לתשואה אפסית ב-30 הימים האחרונים, כאשר את העלייה הגבוהה רשם ת"א 90 שצמח ב-2% בלבד בתקופה זו. לצורך השוואה, הנאסד"ק טיפס בתקופה הזו 5.3%, S&P 500 הוסיף כ-3%.

יחד עם זאת, בעוד שהתשואה הכוללת בתל אביב לא מרשימה במיוחד בתקופה הזו, יש מספר מניות שזינקו עשרות אחוזים בתקופה הזו. הנה שלוש מהן.


אפולו פאוור

אפולו פאוור , שפיתחה טכנולוגיה לייצור יריעה סולארית גמישה, כבר נסחרת בת"א בשווי של 1.8 מיליארד שקל, זינוק של כמעט 58% בתוך 30 יום בלבד. הזינוק הזה מתווסף לנסיקה מטאורית של 3,186% בתוך שנה בלבד, ושל יותר מ-7,200% מאז שהצטרפה לבורסה ב-2017.

החברה זוכה לעליות על אף שהיא עדיין צוברת הפסדים משמעותיים, המגיעים לכ-32 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות (2020-2018), לצד הכנסות זניחות (כחצי מיליון שקל בסיכום 2020) ותזרימי מזומנים שליליים מפעילות שוטפת. החברה דיווחה במהלך החודש האחרון על שיתוף פעולה בין החברה הבת סולארפיינט לבין חברת הרכב אאודי, שתשלב את הטכנולוגיה ברכבי אאודי או תאגיד אחר מקבוצת פולקסווגן (בהמשך למזכר הבנות מיולי אשתקד, אז החל גל העליות).

אקוואריוס מנועים

אקוואריוס מנועים , שפיתחה מנוע בעירה פנימית, זינקה קרוב ל-35% בחודש האחרון, בין השאר בעקבות דיווח משמעותי על שיתוף פעולה להקמת מפעל ייצור באיחוד האמירויות, יחד עם חברת האנרגיה KIP. ל-KIP יש גם אופציה לרכוש 10% מאקוואריוס לפי שווי של 5 מיליארד דולר, יותר מפי 16 ביחס לשווי השוק של החברה טרם תחילת המסחר.

אקוואריוס השלימה הנפקה ראשונית לפני קצת יותר מחצי שנה לאחר שגייסה 220 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל "אחרי הכסף". בראייה חצי שנתית, החברה רשמה כבר תשואה של 246%.

וואן טכנולוגיות

ענקית ה-IT וואן טכנולוגיות , שעוסקת במתן שירותי טכנולוגיית מידע ומיקור חוץ, הוסיפה בחודש אחרון יותר מ-25% לשוויה. במבט שנה אחורה, החברה הוסיפה כבר כמעט 118% לערכה.

הזינוק מגיע בהמשך לצמיחה של 77% ברווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הראשון של השנה, הודות לרכישת חברת טלדור. המיזוג הושלם בפברואר והפך את וואן לחברת המחשוב השנייה בגודלה בישראל (אחרי מטריקס), המעסיקה כ-6 אלף עובדים, ועם מחזור שנתי מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקל.