בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה צנחה ב-4.3%, מאנדיי ב-8.5%

וול מארט עלתה בכ-1% לקראת פרסום דוחותיה מחר • רשות הבטיחות בדרכים המהירות בארה"ב הודיעה היום כי החלה לחקור תאונות בהן מעורבות מכוניות טסלה

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בניו יורק. מדדי S&P 500 והדאו ג'ונס רשמו בסיום עליות קלות לאחר שנסחרו במשך מרבית היום בירידה, ואילו מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.2%.

מניות מאנדיי, טסלה, רובין הוד ומודרנה רשמו ירידות חדות. מנגד, מניות AMC, מגל  ואנלייבקס  בלטו בעליות חדות במחזורים ערים. 

20:45

מדד הדאו ג'ונס יורד כעת בכ-0.1% והנאסד"ק נסוג ב-0.5%. 

מניית וול מארט  נסחרת בעלייה של 1% לקראת פרסום דוחותיה מחר.

סונוס מזנקת בכ-8% על רקע פסיקת בית משפט כי גוגל הפרה זכויות פטנטים של החברה. 

18:50

מתמתנות הירידות בניו יורק והמדדים המובילים נסוגים כעת ב-0.2%-0.9%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.25%. 

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 0.9%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות אנלייבקס, נובה , נייס , אמדוקס ואלביט מערכות.

17:20

מחריפות הירידות בבורסות של ארה"ב בהובלת מדד הנאסד"ק שנסוג כעת ב-1.2%. מניות מודרנה, טסלה, מאנדיי , רובין הוד, סנטינל-וואן, איירון סורס  וניאו  בולטות בירידות חדות. 

16:30

ירידות קלות בוול סטריט בפתיחת המסחר. מדדי המניות המובילים נסוגים בכ-0.3%.

ירידות בולטות רושמות מניות מודרנה , טסלה ונובווקס. 

15:40

רשות הבטיחות בדרכים המהירות בארה"ב הודיעה היום כי החלה לחקור תאונות בהן מעורבות מכוניות של טסלה  עם רכבי חירום, בעיקר בשעות החשכה. החקירה תכלול כ-765 אלף מכוניות מתוצרת טסלה, לאחר ש-17 אנשים נפגעו בתאונות.

החברה הביטחונית ראדא הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות לקראת הקמת מיזם משותף עם חברת ADTL (Alpha Design Technologies), העוסקת במו"פ וייצור ומתמקדת בתעשייה הביטחונית ההודית. המיזם המשותף יעסוק בשיווק, ייצור, מכירה, התאמה ותמיכה של המכ"מים הטקטיים שראדא מייצרת, לשוק ההודי. המיזם יוחזק בחלקים שווים על-ידי שתי החברות, אך ראדא אינה צפויה להשקיע בהקמתו סכומי כסף - היא מביאה את הטכנולוגיה והידע שלה. ההערכה היא שהשוק ההודי עבור מכ"מים גדול מאוד, כמיליארד וחצי דולר. התחזית שמסרה ראדא בעבר לשנה זו היא להכנסות של 120 מיליון דולר.

13:58

המגמה השלילית נמשכת ברוב שוקי העולם, בהם הבורסות באירופה, החוזים העתידיים בוול סטריט ושוק הנפט.

בית ההשקעות אופנהיימר החל לסקר את חברת קלטורה  הישראלית, ספקית פתרונות מבוססי ענן לניהול וידאו, בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 15 דולר. "החברה צפויה ליהנות ממגמות עליה בשימוש בתכני הווידאו, במקביל להגדלת נתחה בשוק מפוזר, לאור יתרונותיה הטכנולוגיים של פלטפורמת הענן. לצד הזדמנות צמיחה בשוק גדול, אנו מציינים את סיכוני ביצוע ושמירה על חדשנות טכנולוגית בסביבת חוסר וודאות מאקרו כלכלית.

"אנו מעריכים שקלטורה תשפר את שיעור שמירת הלקוחות ל-110%, במקביל להרחבת סל מוצריה לתחומי שיחות ועידה, אירועים וירטואליים, טלוויזיה חכמה ועוד, בנוסף להתרחבות גלובאלית. אנו צופים לחברה הכנסות של 162 מיליון דולר ב-2021 ושל 210 מיליון דולר ב-2022, צמיחה שנתית של 34% ו-30% בהתאמה, עם צמצום הפסדיה במקביל לגידול במחזור הכנסות", נכתב בסקירת המניה.

11:55

הירידות באירופה נמשכות, כאשר דאקס מאבד 0.5%, פוטסי יורד 0.9% וקאק משיל 0.6%.

בשוק הסחורות עדיין נרשמות ירידות שערים, כאשר הנפט נחלש ב-1%, הגז הטבעי ב-0.7% והזהב נסחר ביציבות יחסית. בשוק הקריפטו יש עליות שערים קלות.

בסין ננעל המסחר במגמה מעורבת. מדד שנחאי רשם עלייה קלה מאוד, סין 50 ננעל ביציבות ושנזן איבדה 0.7%. מדד הנג סנג איבד 0.8%.

10:14

יום המסחר באירופה נפתח במגמה שלילית, עם ירידות של 0.6% לדאקס ולפוטסי ושל 0.8% בקאק הצרפתי. בווינה ובליסבון נרשמות עליות שערים קלות.

בפרנקפורט בולטות ירידות אצל אדידס , דויטשה בנק , פולקסווגן איי.ג'י  וסימנס . בלונדון חברת הדלק BP  נחתכת ב-2% על רקע ירידת מחירי הנפט, וגם לוידס , רולס רויס  וברקליס  רושמות ירידות.

גם באסיה נמשכת המגמה השלילית וכעת מדד הנג סנג מאבד 0.9%, בעוד שמדד שנזן יורד ב-0.7%. 

9:43

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בירידה של 1.6%, כשאת הירידות הובילו חברת האנרגיה Eneos הולדינגס, בנק מיצובישי, ניסאן, נומורה, ראקוטן, סופטבנק ומיצובישי מוטורס. בסידני ננעל המסחר בירידה של 0.6%.

בסין נמחקו העליות שנרשמו עד כה במדדי שנחאי וסין 50. מדד שנחאי נסחר כעת ביציבות, סין 50 מאבד 0.1%. בהונג קונג נרשמת ירידה של 1.2%, כשאת הירידות מובילה בין השאר יצרנית הרכב ג'ילי (Geely).

8:00

המסחר באסיה מתקיים הבוקר במגמה מעורבת, ובעוד שמדדי שנחאי וסין 50 רושמים עלייה קלה, הנג סנג יורד ב-0.7% ומדד ניקיי נחתך ב-1.7%.

את הירידות בטוקיו מובילות בין השאר חברת האנרגיה Eneos הולדינגס שמאבדת 3% במחזור המסחר הכי גבוה במדד, Mitsubishi UFJ Financial Group (בנק מיצובישי) יורד ב-1.5% במחזור המסחר השני בגודלו, סופטבנק יורדת ב-2%, ניסאן יורדת 3.5% ומיצובישי נסוגה ב-1.3%.

גם בחוזים העתידיים בוול סטריט המגמה שלילית. החוזה על דאו ג'ונס יורד ב-0.3%, החוזה על S&P 500 ב-0.2% והחוזה על נאסד"ק ב-0.1%. גם בגזרת האג"ח האמריקאיות יש ירידות חדות. התשואה על האיגרת ל-10 שנים צונחת ל-1.25%, כאשר את שבוע המסחר הקודמת סיימה ברמה של 1.34%.

מחירי הנפט הגולמי רושמים הבוקר ירידות של כ-1%, וחבית נפט מסוג ברנט שוב נסחרת במעט פחות מ-70 דולר. נפט מסוג WTI נסחר תמורת 67.5 דולר לחבית. 

לעומת המגמה בשווקים הפיננסיים בעולם, בשוק הקריפטו המסכים ירוקים. הביטקוין ממשיך להתחזק ונסחר הבוקר תמורת 47.4 אלף דולר, האת'ר עדיין נע סביב 3,270 דולר. מטבע הריפל משלים זינוק שבועי של 65% ונסחר תמורת 1.28 דולר.