שטראוס סוגרת רבעון עם עלייה במכירות וירידה ברווח

הכנסות שטראוס ברבעון צמחו בכ-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 והסתכמו בכ-2.13 מיליארד שקל • עליית מחירי חומרי הגלם ועלויות תובלה פגעו בשורת הרווח

מילקי, מעדן הדגל של שטראוס / צילום: יח''צ שטראוס
מילקי, מעדן הדגל של שטראוס / צילום: יח''צ שטראוס

ההכנסות צמחו הרווחיות ירדה: קבוצת שטראוס  סיכמה את הרבעון השני של 2021 עם צמיחה של 10% בהכנסות להיקף של 2.13 מיליארד שקל ועם רווח גולמי של כ-795 מיליון שקל (צמיחה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד).

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-212 מיליון שקל - רווחיות של כ- 10.0% לעומת כ-11.5% ברבעון המקבילה. הרווח הנקי ירד מ-135 מיליון שקל ל-126 מיליון שקל ושיעור הרווחיות ירד מ-6.9% ל-5.9%.

הירידה ביחס לרבעון המקביל אשתקד מנומקת בעליית מחירי חלק מחומרי הגלם שממשיכות ברבעון השני של השנה לרבות מחירי הקפה הירוק, הסוכר, השומשום והגרעינים.

מנגד מציינת החברה ירידה במחירי הקקאו, הדבש וחומרי האריזה מפלסטיק. עוד מציינת החברה את ההתייקרות במחירי ההובלה לאור מחסור במכולות להובלה ימית. החברה גם מציינת עלייה במחירי האנרגיה (נפט) ואת היחלשות השקל אל מול המטבעות בשווקים שבהם היא פעילה.

 
  

"החברה פועלת לצמצום ההשפעות הנובעות ממחירי התשומות בין היתר באמצעות גידור ותוכניות התייעלות". עוד מצוין כי "בגיאוגרפיות מסוימות ובמוצרים מסוימים עדכנה הקבוצה את מחירי המכירה ללקוחותיה".

קבוצת שטראוס מוגדרת כשנייה בהיקפה בישראל (בהיקף מכירות, על פי סטורנקסט) והיא מעסיקה כ-4,500 עובדים.

בחלוקה לפי תחומי הפעילות של החברה עולה כי שטראוס ישראל, המשקפת שיעור של 43% מהמכירות נטו של החברה, צמחה ברבעון השני בכ-8% עם הכנסות של כ-917 מיליון שקל.

העלייה מיוחסת לגידול במכירות מוצרי חלב ותחליפיו והתאוששות במכירות החטיפים המלוחים והמתוקים בצריכה מחוץ לבית. פעילות שטראוס בישראל החזיקה בסוף הרבעון השני כ- 12.4% מנתח שוק המזון והמשקאות בישראל לעומת כ-12.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עלה בכ-10% לכ-108 מיליון שקל.

שטראוס קפה המשקפת נתח של 40% מהמכירות נטו של החברה צמחה ב-13% להכנסות של 848 מיליון שקל. העלייה מיוחסת בעיקר לחזרת הפעילות של רשת קפה עלית והמכירה לשוק המוסדי. עם זאת, שיעור הרווחיות ירד: החברה רשמה רווח תפעולי של כ-77 מיליון שקל, כאשר שיעור רווחיות ירד מ-9.7% ל-9.2%. ירידה זו יוחסה להתייקרות מחיר הקפה הירוק.

מכירות שטראוס מים המשקפים מכירות של 9% מהחברה עלו ב-16.4% להיקף של 186 מיליון שקל לאור עלייה בכמות המכשירים בישראל לרבות השקת קו חדש. החברה שפועלת גם בסין צמחה ב-22.4% בשוק הסיני בו היא מתעדת להשיק מפעל יצור חדש (בגנו קיבלה מענק של כ-11 מיליון שקל).

פעילות המטבלים והממרחים הבינלאומיים של המותגים סברה ואובלה תופסים נתח של 8% ממכירות החברה נטו והם צמחו בכ-8%.

מנכ"ל קבוצת שטראוס, גיורא בר-דעה, ציין כי "הסרת המגבלות והחזרה ההדרגתית לחיים לצד הקורונה אפשרו לחברה לשוב לפעילות סדירה במגזרים בהם הייתה האטה בתקופה המקבילה אשתקד". בר-דעה נערך לאפשרות של השבת המגבלות ואמר כי "נאלץ ללמוד לחיות ולייצר לצד הקורונה".

שטראוס השיקה לאחרונה קו מוצרי ארוחות קפואות מוכנות וחתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם יצרנית הטופו משק ויילר כחלק מפעילותה בתחום המזון הצמחי. בתחום הרותח של הבשר המתורבת בישרה אלף פארמס המשתייכת לחממת דה קיטצ'ן של שטראוס, על סבב גיוס בהיקף של 105 מיליון דולר.