הגאות בשוק הנדל"ן הזניקה את הרווח הנקי של אזורים ברבעון השני

הרווח הנקי של חברת הנדל"ן זינק ב-200% והסתכם ב-82 מיליון שקל • במהלך הרבעון השני מכרה אזורים יותר מפי 2 יחידות דיור לעומת התקופה המקבילה

רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי
רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי

חברת אזורים, שפרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2021, מציגה גידול של כ-200% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-82 מיליון שקל. זאת בהשוואה לכ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. כמו כן, הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-404 מיליון שקל לעומת כ-220 מיליון שקל ברבעון השני ב-2020 - עלייה של כ-83%. מניית אזורים  נסחרת בעליות קלות בבורסת ת"א בשעה זו.

מדיווחי החברה עולה כי אזורים מכרה ברבעון השני 434 יחידות דיור, לעומת 210 יחידות דיור שנמכרו ברבעון המקביל בשנת 2020. בסך-הכול, במחצית הראשונה של 2021 מכרה החברה 885 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-1.78 מיליארד שקל (לא כולל מע"מ), זאת לעומת 363 יחידות דיור בתקופה המקבילה בשנה שעברה בהיקף כספי כולל של כ-564 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

בנוסף, אזורים מדווחת על עלייה משמעותית בהכנסות מדמי שכירות ושירותי ניהול שהסתכמו לכ-19 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-25%. הכנסות אלו כוללות את ההכנסות מפרויקטים למסחר ומשרדים, וגם את ההכנסות מניהול וייזום תחום הדיור להשכרה.

בתקופת הדוח החברה חתמה על עסקאות וביניהן הסכם שיתוף פעולה עם חברת דלק, הסכם קומבינציה בשכונת הר נוף בירושלים וכן רכישת קרקעות בצומת פת ובשכונת רוממה בירושלים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם חברת אשטרום לבניית והקמת פרויקט מגדל מגורים בצומת עלית ברמת גן.

במהלך הרבעון השני, גייסה החברה 194 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח חדשה (15).

רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "ניתן לומר שיש התפכחות של הציבור שציפה לירידות מחירים, או כל מיני מבצעים של דיור למשתכן. ככל שההתפכחות הלכה והתרחבה, אנשים ירדו מהגדר והתחילו לבוא ולבצע רכישות. אם תוסיף לזה מוצרים טובים שיצאנו איתם, כמו המגדל בצומת עלית ברמת גן, או הפרויקט בבת ים, שנמצא על גב תחנה של רכבת קלה, אתה מבין את פשר הביקוש".

לאבידן חשוב להוסיף את חשיבות תחום ההתחדשות העירונית בסך הכולל של פעילות החברה: "רוב הפרויקטים שלנו הנוכחיים והבאים הם תוצאה של פעילות בנושא התחדשות עירונית. לוקח הרבה שנים ליהנות מהתנובה של הפעילות הזאת. זה מגוון את המקורות שמהם אנחנו שואבים את הפרויקטים שלנו". בו-זמנית, החברה רוכשת קרקעות, בעיקר בירושלים: "אנחנו מאמינים בהתפתחות של העיר הזאת ובעבודה היעילה והמהירה מול העירייה והמחוז ואנחנו שמים הרבה משאבים לטובת פיתוח פרויקטים בירושלים ומאמינים שהם יפגשו ביקושים שילכו ויגדלו".