ראש הממשלה בנט: "סגר יהרוס את עתיד המדינה. זה הפתרון האחרון"

נפתלי בנט אמר הערב כי החיסונים ושמירה על ההגבלות הם הדרך להתגבר על המגפה • "נחליט ככל הנראה על אפשרות לחיסון שלישי לצוותי ההוראה ביסודיים והגיל הרך"

ראש הממשלה נפתלי בנט הערב / צילום: קובי גדעון, לע''מ
ראש הממשלה נפתלי בנט הערב / צילום: קובי גדעון, לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב כי הפתרון העיקרי לגל המגפה הנוכחי הוא ההתחסנות. במסיבת עיתונאים הגדיר בנט את הגל הזה כ"מגפת הבלתי מחוסנים" ואמר: "זן הדלתא צבע את מרבית העולם באדום". הוא הזכיר כי אנחנו החלוצים בחיסונים השלישיים וכי גם ארה"ב הודיעה שתתחיל לחסן בחיסון שלישי. "אם אזרחי ישראל יתחסנו בהיקפים גדולים נוכל להתגבר על הדלתא", הדגיש.

בסוגיית ההתנגדות לחיסונים אמר: "אני רוצה להפריך את הפייק ניוז ששומעים פה. החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה - מי שמתחסן כפי שנדרש מגן על עצמו בצורה מעולה ויחד עם המסכה ההגנה כמעט הרמטית. אין פה מקום לשתי דעות - יש פה מדע, עובדות והעובדות הן שהחיסונים הם מצילי חיים. 103 מתוך 107 מתי הקורונה מהשבוע האחרון הם מי שלא התחסנו או שלא השלימו את קבלת החיסונים. זה כמו שצריך להטעין סוללה מחדש של אייפון, צריך להטעין מחדש את הגוף. שואלים 'אם התחסנתי, איך נדבקתי'? אז מחודש לחודש יש ירידה באחוזי ההגנה וצריך לחדש את ההתחסנות".

בנט אמר כי הממשלה פועלת לפי אסטרטגיה ברורה, שמטרתה לשמור גם על הבריאות וגם על הפרנסה: "לא הכל זה רק קורונה. נעשה הכל כדי שתוכלו לפרנס את המשפחות שלכם בכבוד. המון אנשים אומרים תלחצו על כפתור הסגר ואז הכל יהיה מסודר. חוץ מדבר אחד - בזה אנחנו הורסים את עתיד המדינה, מדובר בפתרון האחרון. בחרנו בדרך הקשה. מבצעים עשרות פעולות שאולי אולי יאפשרו להמנע מסגר. הסגרים בשנה שעברה עלו 1.2 מיליארד שקל שהתאדו".

על מערכת החינוך אמר כי "ביום ראשון נודיע מה יהיה בנוגע למערכת החינוך ביסודי, יש לנו דילמה לא קלה בעניין. אנחנו לא רוצים לחזור למצב של 200 ימי לימודים מול הזום. נחליט ככל הנראה על אפשרות לחיסון שלישי לצוותי ההוראה ביסודיים והגיל הרך".

בתשובה לשאלה בעניין נסיעתו לארצות הברית אמר כי לקראת סוף החודש הוא צפוי להגיע לבית הלבן לפגישה עם הנשיא ביידן. "זו פגישה חשובה שתדון בענייני האזור ובמרכזה סוגיית איראן. היא התקרבה מאוד לפצצה גרעינית ואנו נדע להתמודד עם האיום הזה", אמר ראש הממשלה.