האוטובוסים של אמנון מסילות כבר תורמים לרווחים של אלקטרה

חברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה מציגה בדוחות הרבעון השני שלה זינוק של פי עשרה ברווח התפעולי המגזרי, שהסתכם בכ-29 מיליון שקל, המיוחסים בעיקר לאיחוד של פעילות חברת אלקטרה אפיקים (לשעבר אמנון מסילות)

איתמר דויטשר - מנכ''ל אלקטרה בע''מ / צילום: לירון אלוני
איתמר דויטשר - מנכ''ל אלקטרה בע''מ / צילום: לירון אלוני

גם פעילות התחבורה הציבורית וההיסעים נהנית לאחרונה מתקופת פעילות חיובית, אחרי שגם תחומים אלה סבלו מהשפעות משבר הקורונה. חברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה, הנסחרת בשווי של קרוב ל-7 מיליארד שקל, מציגה בדוחות הרבעון השני שלה קפיצה של פי ארבעה בהכנסות מגזר הזכיינות שלה, שהגיעו לכ-200 מיליון שקל, וזינוק של פי עשרה ברווח התפעולי המגזרי, שהסתכם בכ-29 מיליון שקל, המיוחסים בעיקר לאיחוד של פעילות חברת אלקטרה אפיקים, החל מחודש אפריל האחרון.

אלקטרה אפיקים (לשעבר אמנון מסילות) פועלת בתחום התחבורה הציבורית באמצעות הפעלת אשכולות של קווי שירות ברחבי הארץ, ומחזיקה בצי של כ-850 אוטובוסים המשמשים כ-200 קווי נסיעה, וכן מחזיקה בכ-240 כלי רכב אחרים, כולל מיניבוסים. כן היא שותפה (יחד עם אלקטרה ונוספות) בחברת נתיב לעיר, שזכתה במכרז של נתיבי איילון להקמה ותפעול של נתיב מהיר בין נתניה לראשון לציון.

רכשה 51% מאמנון מסילות ב-184 מיליון שקל

אלקטרה, העוסקת בפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, באספקת שירותים ואחזקה לפרויקטים ועוד, השלימה באחרונה את רכישת השליטה (51%) בחברת התחבורה הציבורית וההיסעים אמנון מסילות מידי אמנון סלע, בעלות רכישה נטו של כ-184 מיליון שקל.

בסך הכול, בסיכום רבעוני, הציגה אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד, ובניהולו של איתמר דויטשר, עלייה של 25% בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל, וטיפוס של 40% ברווח הנקי שלה, שהגיע לכ-56 מיליון שקל. בסיכום המחצית הסתכמו ההכנסות והרווח הנקי ב-4.22 מיליארד שקל וב-118 מיליון שקל בהתאמה, שיפור של 15% ושל 34% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ג'נריישן קפיטל: עליית ערך להחזקה בבון תור

גם קרן ההשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל נהנתה בדוחותיה מפעילות התחבורה הציבורית וההיסעים, והציגה בסיכום מחצית השנה הראשונה עליית ערך של כ-16 מיליון שקל להחזקתה בחברת בון תור (49%) הפועלת בענף, לשווי נוכחי של כ-265 מיליון שקל.

בון תור פועלת בתחום ההיסעים, בדגש על הסעות מיוחדות, ובתחום התחבורה הציבורית באמצעות חברת מטרופולין, שאת יתרת המניות בה (50%) רכשה בחודשים האחרונים מידי שותפתה, חברת מכשירי תנועה, יבואנית רכבי סוזוקי שבבעלות צבי נטע, תמורת 110 מיליון שקל.

מלבד עליית הערך בדוחות, בסיכום מחצית השנה נהנתה ג'נריישן מקבלת דיבידנד מפעילות חברות התחבורה הציבורית שלה, ומרווח מעליית השליטה במטרופולין, כל זאת נוכח ביצועים משופרים של פעילות שתי החברות - בון תור ומטרופולין.

עוד בתחום, באחרונה עדכנה ג'נריישן על כניסה לשותפות בחברת רכבות הנוסעים הבריטית פורטרברוק, בסכום מוערך של כחצי מיליארד שקל (חלקה בהשקעה) - המהווה עבורה השקעה משמעותית ראשונה מחוץ לישראל.

בסיכום רבעוני נהנתה ג'נריישן בעיקר מהשבחת השקעה שביצעה בחברת המים ואיכות הסביבה GES, הציגה זינוק של כ-380% בהכנסותיה מהשקעה בחברות מוחזקות, ליותר מ-190 מיליון שקל, ורווחיה הרבעוניים קפצו פי חמישה והגיעו ל-138 מיליון שקל.