בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; גלובל-אי, ריסקיפייד ורדהיל הישראליות זינקו

גלובלסטאר זינקה מעל 60% בעקבות שמועות שהאייפון הבא יכלול טכנולוגיית תקשורת לווין • עליות קלות נרשמו בפרנקפורט ופריז, הבורסה בלונדון בחופשה • אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש: קיים סיכון משמעותי שהאינפלציה בארה"ב תהיה גבוהה יותר וממושכת יותר ממה שהפד מעריך

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:07

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.9%, S&P 500 עלה ב-0.4% ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה קלה.

הישראליות נעלו את הערב בעליות חדות, בראש DSPG  שזינקה כמעט 18%, ואחריה ריסקיפייד , גלובל-אי אונליין , רדהיל , אינוויז טכנולוג'יס  ומאנדיי.קום . מנגד, מנקיינד  נחלשה בכ-4%, וקלטורה , איתוראן  ודאריו הלת'  איבדו 3%.

מניית רובין הוד  צנחה בכ-7% לאחר שיו"ר הרשות האמריקאית לניירות ערך אמר לעיתון "בארונס" שאיסור תשלום בגין הזרמת הזמנות נמצא על השולחן בעקבות "ניגוד עניינים מובנה" בדמי התיווך שעושי השוק מקבלים לביצוע העסקאות.

חברת התשלומים אפירם הולדינגס זינקה קרוב ל-50% לאחר שדיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית המסחר האלקטרוני אמזון , שבמסגרתו תסייע לצרכנים לממן רכישות גדולות שבוצעו באתר.

גלובלסטאר זינקה 64%, על רקע השמועות על שילוב טכנולוגיית תקשורת לווין במכשיר האייפון הבא.

22:35

ספקית שירותי הלוויין גלובלסטאר טסה מעל 60% בעקבות שמועות שמכשיר האייפון החדש של אפל יכלול טכנולוגיית תקשורת לוויין. המשמעות היא שבעלי המכשיר, שצפוי להיקרא אייפון 13, יוכלו לבצע שיחות ולשלוח הודעות גם כשהם נמצאים באזורים ללא קליטה.

21:50

המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה מעורבת בשעה זו, כאשר הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה ואילו הנאסד"ק מטפס ב-1%.

זה ערב מצוין לישראליות רבות שנסחרות בניו יורק, ובראשן די.אס.פי גרופ  שמזנקת 17.5% על רקע מכירתה לסינפטיקס בפרמיה של 18% על מחיר השוק. ריסקיפייד  נוסקת בקרוב ל-14%, גלובל-אי אונליין  קופצת 10%, מאנדיי  ואינוויז  מתקדמות כ-9% כל אחת.

גם בצד השני של הטבלה הירידות התמתנו, וקלטורה  - שאיבדה מוקדם יותר הערב כ-10% - נסחרת כעת בירידה של 5.6%. 

עוד בולטות לחיוב הערב אפל  שמטפסת 3%, פייפאל  שמתחזקת ב-5% ו-AMC  ששוב מרכזת את עניין המשקיעים ועולה ב-7.5%. חברת אסטרה ספייס, מנגד, צונחת 17% על רקע ניסיון שיגור רקטה לחלל שנכשל.

20:45

המומנטום החיובי בוול סטריט נמשך, כאשר מדד הנאסד"ק מתחזק בקרוב ל-1%, ו-S&P 500 עולה ב-0.6%. הדאו ג'ונס שומר על יציבות, כאשר אפל בראש המדד עם עלייה של 3%.

בקרב הישראליות עדיין נרשמות עליות נאות אצל DSPG שעולה 17%, ריסקיפייד שעולה 12% ומאנדיי, רדהיל וסלקט שמתחזקות בכ-10%. קלטורה ממשיכה לאבד גובה ויורדת 9.3%, וגם ביום אקס, בריינסוויי, אאוטבריין וטרמור רושמות ירידות.

בשוק האג"ח האמריקאי נרשמות ירידות קלות והתשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.28% בשעה זו. 

19:30

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה חיובית. 

פרט ל-DSPG  שמזנקת 17% על רקע מכירתה לסינפטיקס, נרשמות עליות נאות גם בקרב הישראליות מאנדיי , ריסקיפייד , אינוויז טכנולוג'יס , גלובל-אי אונליין  ורדהיל . מנגד, קלטורה  רושמת ירידה חדה של 10%.

בשוק הסחורות נרשמות עליות קלות במחירי הנפט גולמי, בעוד שמחיר הזהב יורד ב-0.4% לרמה של 1,812 דולר לאונקיה. 

18:40

הבורסות באירופה ננעלו בעליות שערים קלות. מדד דאקס התחזק ב-0.2%, קאק ב-0.1%. מדד יורוסטוקס 50 הכלל אירופי עלה 0.2%. 

17:43

חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט  רוכשת את עב-ענן (Avanan) הישראלית בתמורה לכ-270-280 מיליון דולר במזומן ובמניות בכדי לשפר את ההגנה מפני מתקפות באמצעות מיילים זדוניים. לפי הערכה, מרכיב המזומן עולה על רכיב המניות של צ'ק פוינט.

16:35

שבוע המסחר בארה"ב נפתח בעליות שערים קלות. בעוד שהדאו ג'ונס נפתח ביציבות, S&P 500 מתחזק בכ-0.1% ונאסד"ק מטפס ב-0.3%. 

חברת התוכנה האמריקאית סינפטיקס  ודי.אס.פי גרופ  הישראלית הודיעו שהדירקטוריונים של החברות אישרו הסכם רכישה סופי שלפיו סינאפטיקס תרכוש את די.אס.פי במחיר של 22 דולר למניה בעסקה במזומן - פרמיה של 18% על מחיר המניה נכון ליום שישי (18.6 דולר). המחיר מייצג תמורה כוללת של כ-600 מיליון דולר (כ-2 מיליארד שקל). DSPG מזנקת כ-17% לאחר הדיווח, סינפטיקס עם עלייה צנועה של 1.3%.

14:15

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח ביציבות. במסחר המוקדם נרשמות עליות קלות במניות טסלה, אפל, גוגל ומיקרוסופט.

הסופה איידה מכה בחופי לואיזיאנה מאז אתמול, ומביאה איתה לא רק שיטפונות עזים ורוחות משתוללות, אלא גם נזק לכלכלת לואיזיאנה ולתעשיית האנרגיה העצומה שמבוססת שם. הנזקים הכלכליים האלה עלולים לחרוג הרבה מעבר לחופים של מפרץ מקסיקו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז הלילה על "אסון בקנה מידה עצום" לאחר שמעל מיליון אנשים נשארו ללא חשמל בעקבות ההוריקן, כשבחלקים מסוימים מהמדינה נרשמו רוחות במהירות של 240 קמ"ש. בהמשך הבוקר נרשמו הפסקות חשמל גם במיסיסיפי השכנה.
הפסקות החשמל לצד התפרצות מגפת הקורונה הביאו למציאות קשה במיוחד. כך, למשל, במהלך הלילה, בית חולים באזור ניו אורלינס איבד גנרטור, דבר שגרם לכך שהצוות הרפואי נאלץ להפעיל באופן ידני מכונות הנשמה לחולי קורונה עד שהעבירו אותם לקומה אחרת שבה היה חשמל.

12:40

נמשכות העליות הקלות באירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. 

הזהב נסחר בירידה קלה.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן בניהו בולוטין מציינים בסקירת הנפט השבועית כי "מחירי הנפט עלו בשבוע האחרון, לאחר שהם ירדו ברוב חודש אוגוסט. עלייה זו התרחשה לאחר שנראה כי סין הצליחה לבלום את ההתפשטות החוזרת של נגיף הקורונה במדינה, מבלי שצעדיה יפגעו באופן קשה בביקוש הגלובלי על אף הסגרים האזוריים שהוטלו במדינה".

עם זאת, הם מציינים כי " הגידול הצפוי בתפוקת הנפט של קבוצת OPEC+ וארה"ב, יחד עם חולשת הביקושים הנובעת מהתפשטות נגיף הקורונה, לצד הירידה העונתית בביקושים לאחר תקופת התיירות בקיץ, מגבירים את הסיכויים לירידה מסוימת במחיר הנפט. כמו כן, הצמצום הצפוי ברכישות הנכסים של הפד עשוי לחזק את הדולר, מה שתומך גם כן בירידת מחיר הנפט בטווח הבינוני". 

08:05

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות קלות ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. 

בזירת המסחר בקריפטו, הביוטקוין רושם ירידה של 1.5% ונסחר סביב 48,000 דולר. חוזה על נפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ונסחר סביב 72.90 דולר לחבית. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי רווחי כלל החברות בארה"ב עלו ב-9.2% ברבעון השני לאחר עלייה של 5.1% בראשון, כפי שדווח במסגרת העדכון לנתוני התמ"ג בשבוע שעבר. הרווחים ברבעון השני היו גבוהים בכ-15% מהמגמה מלפני שהתחיל המשבר. התאוששות כל כך מהירה ועוצמתית ברווחיות נובעת בין היתר מהתייעלות משמעותית של החברות, מה שצפוי לתרום לרווחיות גבוהה גם בעתיד.

"בשישה הרבעונים מאז תחילת המשבר עלו רווחי החברות מהפעילות המקומית ב-4%, לעומת הרווחים שהופקו בחו"ל שירדו ב-10.3%. למרות הירידה ברווחים מחו"ל, החברות במדד S&P 500 עם חשיפה גבוהה לפעילות בחו"ל דווקא הציגו ביצועים עודפים משמעותית לעומת המדד הכללי. שורה תחתונה: צפוי תיקון לטובת מניות החברות שמפיקות את עיקר הרווח מהפעילות המקומית בארה"ב". 

עוד הוא מציין כי "לפי ההערכה שלנו, קיים סיכון משמעותי שהאינפלציה בארה"ב תהיה גבוהה יותר וממושכת יותר ממה שהפד מעריך. יתכן שהפחתת לחצים בצד ההיצע תוך ירידה בביקושים תוביל לירידת המחירים מבלי התערבות הפס, אך התסריט לפיו הפד יצטרך להגיב ע"י הידוק מהיר יותר של מדיניותו כולל העלאת ריבית בשנת 2022 נראה סביר יותר".