דוחות קבוצת אלקו: צמיחה גדולה בהכנסות, הרווח הרבעוני כמעט הוכפל

מסע הקניות של האחים זלקינד השתלם: קבוצת אלקו רשמה שיפור ברוב הפרמטרים • סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 212 מיליון שקל, גידול של 94% בהשוואה לשנה שעברה

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

מסע הקניות של קבוצת אלקו , שבשליטת האחים דניאל (דני) ומיכאל (מייקי) זלקינד, עזר לה לרשום רבעון חזק: החברה פירסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות, מהן עולה שהרווח שלה כמעט הוכפל במהלך הרבעון - בין היתר הודות לאיחוד לראשונה של חברת אלקטרה אפיקים בתוצאות אלקטרה בע"מ ושל יינות ביתן בתוצאות אלקטרה מוצרי צריכה.

הקבוצה ביצעה השנה עסקאות רבות בתחומים שונים ומגוונים, בהם מזון, אנרגיה, תעופה, נדל"ן, קמעונות ותחבורה. את מהלכי ההתרחבות שלה מבצעת אלקו בעצמה וגם באמצעות ארבע החברות הבנות הבורסאיות שלה: אלקטרה  (מחברות הקבלנות והתשתיות המובילות במשק), אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ, העוסקת בייצור ובשיווק מוצרי צריכה בתחום החשמל), אלקטרה נדלן  (נדל"ן מניב, בעיקר בשוק האמריקאי) וסופרגז  (רכישה, אחסון ושיווק גז, גז טבעי וחשמל).

בחודש יוני השלימה אלקו רכישה של 29.8% ממניות חברת דיסקונט השקעות, תמורתן שילמה 405 מיליון שקל לכונסי הנכסים שהחזיקו בהן.

רכישת יינות ביתן השתלמה 

פיזור ההשקעות בשלל תחומים סייע לה בהחלט לשפר את תוצאותיה ברבעון השני של השנה. מהדיווח של החברה עולה שהכנסותיה הרבעוניות עלו ב-36% ועמדו על 3.49 מיליארד שקל, לעומת 2.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 212 מיליון שקל (103 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), גידול של 94% בהשוואה לרווח של 110 מיליון שקל (כ-54 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל בשנת 2020. הרווח הגולמי צמח ברבעון ב-75% ועמד על 679 מיליון שקל, בהשוואה ל-386 מיליון שקל אשתקד.

ה-EBITDA של החברה עמד על 460 מיליון שקל בסוף הרבעון, זינוק מרשים בהשוואה ל-273 מיליון שקל שנרשמו בשנה שעברה, ועלייה נאה גם בהשוואה לרבעון הראשון של השנה - אז הנתון עמד על 311 מיליון שקל.

אלקטרה תרמה להכנסות הרבעוניות את הסכום הגדול ביותר, 2.23 מיליארד שקל, ותרמה רווח של 68 מיליון שקל לעומת רווח של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אלקטרה מוצרי צריכה רשמה ברבעון הכנסות של 898 מיליון שקל, ותרמה רווח של 62 מיליון שקל - בהשוואה לרווח של 35 מיליון שקל בשנה שעברה. אלקטרה נדל"ן הכניסה לקבוצה 162 מיליון שקל במהלך התקופה, כאשר הרווח הרבעוני שלה זינק מ-29 מיליון שקל בשנה שעברה ל-88 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

סופרגז אנרגיה הכניסה לקבוצה אלקו 136 מיליון שקל, אך החברה דיווחה על הפסד של 1 מיליון שקל לעומת רווח של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנתונים החלשים נובעים בעיקר מהחורף החלש שהביא לירידה בכמויות הגפ"מ שנמכרו ללקוחות חימום והסקה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכן משחיקות מחיר הגפ"מ.

אבי ישראלי, משנה למנכ"ל אלקו, הסביר עם פרסום הדוחות כי התוצאות הושפעו לחיוב, בין היתר, מאיחוד של אלקטרה אפיקים בתוצאות אלקטרה ואיחוד יינות ביתן בתוצאות אלקטרה מוצרי צריכה. אמ"צ רכשה את השליטה ברשת המזון המקרטעת יחד עם קבוצת הפניקס בהשקעה של קרוב ל-200 מיליון שקל ובנוסף הלוואה של כ-50 מיליון שקל לחברה הנרכשת. החברה נכנסה השנה גם לתחום הספורט והפנאי, לאחר רכישת חברת סער, בעלת מותגי קולומביה ואאוטדור.