הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילת המסחר בת"א; ליברה זינקה 11%, אנרג'יאן מעל 9%

מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.2% • מגמה מעורבת באירופה • נופר נסוגה מעסקת הענק לרכישת פרויקט מגלים • העסקה לרכישת קניון ישפרו במודיעין ע"י ביג תקועה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:40

יום המסחר האחרון של השבוע ננעל בירידות שערים קלות. מדד ת"א 35 איבד 0.1%, ת"א 125 קרוב ל-0.2% ות"א 90 השיל 0.5%. מחזור המסחר גבוה באופן חריג והסתכם ב-2.3 מיליארד שקל.

כנגד המגמה בלט מדד הנפט וגז שטיפס 2.4% בהובלת אנרג'יאן . גם קבוצת דלק  וישראמקו  רשמו עליות נאות.

חברת הביטוח הדיגיטלי ליברה בלטה כאשר זינקה מעל 11%, ועוד עליות גבוהות נרשמו אצל אמיליה פיתוח , אנויז'ן, ביו דבש , אינטרקיור, אנגל שלמה , ספרינג  ואוגווינד .

16:15

הבורסה מתנהל בשעה זו בירידות קלות, כאשר שלושת המדדים הגדולים משילים כ-0.1%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בראש טבלאות המסחר עדיין בולטות לחיוב אנרג'יאן ואינטרקיור עם זינוק של 8%, אמיליה פיתוח  שנוסקת 11% ואנויז'ן  שמתקדמת 10%. בתחתית, בין השאר, אפשר לראות את עדיקה סטייל  שצונחת 8%, אנלייבקס , ירושלים , המשביר , רשת המרכולים קוויק , סלקום  ועוד.

14:50

מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 נסוג כעת ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-855 מיליון שקל.

חברת גילת , המספקת פתרונות לרשתות תקשורת לווייניות, דיווחה היום על קבלת הזמנות נוספות בהיקף של 17 מיליון דולר. ההזמנות הן לתמיכה ב-Gateways של קבוצות לוויינים במסלול לווייני נמוך ( LEO ) והתקבלו בחברה הבת של גילת, Wavestream , כחלק מחזה אשר עליו החברה כבר דיווחה בעבר.

12:30

מניית אנרג'יאן  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי ההכנסות גדלו ביותר מפי 100 במחצית הראשונה של השנה לכדי 206 מיליון דולר, זאת לעומת 2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020, זאת בעקבות רכישת אדיסון. עלות הייצור ליחידה הופחתה ב -44% והחברה רשמה EBITDAX חיובי, של 75 מיליון דולר - לעומת EBITDAX שלילי במחצית הראשונה אשתקד (8.9 מיליון דולר). 

11:00

מדד ת"א 35 יורד בכ-0.2%, ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.4%. עליות בולטות רושמות אינטרקיור, נופר, אנרג'יאן ואלקטריאון.

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מפרסמת המלצת "קנייה" על מניית פז. "אנו חוזרים לסקר את מניית פז, עם המלצת קנייה ואפסייד כלכלי של 50%-34%, בהתאם לתרחישי הנפקת הזיקוק. נציין כי 22% מהאפסייד נגזרים ממודל סכום החלקים המוכר שלנו. האפסייד הנותר ייגזר מהשווי הכלכלי שיקבע למגזר הזיקוק והלוגיסטיקה", היא כותבת.

חברת האב אבטחת מידע  הודיעה היום כי אבן צ'רלס ניומן הפך להיות בעל עניין בחברה. ניומן רכש רכישת 5,252,583 מניות במחיר 3.39 שקל למניה, והוא מחזיק כעת 5.25% ממניות החברה. אבן צ'רלס ניומן הוא מבעלי קבוצת ההפצה האוסטרלית Gateway ומבעלי המניות של רשת מקס סטוק ושל חברת פתרונות הערים החכמות גלילאו טק.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 שומר על יציבות, ומדד ת"א 90 רושם עלייה קלה. 

עליות בולטות רושמות נופר אנרג'י, קמטק, פלסאון ואוגווינד.

החברות אינטרקיור  וקאנומד מדווחות היום לבורסה כי חתמו על הסכם, במסגרתו אינטרקיור תרכוש נכסים מקאנומד  בתמורה של כ-16.7 מיליון שקל והחברות מגבשות הסכם לשיתוף פעולה ביניהן בתחום האונליין, גידול וייבוא קנאביס רפואי.  קאנומד תמכור לאינטרקיור את החזקותיה בשלושה בתי מרקחת ושירות ייעוץ למטופלי קנאביס.

08:45

נופר אנרג'י  ואלטשולר שחם החליטו לעצור את קידום עסקת הענק לרכישת פרוייקט מגלים בדרום הארץ מקרן נוי. כפי הנראה, בנופר החליטו לא לקדם את העסקה לאחר שהבינו בחברה כי לא יוכלו לשפר את תשואת הפרוייקט, העומדת על כ-8.5%, על ידי השבחתו. השלמת העסקה הייתה כפופה, בין היתר, לאישורים שונים ולביצוע בדיקת נאותות של נופר לפרויקט.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול מדד ת"א 35 טיפס ב-0.6% לשיא חדש של 1,768 נקודות, ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של 0.2% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.34 מיליארד שקל. 

2. נעילה מעורבת בוול סטריט

בוול סטריט ננעל המסחר אמש במגמה מעורבת. הנאסד"ק סגר בעלייה קלה, ואילו הדאו ג'ונס רשם בסיום ירידה של כ-0.1%. 

3. הדואליות לא ישפיעו על השוק

המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים כך שהן לא צפויות להשפיע על הבורסה היום. נייס עם פער שלילי של 0.6% וטבע עם 0.8%, ומנגד פריגו חזרה עם פער חיובי של 1.4% ואיי.סי.אל עם 0.8%. 

4. עליות קלות באסיה

בבורסות אסיה נרשמות עליות שערים קלות. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 1.30%.

5. העסקה לרכישת קניון ישפרו במודיעין על ידי ביג תקועה

עיכובים בהשלמת ההסכם למכירת קניון ישפרו מודיעין לחברת ביג מרכזי קניות. לגלובס נודע, כי לאחרונה דרשה ביג מהמוכרים, ירון אדיב וכידן דהרי, לחתום על חוזה המכר לצורך השלמת העסקה, ובתגובה הודיעו השניים כי ההסכם בין הצדדים מבוטל עקב מחלוקות עסקיות שונות.

עם זאת, חברת ביג  אינה מתכוונת לוותר על רכישת הנכס ותפעל בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לצורך קיום ההסכם. כך, שהמאבק בין הצדדים עשוי לגלוש בקרוב לכותלי בית המשפט.