הדיון בעתידה של אקספון נדחה ל-3 באוקטובר

בית המשפט קיים ישיבה של למעלה משעתיים וחצי, ובסופה החליט שלא לקבל כרגע החלטה • בזמן הזה סלקום וקבוצת בן משה-בן אליעזר צפויים לגבש הסכם שיתוף רשתות

עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR

שופטת בית המשפט מחוזי מרכז בלוד, עירית וינברג-נוטוביץ', החליטה היום (א') לדחות את הדיון בסוגיית עתידה של אקספון סלולר ל-3 באוקטובר. במהלך התקופה הזו ינסו סלקום וקבוצת בן אליעזר-בן משה להציג הסכם שיתוף רשתות מלא. ב-29 בספטמבר תיערך שוב אסיפת נושים, שבה יצטרכו סלקום וקבוצת בן אליעזר-בן משה להציג את הסכם שיתוף הרשתות ביניהם. 

בכך לכאורה מקבל בית המשפט את עמדת משרד התקשורת ורשות התחרות, שעדיפה מבחינתם ההצעה שתאפשר את המשך תפעולה של אקספון סלולר כמפעיל סלולרי מלא.

בפתח הדיון ביקשה השופטת לדעת האם חברת וויידלי מובייל של שמעיה רייכמן הפקידה את הערבות בסך 5 מיליון שקל שדרש ממנה מנהל ההסדר של אקספון, עו"ד עמית לדרמן, והתשובה לכך הייתה שלילית. בתגובה אמרה השופטת כי לפיכך הצעתה של וויידלי מובייל אינה תקפה. בהמשך ביקשה השופטת להבין מדוע מנהל ההסדר מעדיף את הצעתה של וויידלי, למרות שהנושים נפרעים בכל מקרה על-פי כל ההצעות.

מנהל ההסדר, עו"ד לדרמן, הסביר כי הוא תמך בהצעת וויידלי מחשש שלא ייחתם הסכם בין סלקום לקבוצת בן אליעזר-בן משה, מחשש שחלק מהתנאים לא יתקיימו, וכן בשל ההפרדה בין חברת-האם לחברת-הבת.

בדיון נשמעו גם נציגי משרד התקשורת שאמרו מדוע הם מעדיפים שאקספון תישאר מפעיל סלולרי מלא, אבל סייגו את דבריהם בכך שהסכם כזה טרם הוצג בפניהם.