גם סנו מרוויחה מממכירת נדל"ן: מכרה מגרשים בעמק חפר

חברת מוצרי הניקוי תרשום רווח של כ-28 מיליון שקל ממכירת מחצית מחלקה בשלושה מגרשים שרכשה ב-2017

יובל לנדסברג - מנכ''ל סנו / צילום: אמיר מאירי
יובל לנדסברג - מנכ''ל סנו / צילום: אמיר מאירי

גם חברת מוצרי הניקוי סנו נהנית מפריחת שוק הנדל"ן המקומי ומעליית המחירים הנמשכת, ועדכנה על מכירת מחצית מזכויותיה בשלושה מגרשים בעמק חפר תמורת כ-64 מיליון שקל, וברווח צפוי לפני מס של קרוב למחצית הסכום - כ-28 מיליון שקל.

מדובר בחלק משישה מגרשים שרכשה סנו במהלך שנת 2017, שניים מהם במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תמורת כ-30 מיליון שקל, וארבעה נוספים מצד שלישי תמורת כ-110 מיליון שקל. המגרשים, הממוקמים על קרקעות סמוכות באזור התעשייה של עמק חפר, כוללים שטח מצרפי של קרוב ל-70 דונם ומיועדים לשטחי מסחר, משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה.

תפתח פרויקט להשכרה עם הרוכשת 

כחלק מהעסקה שמבצעת סנו כעת, היא והרוכשת, שפרטיה לא פורסמו, מתכננות לפעול יחד לפיתוח פרויקט להשכרה בעלות מוערכת של כ-220 מיליון שקל.

עוד בתחום הנדל"ן, סנו רכשה ב-2017 קרקע בשטח של כ-8 דונם המיועדת לתעשייה בסמוך למפעל הראשי שלה בהוד השרון, תמורת כ-35 מיליון שקל, שם היא מתכננת הקמת פרויקט לוגיסטי-תעשייתי שיכלול מחסן אוטומטי לשיפור מערך האחסון וההפצה שלה, בעלות המוערכת בכ-140 מיליון שקל. לסנו מפעלים ומחסנים גם בנתניה, בקיבוץ שניר, בכפר קאסם וכן ברומניה.

המניה ברמות שיא

סנו, שבשליטת סגן היו"ר אלכס לנדסברג, בנו של המייסד ברונו לנדסברג, יחד עם איה שחר, נכדתו של המייסד, מייצרת ומשווקת מאות מוצרים ומחלקת את פעילותה לארבעה תחומים עיקריים - מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה ומוצרים משלימים, חלקם תחת המותג סנו וחלקם תחת מותגים אחרים.

מניית החברה נסחרת סביב רמות השיא שלה ומשקפת לסנו שווי שוק נוכחי של כ-4 מיליארד שקל, אחרי שבשנתיים החולפות טיפסה המניה בכ-75% והשלימה עלייה של כ-120% בחמש השנים האחרונות.

את המחצית הראשונה של 2021 סיכמה החברה עם שיפור של כ-4% בהכנסותיה, שהגיעו ל-920 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה טיפס ב-29% במחצית ל-124 מיליון שקל.

למרות שחיקת שיעורו של הרווח הגולמי מהמכירות, בדרך לשורת הרווח נהנתה סנו בין היתר מצמצום הוצאות הנהלה וכלליות, שינוי חיובי בסעיפי מימון וחלקה ברווחי חברות מוחזקות.

בפילוח מגזרי, סנו מציגה שיפור בהכנסות וברווחי מוצרי ניקוי ואחזקת בית, אך למולם נסיגה בהכנסות וברווחיות מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה, אחרי זינוק בביקושים למוצרי החיטוי האישיים שנרשם עם התפרצות וירוס הקורונה בשנה שעברה.