לעשות שפגט ב־30 יום ולייעל את הריצה: מה יעשה את הספורט שלנו כיף ומאתגר יותר?

איזו אפליקציה תלמד אתכם לעשות שפגט, איזה סאפ יתאים לכם יותר ולמה, ואיך תהפכו את הריצה להרבה יותר יעילה ומהנה • המלצות ספורטיביות במיוחד

גלישה בסאפ / צילום: Shutterstock
גלישה בסאפ / צילום: Shutterstock

להפוך לבלרינה בלי לצאת מהבית

אפליקציית SPLITS IN 30 DAYS

אתם עדיין חולמים לעשות שפגט כמו בילדות - האפליקציה SPLITS IN 30 DAYS יכולה לעזור לכם להגשים את החלום הזה. היא מאפשרת לבנות אימון מתיחות למתחילים או מתקדמים, להגדיר את שעת האימון ולקבל תזכורת ועוד כלים שיעזרו לכם להשיג את המטרה. המתאמן רק צריך ללחוץ GO ולעקוב אחר ההוראות. זה קל וכיף, אף שלא תמיד זה יקרה בתוך 30 יום, לפעמים צריך קצת יותר זמן כדי להגיע בגיל 40 ליעדים של גיל 12.

אפליקציית Splits
 אפליקציית Splits

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

מישהו לרוץ איתו

RUNKEEPER, אפליקציה למדידת הישגי ריצה

חוץ מהכושר, הסבולת וחיזוק השרירים, ריצה היא פעילות מעולה לניקוי הראש. אני אישית מעדיפה לרוץ בחוץ, גם אם זה בחורף, וכדי למדוד את ההישגים שלי - מרחק, מהירות, זמן - אני משתמשת באפליקציה RUNKEEPER. היא מעדכנת אותי מה המרחק שעברתי בפרק זמן מסוים ומהי המהירות הממוצעת שלי, וגם מאפשרת לי להגדיר אתגרים, יעדים ופונקציות נוספות. היא גם מתחברת לפלייליסט שלי בספוטיפיי אם אני רוצה.

יש הרבה מאוד אפליקציות שמספקות דברים דומים, אבל RUNKEEPER נוחה לשימוש, אינטואיטיבית ומספקת לי כל מה שאני צריכה, כולל האפשרות לשתף עם כל החברים שלי, שלא באמת מתעניינים, כמה רצתי היום.

להעמיס בקלות לאוטו או להיות יציבים בים?

סאפ מתנפח - יתרונות וחסרונות

את הגלישה בסאפ הכרתי לראשונה כשרכשתי עבור בעלי שיעור זוגי ליום ההולדת לפני כמה שנים. משום שאין דבר שיכול להיות רע בשילוב בין ים, שמש ופעילות גופנית - גם אני התאהבתי. אז התחלתי ללכת בכל הזדמנות לגלוש. כך, הייתי מגיעה לאחד החופים בהרצליה, שוכרת סאפ מאחד המועדונים וחותרת לעומק הים, אל השקט.

אהבתי לאזן את עצמי ולהרגיש את המאמץ הפיזי שיכול להיות רב או מתון, תלוי בגלים, במהירות הגלישה וכדומה, וגם את הרגעים האלה בעומק הים, שבהם התיישבתי לרגע על הגלשן והייתי לבד עם המחשבות וצליל פכפוך המים. ביום ההולדת ה-40 שלי כבר קיבלתי במתנה סאפ מתנפח, שהוא למעשה סאפ שנארז בתוך תיק יחסית קטן ואפשר לנפח במשאבה - 10-5 דקות בידנית ושתי דקות בחשמלית - כשמגיעים לחוף (ממש כמו מזרן ים).

אז מה ההבדל ולמי זה מתאים?

עבורי הסאפ המתנפח היה הפתרון הטוב ביותר בכל הנוגע להעמסה לרכב, משום שהוא חוסך את הקשירה של הגלשן לגג או הניסיונות לדחוף אותו לאוטו. אבל יש לו גם חסרונות. הראשון הוא העובדה שצריך לנפח אותו בכל פעם מחדש, ולא ניתן פשוט להיכנס ברגע שמגיעים לים. החיסרון השני והמהותי יותר הוא שגלשן מתנפח הרבה פחות יציב במים. כל הקטע בסאפ הוא לעמוד עליו, להתאזן ולחתור. עם גלשן קשיח קל יותר לעשות את זה, גם כשהים מעט גלי.