לשחק אותה מבינים ביין ולעצב כמו גרפיקאי: האפליקציות שישדרגו את חייכם

ניהול משימות, אלטרנטיבה לוואטסאפ וגם אניני טעם שיעזרו לכם לבחור יין לחגים • המלצות על אפליקציות שיהפכו את החיים שלכם לקצת יותר קלים

לאסוף קלפי כדורגל כמו פעם

מדפוט

אבא, אתה מכיר את רוד חוליט? ברור. ואת ואן־בסטן? אחראי לאחד מרגעי האושר הגדולים בחיי. היית נותן להם 92 או 93? אפילו יותר. איזה צרפתי משחק בליגה האנגלית השנייה? אין לי מושג.

אפליקציית מדפוט (Madfut) היא כלי איסוף ממכר של קלפי כדורגלנים, כמו שאנחנו אספנו בילדותנו - אבל בגרסה דיגיטלית של המאה ה־21. יש משימות שבאמצעותן אפשר להשיג קלפים נוספים או מיוחדים יותר, ובהן אתה מתבקש ליצור הרכבים של שחקנים לפי מדינות או קבוצות, לשחק מול הקבוצה של האפליקציה ועוד ועוד. אבל מה שנחמד באמת הוא השיחה שנוצרת על שחקני כדורגל בכלל ושחקני עבר בפרט, דרך מושלמת מבחינתי לאבא וילד ליהנות יחד בעולם.

אור רכלבסקי

צילום מסך מאתר  MADFUT
 צילום מסך מאתר MADFUT

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

גם אתם יכולים לעצב מצגת מבריקה

Canva, אפליקציית עיצוב

הסיפור של קנבה הוא סיפור הסטארט־אפ הקלאסי: נערה בת 19 מאוסטרליה מקימה אתר שיסייע לתיכוניסטים לעצב ספרי מחזור בצורה קלה ונוחה, הפלטפורמה הפשוטה לשימוש צוברת פופולריות ומפה לשם בתוך פחות מעשור הופכת לחברה המוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר. מלאני פרקינס, אותה יזמת, הצליחה להגשים את החלום האמיתי שלה: לחולל מהפכה בתעשיית המו"לות והעיצוב.

קנבה, שמשרתת כיום יותר מ־130 מיליון משתמשים, היא אפליקציית עיצוב גרפי עם ממשק פשוט מאוד לשימוש ואלפי תבניות גרפיות שמאפשרת לכל אחד ללמוד במהרה ולייצר תוכן ויזואלי מקצועי למראה מכל מכשיר. בפעם הבאה שתרצו להכין ברכה, לוח שנה, מצגת משותפת עם קולגות לעבודה או לוגו לריבה הביתית שלכם - תנסו אותה ותראו איך גם אתם יכולים להיות (כמעט) מעצבים.

אפרת לוי

canva.com צילום מסך מתוך
 canva.com צילום מסך מתוך

לחיות בעולם בלי וואטסאפ

Signal, אפליקציית החלפת מסרים

מעדיפים להיות זהירים ולא להפקיד את כל הביצים בסל של וואטסאפ? Signal היא אלטרנטיבה ראויה: אפליקציית העברת מסרים מוצפנת מקצה לקצה. החברה מתחייבת לפעול ללא פרסומות, בלי משווקים שותפים ובלי מעקב. מלבד העובדה שהיא לא מתפשרת על אבטחה ופרטיות, יש בה פיצ'רים יחסית מתקדמים (לא כמו וואטסאפ), היא נוחה לשימוש, אינטואיטיבית והעיצוב שלה פשוט. הבעיה המרכזית היא שכדי לוותר על וואטסאפ צריך שיהיו ב־signal עוד אנשים. אז אם הצטרפתם, שכנעו את החברים שלכם לעבור.

 נבו טרבלסי

לשחק אותה מבינים ביין

אפליקציית היין Vivino

בתקופת החגים שבה כולנו מתארחים ומארחים חשוב לבחור יין משובח שיתאים למאורע. ומה מועיל יותר מחוכמת ההמונים כדי להחליט מה לקנות? באפליקציית Vivino אתם יכולים לצלם בקבוק יין ולקבל עליו ציון והערות מהציבור. יש גם דירוגים יותר אובייקטיביים כמו שנת הבציר. האפליקציה גם יודעת להעריך כמה היין אמור לעלות, ומציגה מידע כללי כמו אלרגיות ואחוז אלכוהול. לצדה יש פלטפורמה זמינה במחשב, שאפשרויות החיפוש בה רחבות וספציפיות יותר.

 נבו טרבלסי

על מה אנחנו מסתכלים? גוגל יודע

גוגל lens

כשיותר מדי עציצים מתו לנו הבנו שאולי כדאי שנדע עליהם כמה דברים בסיסיים, כמו איפה למקם אותם וכמה להשקות אותם. הבעיה היא שבשביל זה צריך לברר איך נקרא כל עציץ, אבל מה הדרך הכי פשוטה לעשות את זה? מצאנו, להראות אותם לגוגל. שירות גוגל lens מאפשר לצלם כמעט כל דבר באמצעות האפליקציה ולקבל עליו מידע, במקרה הזה - את השם המדעי של העציץ. זה עובד כמובן גם עם בגדים, מכוניות וכמעט כל מוצר שאפשר לחשוב עליו. מעבר לזה, אם נתקלתם בטקסט מודפס (תמונה באתר, תפריט במסעדה) בשפה שאתם לא מכירים, כוונו אליו את המצלמה של הסמארטפון והאפליקציה תתרגם לכם את מה שכתוב ישירות על גבי המסך. רוצים סתם להעתיק טקסט מעיתון במקום להקליד אותו? גם זה הולך, והמקלדת עוד נטויה. נסו ותראו שהעדשה של גוגל יודעת כמעט הכל.

יונתן כיתאין

הכל לכדי תמונה אימפרסיוניסטית

Picsart, אפליקציה לעריכת תמונות

עבור מכורי האינסטה, הנה המלצה חיונית: האפליקציה מאפשרת למשתמשים לצלם ולערוך, לצייר בשכבות על התמונה, להוסיף אפקטים ולשתף את התוצרים ברשתות החברתיות. לחברה יש גם כלים אינטרנטיים שאפשר להפעיל דרך המחשב. עוד אפשרות באפליקציה היא יצירת קולאז'ים ללא הגבלת כמות ובגדלים שונים.

האפליקציה עצמה חינמית, אך אפשר להירשם כמנויים ולקבל כלים נוספים. למשל מנוי זהב בתשלום של 5 דולרים לחודש יאפשר לכם לערוך סרטונים ברזולוציה גבוהה יותר. המינוס: האפליקציה מפוצצת בפרסומות במסלול החינמי, אבל עבור אלה שעורכים תמונות עצמאית ולא זקוקים למשהו רציני, זה סביל.

נבו טרבלסי

משימה בלתי אפשרית

טודואיסט, אפליקציית ניהול משימות

מתקשים עם עומס המשימות האינסופי של החיים, בבית, בעבודה ואפילו בחופשות? יכול להיות שהאפליקציה הזו תעזור לכם. טודואיסט מאפשרת לנהל משימות, לקטלג אותן בהתאמה אישית, להוסיף להן פילטרים ודדליינים וכמובן לשתף אותן גם עם אחרים. מ"דברים לקנות בסופר", דרך "שיחות טלפון לעשות מהאוטו" ועד "רעיונות לישיבת הדירקטוריון" - כל משימה שתכניסו לאפליקציה תסונכרן בין המחשב והטלפון הנייד, יכולה להסתנכרן גם עם הג'ימייל והוואטסאפ שלכם (כולל העברת הודעות ומיילים על קבציהם), ובאמצעות ההתאמה האישית שתעשו לעצמכם דרך שימוש חכם בתגיות תוכלו לייעל את העבודה באופן מקסימלי. מחינם ועד 5 דולר לחודש, תלוי בפונקציות הנדרשות.