בורסות עולם | סיקור שוטף

הדאו ירד ב-500 נקודות, ה-S&P 500 ביום הגרוע מאז מרץ 2020

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על 362 אלף, לעומת צפי כלכלנים ל-335 אלף • התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על כ-1.52%

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

ירידות בסיום המסחר בוול סטריט ביומו האחרון של חודש ספטמבר, שמסתמן כחודש הגרוע ביותר שנרשם השנה בשווקים. 

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-547 נקודות, 1.6%. מדד ה-S&P 500 ירד ב-1.2%, הנאסד"ק ירד ב-0.4%.

מדד ה-S&P 500 סיים את ספטמבר בירידה של יותר מ-4%, ורשם את החודש הגרוע ביותר שלו מאז מרץ 2020, פרוץ מגפת הקורונה. 

ועדת המשנה להגנת הצרכן של ועדת המסחר בסנאט האמריקאי התכנסה הערב בראשותו של הסנאטור ריצ'ארק בלומנטל כדי לדון בפרק השני בתחקיר הענק של הוול סטריט ג'ורנל - בו למעשה נחשף כי פייסבוק גילתה שוב ושוב שאינסטגרם מזיקה לבני נוער

על פי מסמכים שהובאו בתחקיר, החוקרים הזהירו שאינסטגרם היא מוצר ממכר וכי "בני נוער מאשימים את אינסטגרם בעלויות בשיעור החרדה והדיכאון". עוד נכתב כי "בני נוער אמרו לנו שהם לא אוהבים את משך הזמן שהם מבלים באפליקציה אבל הם מרגישים שהם חייבים להיות נוכחים". על פי החוקרים, פייסבוק התקשתה לנהל את הבעיה ולטפל בה לצד שמירה על האפליקציה כממכרת. 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.3%-0.7%. בוול סטריט המדדים עברו לירידות בהובלת מדד הדאו ג'ונס שנסוג בכ-0.9% בעוד הנאסד"ק יורד ב-0.1%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על כ-1.52%.

ירידות בולטות רושמות AMC , מייסיס, GME, רובין הוד ו-BBBY . האחרונה פרסמה דוחות מאכזבים והמשקיעים מגיבים בהתאם.

17:05

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס שומר על יציבות ומדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה. 

בקרב המניות הישראליות בולטת פריגו  עם זינוק של 11%. מנגד, איי.סי.אל, צים  וטבע בולטות בירידות חדות. 

16:32

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. מניות צים  ואיירון סורס רושמות ירידות חדות. 

הזהב נסחר בעלייה של כ-1% ומנגד חוזה על נפט מסוג WTI רושם ירידה של 1.7% למחיר של 73.55 דולר לחבית.

15:33

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על 362 אלף, לעומת צפי כלכלנים ל-335 אלף .

14:34

טאבולה : בית ההשקעות אופנהיימר משמר המלצת Outperform תוך שמירה על מחיר יעד של 14 דולר למניה. "טאבולה ערכה שלשום כנס אנליסטים וירטואלי, בו סיפקה עדכון על אסטרטגיית הצמיחה בעקבות רכישת חברת Connexity, המספקת פתרונות פרסום דיגיטלי בשוק הסחר המקוון, שנסגרה בתחילת ספטמבר, וכן הציגה תחזיות לרבעון הבא ולשנים 2021 ו-2022. החברה מעריכה הזדמנות שוק בהיקף של כ-124 מיליארד דולר, המורכב מ-64 מיליארד דולר בשוק הפרסום הדיגיטלי העצמאי (השוק המקורי של טאבולה, Open Web) ו-60 מיליארד בשוק הסחר המקוון בפלטפורמות הסגורות של גוגל ופייסבוק, המהווה שוק היעד המרכזי של חברת Connexity. אנו סבורים שמיצובה של טאבולה בתור ספקית מובילה של שירותי פרסום דיגיטלי באמצעות המלצות תוכן, המלווה בהרחבת שוקי היעד לתחומים נוספים כגון סחר מקוון וניצול סינרגיות במכירות עם רכישת Connexity, אמורים לחזק את מעמדה התחרותי ולהאיץ את קצב הצמיחה בשנים הקרובות", כתבו.

13:10

חברת התרופות פריגו  מזנקת 13% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שהגיעה להסדר עם רשויות המס באירלנד בנזק קל יחסית. החברה קפצה 11% במסחר המאוחר אמש, והיא מרכזת עניין גם בבורסה התל אביבית.

מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) אישר לחברת וירג'ין גלקטיק  לטוס שוב לחלל, לאחר שסיים את חקירת התקלות בטיסת החלל שבה נכח גם הבעלים המיליארדר ריצ'רד ברנסון. מניית החברה נוסקת 9% בטרום המסחר.

מדד דאקס הגרמני הפסיק להיסחר ביציבות וכעת הוא משיל כ-0.1%. חברת האנרגיה הירוקה E.ON יורדת ב-1.5% במחזור מסחר גבוה מהרגיל, לאחר שהודיעה אתמול על רכישת השליטה בסטארט אפ הגרמני gridX.

11:45

המסחר בסין והונג קונג ננעל במגמה מעורבת. מדד שנגחאי עלה ב-0.9%, שנזן התחזק ב-1.6% ואילו האנג סנג ירד ב-0.7%. את הירידות בהונג קונג הובילו שיאומי שאיבדה 2.9%, פינג שירדה ב-2.3% ועליבאבא שמחקה 4.1%. 

באירופה המסחר עדיין במגמה חיובית. מדד דאקס נסחר ביציבות, פוטסי עולה ב-0.5% וקאק ב-0.4%.

החוזים העתידיים על וול סטריט מאותתים שהמסחר ייפתח אחה"צ בעליות שערים. במקביל, בגזרת האג"ח האמריקאיות נרשמות ירידות קלות והתשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ל-1.52%.

בשוק הסחורות המסחר עדיין תנודתי וכעת הנפט נסחר בעלייה קלה. בשוק הקריפטו התמתנו העליות, והביטקוין נסחר מתחת ל-43 אלף דולר. גם האת'ר נחלש וירד מתחת לרף ה-3,000 דולר.

10:25

המסחר באירופה נפתח במגמה חיובית, כאשר מדד דאקס נסחר בעלייה מזערית ואילו פוטסי וקאק עולים 0.3%-0.4%.

לאחר תנודות לקראת סיום יום המסחר, מדד ניקיי ננעל בירידה של 0.3% - בעיקר בשל ירידות חדות של חברת החשמל של טוקיו, קוואסאקי, מיצוי וניפון. בנק מיצובישי ירד ב-2%, טויוטה ב-3.5%.

המדד בהונג קונג יורד בכ-0.7%, בין השאר בעקבות ירידות של שיאומי שמשילה כ-3%, פינג שיורדת ב-2.7% ועליבאבא שמאבדת 4%. מנגד, מדד שנחאי עולה ב-0.9% ושנזן ב-1.6%.

בשוק הנפט המסחר תנודתי הבוקר ונע בין ירידות קלות לעליות. נפט מסוג WTI נסחר כעת ביציבות תמורת 74.8 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט נחלש מעט ונסחר תמורת 78 דולר לחבית. 

8:35

פריגו  הדואלית מסיימת את סאגת שומת המס באירלנד, שהעיבה על המסחר במנייתה בשנים האחרונות. החברה הודיעה היום שתשלם 297 מיליון יורו לרשויות המס באירלנד - בעוד שהשומה המקורית שהוצאה ב-2018 הייתה בגובה 1.6 מיליארד יורו. החברה לא תידרש לשלם קנסות או ריביות.

7:55

באסיה נרשמת מגמה מעורבת הבוקר, כאשר בעוד שמדד האנג סנג יורד ב-1%, מדד שנגחאי עולה ב-0.3%, שנזן עולה ב-1.4% וסידני מטפסת 1.5%.

מדד ניקיי ביפן עולה ב-0.1% על אף ירידות חדות שרושמות חברת החשמל של טוקיו, קוואסאקי ו-Mitsui. גם בנק מיצובישי, טויוטה, ניפון ו-Z הולדינגס מאבדות גובה. בהונג קונג נרשמות ירידות גבוהות לשיאומי ועליבאבא, שמאבדות 2.9% ו-4.3% בהתאמה, וגם חברות האנרגיה נסוגות במעט.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות של 0.5%-0.7%. אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק השיל 0.2% לאחר יום תנודתי שנע בין ירידות לעליות, ואילו S&P 500 ודאו ג'ונס התחזקו מעט. 

בשוק הקריפטו נרשמות עליות, והביטקוין נסחר ברמה של 43.5 אלף דולר. גם האת'ר מתחזק ב-4% וחוצה שוב את רף ה-3,000 דולר, הבייננס קוין מזנק 12% לרמה של 383 דולר ליחידה. 

בשוק הסחורות המגמה מעורבת. מחירי הנפט הגולמי נסוגים בכ-0.2% ואילו הזהב מתחזק במעט ונסחר תמורת 1,731 דולר לאונקיה.