איתקה שבבעלות קבוצת דלק: סימנים לתגלית נפט וגז בים הצפוני

החברה שבשליטת יצחק תשובה, מחזיקה ב-60% ממאגר פוטלה שבים הצפוני • כעת היא מדווחת על "תגלית נפט וגז טבעי" בכמות שמצדיקה אמידה של כמות המשאבים הכוללת שניתנת להפקה • המניה מזנקת עם תחילת המסחר בלמעלה מ-3%

אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה
אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה

חברת איתקה שבבעלות קבוצת דלק , הודיעה על תגלית נפט וגז טבעי במאגר פוטלה (Fotla) שבים הצפוני. מדובר במאגר שבו איתקה משמשת כמפעילה (Operator), ושבו היא מחזיקה ב-60%. יתר המניות (40%) מוחזקות על ידי חברת ספיריט אנרג'י. נכון לפתיחת המסחר בבורסה מניית הקבוצה מזנקת בלמעלה מ-3%.

לפי הודעת החברה מדובר ב"תגלית נפט וגז טבעי חדשה, בכמות שמצדיקה אמידה של כמות המשאבים הכוללת של הפטרוליום בנכס הנפט, וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הנפט והגז הטבעי הניתנות להפקה כלכלית".

המאגר נמצא כ-12 ק"מ דרומית למאגר אלבה (Alba), שבו איתקה מחזיקה 24%, אם כי לפני מספר ימים החברה הודיעה כי היא תגדיל את אחזקותיה במאגר זה ב-13% נוספים אותם היא מבקשת לרכוש מחברת מיצ'וי (Mitsui) היפנית, וזאת בתמורה ל-66 מיליון דולר.

לפי הודעת החברה הקידוח במאגר פוטלה החל בחודש אוגוסט האחרון, כשאר ההכרזה כעת על התגלית נעשית לאחר "בדיקות מקיפות שנערכו בו במהלך השבועות האחרונים".

קבוצת דלק מנוהלת על ידי עידן וולס והיא בשליטת איש העסקים יצחק תשובה.