משה בר סימן טוב יצטרף לוועדה הכלכלית המייעצת של בונוס ביוגרופ

התפקיד יכלול בעיקר ייעוץ לפיתוח עסקי ולעבודה מול הרגולטורים, תחילה לגבי המוצר של החברה לקורונה ואחר כך סביב המוצר הנוסף של החברה בתחום תאי הגזע

משה בר סימן טוב / צילום: שלומי יוסף
משה בר סימן טוב / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב צפוי להתמנות כחבר הוועדה הכלכלית המייעצת של חברת בונוס ביוגרופ. בר סימן טוב מוכר בעיקר כמי שהוביל את הטיפול בגל הראשון של הקורונה.

בונוס ביוגרופ , הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.7 מיליון שקל ועולה 3% בעקבות ההודעה, מתמחה בתחום הטיפולים המבוססים על תאי גזע, ספציפית בניית רקמות המחליפות עצם. המוצרים שלה נמצאים בשלב הפיתוח ועדיין לא הגיעו לשוק.

לחברה מוצר נוסף שפותח לטיפול בקורונה, גם הוא על בסיס תאי גזע. המוצר הזה נמצא היום לקראת כניסה לשלב II של הניסויים הקליניים, בחולי קורונה קשים. המוצר נועד לטפל במנגנון הדלקתי אשר בשלבים מאוחרים של המחלה משתולל וגורם לפגיעה חמורה יותר מאשר הווירוס עצמו.

הניסוי הראשון שערכה החברה נערך ב-10 מטופלים ללא קבוצת ביקורת. רמות החלבון הדלקתי של המטופלים ירדו ב-29%-34%, ומדדים נוספים הקשורים בדלקת ירדו. תפקודי הנשימה של החולים השתפרו, וכך גם רמת החמצן בדם. בגלל גודל הניסוי לא ניתן להכריע עדיין האם התרופה מונעת תחלואה, מקצרת את מחלת החולים או מאפשרת להם להשתחרר במצב טוב יותר.

"לסייע להנהלת בונוס ביוגרופ במסחור בינלאומי"

בוועדה אליה הצטרף סימן טוב חברים גם אור בן שושן, שותף מנהל בקרן הון הסיכון SIBF, ומלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של ארגונים יהודים בארה"ב.

במסגרת התפקיד בר סימן טוב צפוי לעזור לחברה בפיתוח עסקי ובהתנהלות מול רגולטורים בינלאומיים. התפקיד אינו מהווה משרה מלאה והוא מצטרף לתפקידים אחרים להן מונה בר סימן טוב מאז עזב את משרתו במשרד הבריאות. בין היתר, הוא משמש כחוקר אורח במכון למחקרי ביטחון לאומי, דירקטור בחברת נופר אנרגיה ודירקטור בחברת הבריאות הדיגיטלית UpHealth.

בר סימן טוב מסר כי "חברות רבות בתחום התרפיות המתקדמות או טיפולים לקורונה פנו אלי והחלטתי לעבדו עם בונוס ביוגרופ מתוך אמונה כי לפלטפורמה שהם פיתחו יש את הפוטנציאל הגדול והרחב ביותר. אני מאמין שבעבודה נכונה, בארץ ובחול, יהיה אפשר להאיץ את פיתוח המוצאים באופן אחראי ולהביא בשורה לחולים. 

"בונוס ביוגרופ השיגה עומק טכנולוגי וחדשנות ייחודית בתחומי הרפואה התאית והנדסת הרקמות. בשנים האחרונות, הציגה בונוס ביוגרופ פתרונות תרפויטיים ייחודיים ופורצי דרך לכמה מהאתגרים המשמעותיים ברפואה המודרנית, באמצעות תרפיות מתקדמות אשר כבר היום משנות את עתיד הרפואה, ביניהן, התרופה MesenCure להצלת חולי קורונה קשים ממוות, וכן שתל חי של עצם אנושית לשיקום פגיעות קשות בגולגולת ובגפיים. מוצרי בונוס ביוגרופ עשויים לאפשר השגת חיסכון ניכר בעלויות שירותי הבריאות, ולכן יש לחברה פוטנציאל עצום להפוך לשחקן מוביל בזירת הביוטק העולמית.

"מטבע הדברים, ככל שפיתוח הוא חדשני יותר, כך נדרשת אסטרטגיה מורכבת יותר למימוש הפוטנציאל הגלום בו. בכוונתי לסייע להנהלת בונוס ביוגרופ במסחור בינלאומי של התרפיות המתקדמות שלה".

ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ, מסר כי "אנו מברכים על בחירתו של משה בר סימן טוב להצטרף לבונוס ביוגרופ, כחלק מההיערכות של החברה ל קידום יישום האסטרטגיה הבינלאומית שלה".