WeSure, מגדל ושירביט זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה

שלוש החברות הזוכות במכרז החשב הכללי יבטחו למעלה מ-50 אלף רכבים • באוצר צופים כי עצם החלוקה בין שלוש חברות תביא לחיסכון בעלויות הביטוח בהיקף של כ-20 מיליון שקל לעומת המכרז הקודם

מגרש מכוניות / צילום: תמר מצפי
מגרש מכוניות / צילום: תמר מצפי

מגדל, ווישור ושירביט הן חברות הביטוח שזכו במכרז החשב הכללי במשרד האוצר לביטוח רכבי עובדי המדינה וגמלאיה לשנת 2022. מדובר על ביטוח חובה וביטוח מקיף של יותר מ-50 אלף רכבים, כאשר כל אחת מהחברות הזוכות תבטח מספר יצרניות רכב, כאשר ההצעה המשתלמת ביותר עבור סוג הרכבים הספציפי היא שהביאה את החשכ"ל לבחור באותה חברה.

חשוב לציין כי לא מדובר בביטוח של רכבי מדינה, אלא ברכבים פרטיים של עובדי המדינה, אשר ייהנו מתנאים נוחים בשל היותם קבוצה גדולה, הנתמכת על ידי המדינה. במשרד החשב הכללי ציינו כי במכרז הנוכחי נבחרו שלוש חברות זוכות למול שתי חברות שנבחרו במכרזים לשנים 2021, אז זכו הראל ושירביט (הראל רכשה השנה את שירביט), ואילו במכרז לשנים 2019-20 זכו מגדל והראל. עבור ווישור זו זכייה ראשונה במכרז.

בחשב הכללי הסבירו עוד כי פריסה של כלל המבוטחים בין שלוש החברות תחלק את קהל המבוטחים באופן שיאפשר מתן שירות טוב יותר לכל מבוטח, ותביא לחיסכון בעלויות הביטוח בהיקף של כ-20 מיליון שקל בשנה לעומת המכרז הקודם. אחת הסיבות לכך היא שכחלק ממאפייני המכרז החדש, תעריפי ההשתתפות העצמית נקבעים בהתאם למאפייני המבוטח, כך שנהגים ללא תביעות רבות בעברם הביטוחי ייהנו מהנחה בביטוח ומהשתתפות עצמית נמוכה משמעותית.

המכרז הנוכחי היה קטן יותר מאשר זה הקודם ומספר הרכבים הפוטנציאליים לביטוח (עובדי המדינה לא חייבים לבטח את רכבם הפרטי במסגרת המכרז אלא יכולים לעשות זאת באופן פרטי), ירד מכ-60 אלף לכ-51 אלף. בהתאם ירד גם היקף המכרז מיות מ-263 מיליון שקל לפחות מ-200 מיליון שקל.

מגדל נבחרה כמבטחת של כ-10 אלפי כלי רכב, בהם דגמים של מאזדה, פורד, פז'ו, סיטרואן ואחרים. בחברה מעריכים כי היקף הזכייה עומד על עשרות מיליוני שקלים.

המכרז הובל על ידי ועדת המכרזים בראשות אלי ביתן, סגן בכיר לחשב הכללי, מנהל חטיבת שכר, תנאי שירות וגמלאות.

החשב הכללי, רו"ח יהלי רוטנברג, אמר עם פרסום זהות הזוכות כי "תוצאות המכרז מביאות לידי ביטוי את התחרות בשוק ביטוחי הרכב. המבוטחים ייהנו מרמת שירות משופרת, תוך חסכון בעלויות לעובדים ולמדינה".