אטריום של גזית גלוב רוכשת כ-650 יחידות מגורים בפולין

ליעד ברזילי, מנכ"ל אטריום: "עסקות אלה הן אבן דרך עבור אטריום כחלק מגיוון תיק הנכסים שלנו באמצעות כניסה לשוק המגורים להשכרה על מנת למנף הזדמנויות צמיחה ולהמשיך לייצר ערך לבעלי המניות"

ליעד ברזילי, מנכ''ל אטריום / צילום: דן כהן
ליעד ברזילי, מנכ''ל אטריום / צילום: דן כהן

קבוצת גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן, מתחילה לממש את האסטרטגיה החדשה שלה לכניסה לתחום הדיור להשכרה בארץ ובעולם. היום דיווחה החברה הבת של גזית גלוב, אטריום, על התקשרותה בהסכמים לרכישת כ-650 יחידות מגורים בשני נכסים בשלבי פיתוח מתקדמים בערים ורשה וקרקוב שבפולין, בהשקעה כוללת של כ-53 מיליון אירו.

השלמת העסקאות בפולין צפויה להתבצע במחצית הראשונה של שנת 2022. בכוונת אטריום להשקיע בנכסים על מנת להביאם לרמות תקני הקיימות והבנייה הירוקה הגבוהות ביותר.

לדברי גזית גלוב , הרכישות מציינות את השקעותיה הראשונות של אטריום במגזר המגורים להשכרה, כחלק מאסטרטגיית ביזור מקורות ההכנסה עליה הכריזה החברה. בכוונת אטריום להגיע להיקף תיק נכסים של כ-5,000 יחידות דיור להשכרה עד סוף שנת 2025.

הנכס הראשון ממוקם באזור Wlochy (וולוצ'י) בחלקה המערבי של ורשה בירת פולין. בניית קומפלקס המבנים ובו 541 יחידות דיור צפויה להסתיים לא יאוחר מהרבעון השני של 2022. הדירות, בגדלים ובמפרטים שונים, מיועדות לבעלי מקצועות חופשיים צעירים ולמשפחות צעירות.

אזור Wlochy מצוי בתקופת צמיחה והוא ממוקם סמוך לאחת השדרות המרכזיות בוורשה. הוא נהנה מגישה לרשת רחבה של נתיבי תחבורה ציבורית, לרבות רכבת ישירה וקווי אוטובוסים למרכז ורשה, כמו גם מגישה ישירה לכבישים העיקריים המקיפים אותה, לשדה התעופה הבינלאומי שופן ולמרכז המשרדים באזור מוקוטוב. הסביבה המקומית מציעה שפע של חנויות, מרכזי קניות ובילוי וכן בתי ספר, מרפאות ומוסדות תרבות.

הנכס השני הנמצא בפיתוח ממוקם בקרקוב, העיר השנייה בגודלה בפולין, המהווה מרכז אקדמי, כלכלי, תרבותי ואמנותי אזורי. פיתוח הנכס, ובו 109 יחידות דיור, צפוי להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2022.

הנכס ממוקם באזור קרובודג'ה בחלק הצפון מערבי של קרקוב שהינו אחד האזורים האטרקטיביים והמבוקשים ביותר בעיר. הפרויקט סמוך למרכז מסחרי גדול ונמצא במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר ותחנת הרכבת המרכזית.

לדברי ליעד ברזילי, מנכ"ל אטריום, "עסקות אלה הן אבן דרך עבור אטריום כחלק מגיוון תיק הנכסים שלנו באמצעות כניסה לשוק המגורים להשכרה על מנת למנף הזדמנויות צמיחה ולהמשיך לייצר ערך לבעלי המניות. הנכסים מצויים באזורים עתירי ביקוש של ורשה וקרקוב, וכוללים יחידות דיור בסטנדרט מודרני, אשר אטריום מתכוונת להשביח.

"העסקאות ממחישות כיצד אנו מנצלים את מנועי הצמיחה המקרו-כלכליים החזקים בפולין ואת מגמות האורבניזציה באזורים שכיום אין בהם דירות להשכרה באיכות טובה. יש לנו כיום צבר עסקות של כ-4,000 יחידות בפולין ואנו פועלים להשגת היעדים אשר הצבנו לעצמנו."

אטריום מחזיקה בבעלותה, מפעילה ומפתחת מרכזי קניות ונכסי מגורים להשכרה במזרח ומרכז אירופה. החברה מתמחה במרכזי קניות מקומיים בולטים המציעים מזון, אופנה ובידור במיקומים אורבאניים מרכזיים.

בבעלותה של אטריום 26 נכסים בשטח השכרה ברוטו של 809 אלף מ"ר וערך שוק כולל של כ-2.5 מיליארד אירו. הנכסים ממוקמים בפולין, צ'כיה, סלובקיה ורוסיה, כאשר למעט נכס אחד, כולם מנוהלים על-ידי החברה. בפברואר 2020 הכריזה אטריום על אסטרטגיה לגיוון תיק הנכסים באמצעות השקעה וניהול של נכסי מגורים השכרה, תוך התמקדות בוורשה.

קבוצת גזית גלוב מחזיקה כיום בכ-75% ממניות אטריום, כאשר יתרת מניות החברה מוחזקות בידי ציבור המשקיעים. לפני כחודשיים הגישה גזית גלוב הצעה לדירקטוריון אטריום הצע למיזוג שתי החברות, במסגרתו תרכוש גזית גלוב את כל מניות אטריום שאינן בידיה במחיר של 3.35 אירו למניה ובתמורה כוללת של 335 מיליון אירו.

בעקבות הההצעה הקים דירקטוריון אטריום ועדה בלתי תלויה, שמורכבת כולה מדירקטורים עצמאיים (ללא זיקה לגזית גלוב) ושתפקידה לנהל משא ומתן עם גזית גלוב על תנאי ההצעה. בהודעה למשקיעים מסרה אז אטריום, כי הוועדה תבחן את הצעתה של גזית גלוב בסיוע ייעוץ כלכלי ופיננסי שתקבל מהבנק השוויצרי UBS, ותוך שמירה על האינטרסים של בעלי מניות המיעוט בחברה.

בחודש שעבר דיווחה גם גזית גלוב עצמה, כי זכתה במכרז דירה להשכיר לתכנון, הקמה וניהול של מתחם מגורים להשכרה לטווח ארוך, לתקופה של 20 שנים, בתמורה של כ-430 מיליון שקל (לא כולל עלויות פיתוח). הפרויקט ממוקם בשלושה מגרשים בשטח כולל של 8,790 מ"ר, דרומית למרכז הרפואי "שיבא" תל השומר, ברמת גן והינו חלק משכונת מגורים מודרנית העתידה להיבנות ברמת גן, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה של הקו הסגול (אשר עתידה לפעול באזור).

מתחם המגורים שתשכיר גזית גלוב כולל 243 יחידות דיור בשטח כולל של כ-23.3 אלף מ"ר עיקרי וכן כ-7.3 אלף מ"ר של שטחי שירות (לפני תוספת זכויות/הקלות שבס). מחצית מיחידות הדיור תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים בהתאם לתנאי רמ"י, והמחצית השנייה תושכר על ידי החברה בשוק החופשי.