קבוצת דלק תגייס 180 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח חדשה

סדרת האג"ח החדשה תובטח בשעבוד על יחידות השתתפות של שותפות דלק קידוחים, בהן מחזיקה קבוצת דלק • בקבוצה מקווים לנצל את המומנטום החיובי בשווקים לצורך המשך צבירת מזומנים, שישמשו בהמשך לפירעון חובות ישנים יותר ובראשם למחזיקי סדרות האג"ח האחרות

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי
עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

קבוצת דלק  מנצלת את המומנטום החיובי בשווקים לצורך הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה (ל"ו) בהיקף ראשוני של כ-180 מיליון שקל. הסדרה החדשה, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.3 שנים, תובטח בשעבוד על יחידות השתתפות של שותפות דלק קידוחים , שבהן מחזיקה קבוצת דלק.

ההנפקה עצמה מתוכננת להתבצע במהלך השבועות הקרובים. אמש דיווחה הקבוצה כי היא בוחנת אפשרות הנפקה לציבור של סדרת אגרות חוב חדשה (ל"ו), שתהיה מובטחת בשעבוד ראשון על יחידות השתתפות של דלק קידוחים ביחס חוב לבטוחה של 100%. במקביל, פרסמה החברה את טיוטת שטר הנאמנות של הסדרה החדשה ואת הסכם השעבוד של יחידות ההשתתפות לטובת מחזיקי האג"ח.

את הסדרה החדשה תוכל קבוצת דלק להרחיב בהמשך, בהתאם לכמות יחידות ההשתתפות החופשיות של של דלק קידוחים שבידיה. מרבית יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים שבידי קבוצת דלק כבר משועבדות לטובת סדרות האג"ח האחרות שלה, אולם חלקן ישתחררו משעבוד בשנה הקרובה אם ההתקדמות בפירעון סדרות האג"ח הוותיקות.

סדרת אג"ח ל"ו החדשה דומה במהותה לסדרת אג"ח ל"ה, שהונפקה בידי קבוצת דלק בחודש יוני האחרון ושהורחבה בהמשך להיקף של 771 מיליון שקל ערך נקוב. סדרה ל"ה, שזכתה לביקוש של כ-1 מיליארד שקל בעת הנפקתה, משלמת ריבית שקלית לא צמודה של 7.2% בשנה.

עם זאת, מאז הנפקת הסדרה עלה מחירה של אג"ח ל"ה ביותר מ-6%, כך שמחירה הנוכחי משקף תשואה שנתית לפדיון נמוכה יותר של 6.1%, כאשר מח"מ הסדרה עומד על 4 שנים. בקבוצת דלק מבקשים להמשיך ולנצל את המומנטום החיובי בשווקים לצורך המשך צבירת מזומנים, שישמשו בהמשך לפירעון חובות ישנים יותר ובראשם למחזיקי סדרות האג"ח האחרות.

מדובר במהלך חשוב נוסף, אותו מוביל מנכ"ל קבוצת דלק עידן וולס, לצורך חיזוק הגמישות הפיננסית של החברה, שבשליטת יצחק תשובה. קבוצת דלק נסחרת כיום לפי שווי של 4.46 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה ב-148% מתחילת השנה.