בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; סנטינל וואן קפצה ב-7.6%

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% בחודש ספטמבר והשלים עלייה של 5.4% ב-12 החודשים האחרונים • בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.2%-0.7% • עונת הדוחות החלה: דלתא איירליינס וג'יי.פי. מורגן היכו את התחזיות, המניות ירדו

בורסת ניו יורק / צילום: Associated Press, Richard Drew
בורסת ניו יורק / צילום: Associated Press, Richard Drew

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות ואילו הנאסד"ק טיפס בכ-0.7%. 

סנטינל וואן בלטה בעלייה של 7.6%, מאנדיי עלתה בכ-3% ומנגד צים המשיכה לאבד גובה ורשמה ירידה של 1.3%. 

21:05

עליות בוול סטריט. מדדי המניות המובילים מטפסים כעת ב-0.1%-0.5%. זאת לאחר שפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת "ועדת השוק הפתוח" של הפד, שהחליטה להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי וגם לא לשנות, בינתיים, את היקף רכישות האג"ח.

מהפרוטוקולים עולה כי הפד צפוי לצמצם בתהליך הדרגתי החל מהחודש הבא את היקף רכישות האג"ח, שכיום עומדות על כ-120 מיליארד דולר בחודש, בכ-15 מיליארד דולר בחודש. 

19:00

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.2%-0.7%. בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת לכ-1.56%. 

עליות בולטות רושמות סייברארק , קומפיוג'ן, מדיוונד, אינמוד , סנטינל וואן  שקופצת ב-7%, מודרנה, פייבר  ולייבפרסון. 

גם בלאקרוק  בולטת בעלייה חדה לאחר הדוחות שפרסמה החברה. 

17:05

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה ואילו הנאסד"ק עולה קלות.

מניית ביוליין  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חיוביות במחקר על פעילות תרופה של החברה בניוד תאי גזע. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. מניות מודרנה , סולאראדג'  וסנטינל וואן בולטות בעליות חדות.

15:30

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% בחודש ספטמבר, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3%, והשלים עלייה של 5.4% ב-12 החודשים האחרונים. מדד הליבה עלה ב-0.2%, בהתאם לציפיות.

בכך נתוני האינפלציה לחודש ספטמבר הצביעו על עלייה לשיא של 13 שנה, ושיעור האינפלציה צפוי להמשיך לטפס על רקע עלייה במחירי הסחורות והאנרגיה. הדבר מאתגר במיוחד את תפיסת הפד כי האינפלציה זמנית.

עונת הדוחות החלה: דלתא איירליינס  וג'יי.פי. מורגן היכו את התחזיות. דלתא דיווחה על רווח של 30 סנט למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 17 סנט.

JPM  דיווח על רווח של 3.74 דולר למניה לעומת צפי ל-3 דולר למניה. 

14:55

סוגיית תקרת החוב האמריקאית מטרידה את המשקיעים, ומומחי מכון ההשקעות של בלקרוק  מעריכים בסקירתם השבועית כי היא תיפתר בקרוב, "אך יש סיכוי שנראה בארה"ב השבתה של הממשל בעקבות אי הסכמה על התקציב". בבלקרוק מציינים כי העלאת תקרת החוב הזמנית תאפשר למפלגה הדמוקרטית להתרכז בגיוס תמיכה בקרב חברי המפלגה לתוכנית ההוצאה האמריקאית, וכי החוק העוסק במדיניות חברתית ובשינויי האקלים שבמקור תוקצב ב-3.5 טריליון דולר צפוי להצטמצם על מנת להבטיח תמיכה רחבה בקונגרס.

"המניות האמריקאיות הפכו את מגמת הירידה של השבוע שעבר לאחר שהסנאט הסכים להעלות זמנית את תקרת החוב, ואג"ח אוצר אמריקאיות ל-10 שנים עלו לרמה הגבוהה ביותר מאז יוני. אנו רואים בעליית התשואה האחרונה תיקון של הניתוק בין הריסטארט הכלכלי לרמות התשואה המוקדמות יותר, ולא כאירוע המבשר על עלייה דרסטית יותר בתשואות", צוין בסקירה של חברת הנכסים. "מבחינה טקטית אנו ניטרליים במניות אמריקאיות מכיוון שאנו סבורים שהצמיחה האמריקאית כרגע נמצאת בשיאה, ומצפים שאזורים אחרים בגלובוס ירוויחו יותר כעת מהתרחבות הריסטארט הכלכלי. אנו במשקל נמוך מאוד באג"ח אמריקאיות בזמן שאנו רואים עלייה הדרגתית בתשואות הנומינליות גם כאשר הפד עומד לצמצם את תכנית רכישת הנכסים שלו".

13:05

המסחר בבורסות אירופה עבר לצד החיובי, וכעת נרשמות ירידות קלות רק בבורסות לונדון, מדריד ווינה. גם במסחר על החוזים העתידיים המגמה חיובית בשעה זו, כאשר במקביל התשואות בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי יורדות - התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.56%.

בשוק הנפט התחזקו הירידות וכעת שני סוגי הנפט הגולמי נסחרים בירידה של כ-0.5%.

11:20

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת, שכן מדדי דאקס, אמסטרדם, ליסבון ווינה עברו לעליות שערים.

חברת התוכנה SAP  קופצת כ-4% בגרמניה לאחר שדיווחה אתמול על עלייה של 5% בהכנסותיה הרבעוניות, שהסתכמו ב-6.8 מיליארד יורו ברבעון שהסתיים בספטמבר (כ-100 מיליון יורו מעל תחזיות האנליסטים). הרווח הנקי עמד על 1.19 יורו למניה,  בעוד שבשוק צפו שהוא יעמוד על 82 סנט למניה. במקביל לפרסום הדוחות החברה העלתה את תחזיות ההכנסות והרווח שלה לשנה כולה.

בסין ננעל המסחר במגמה חיובית. מדד שנחאי עלה ב-0.4%, שנזן טיפס 1.5% ומדד סין 50 עלה ב-1.3%.

10:20

פתיחת מסחר אדומה בבורסות אירופה, כאשר מדד דאקס יורד ב-0.2%, קאק ב-0.4% ואילו פוטסי ב-0.6%, כאשר הצמיחה בבריטניה פספסה את התחזיות במעט: התוצר המקומי הגולמי שלה צמח באוגוסט ב-0.4% (לעומת צפי ל-0.5%) לאור החזרה לפעילות בענפי האמנות, הבידור והמזון. בחודש יולי התוצר ירד ב-0.1%. 

9:35

המסחר ביפן ננעל בירידות שערים, כאשר מדד ניקיי נסוג ב-0.3%. מיצובישי מוטורס זינקה מעל 5%, מאזדה עלתה ב-3.3%, ג'יי.פרונט ריטיילינג קפצה 8.5%. קבוצת סופטבנק ירדה ב-1%, טויוטה איבדה 1.3%.

המסחר על החוזים בוול סטריט הופך לשלילי יותר, כאשר כעת גם החוזה על הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות שערים מתונות, והביטקוין נסחר סביב 55.3 אלף דולר.

8:10

המסחר באסיה מתקיים הבוקר במגמה מעורבת ללא תנודות מהותיות במרבית הבורסות. מדדי ניקיי ושנחאי יורדים בכ-0.2%, המדד בסידני נסחר ביציבות עם נטייה מטה. מנגד, שנזן עולה ב-0.4% ומדד סין 50 מתקדם 0.7%. גם בקוריאה הדרומית, אינדונזיה והודו נרשמות עליות שערים. בהונג קונג בוטל המסחר בשל סערת טייפון.

בטוקיו בולטות לחיוב חברות הרכב מיצובישי ומאזדה שעולות 4% ו-3% בהתאמה. קבוצת סופטבנק יורדת ב-1.4%. בהודו, תאגיד ייצור הרכב הבינלאומי טאטא מוטורס מזנק ב-17% במחזור מסחר עצום בהיקפו לאחר שדיווח על גיוס של מיליארד דולר שמשקף לו שווי של 9.1 מיליארד דולר.

גם במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט המגמה מעורבת, כאשר החוזים על מדדי נאסד"ק ו-S&P500 נסוגים ב-0.1% ואילו החוזה על דאו ג'ונס נסחר ביציבות.

היום יפורסמו נתוני הצמיחה בבריטניה וכן הדוח החודשי של קרטל הנפט אופ"ק. החוזים על הנפט הגולמי נסחרים בירידה של 0.1%, כאשר נפט מסוג WTI נסחר תמורת 80.5 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט תמורת 83.3 דולר לחבית.

המשקיעים ממתינים להתפתחויות היום בארצות הברית, בהן מדד המחירים לצרכן בספטמבר (שלפי התחזיות יעלה ב-0.3% ויביא את האינפלציה השנתית ל-5.3%), פרסום פרטי ישיבת השווקים הפתוחים של הפדרל ריזרב מספטמבר (שעשויים לספק רמזים על תוכניות הבנק המרכזי לסגת מהמדיניות המוניטארית המרחיבה), וכן לפתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי עם פרסום דוחות ג'י.פי מורגן צ'ייס ודלתא איירליינס לפני פתיחת המסחר.

מדד דאו ג'ונס ירד אמש ב-0.3%, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 נסוג 0.2%. התשואה על האג"ח האמריקאית ל-10 שנים נעה ביציבות סביב 1.58%.