בעקבות חשיפת גלובס: עשות מאשרת מו״מ למכירת השליטה לפימי

בשבוע שעבר נחשף בגלובס כי הקרן שמוביל ישי דוידי מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברה התעשייתית מידי אלביט מערכות לפי שווי של 340 מיליון שקל - שהיווה פרמיה של כ-20% על מחיר השוק

מפעל 'עשות אשקלון' / צילום: אלביט מערכות
מפעל 'עשות אשקלון' / צילום: אלביט מערכות

לאחר החשיפה בגלובס ביום חמישי האחרון, עשות אשקלון מאשרת כי מתקיים משא ומתן למכירת החזקותיה של בעלת השליטה, אלביט מערכות, לקרן פימי.

החברה ציינה בהודעתה כי אין לה בשלב זה מידע ודאי בדבר תנאי העסקה והסיכויים להשלמתה, אך לגלובס נודע כי המכירה צפויה להתבצע לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל - מחיר ששיקף פרמיה של כ-20% על מחיר השוק של עשות אשקלון ביום חמישי, עת החשיפה בגלובס. לאחר הפרסום, זינקה המניה ב-12% וכעת שווי השוק שלה עומד על כ-330 מיליון שקל.

עשות  עוסקת בייצור מוצרי מתכת, חלקים תעופתיים, מערכות לרכב קרבי משוריין ומוצרים ממתכת כבדה. 85% ממניותיה מוחזקות בידי אלביט מערכות . קרן ההשקעות הפרטיות פימי, בניהולו של ישי דוידי, עוסקת ברכישה והשבחה של חברות מתחומי התעשייה והשירותים, ואף שולטת בחברות בעלות תחומים משיקים לאלו של עשות. 

המו"מ מתנהל כשלוש שנים בלבד לאחר שאלביט, בניהולו של בצלאל מכליס, קיבלה את החזקותיה בעשות לידיה במסגרת העסקה לרכישת התעשייה הצבאית (תע"ש) מידי המדינה.