הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בת"א; אירודרום קפצה ב-12%, טוגדר ב-9.7%

מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.6% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל • ירידות בולטות רשמו תורפז, ביומיט פוד, ביומיקס, ג'נסל וחנן מור

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

ירידות קלות בנעילה בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל.

ירידות בולטות רשמו תורפז , ביומיט פוד, ביומיקס, ג'נסל וחנן מור.

מנגד, עליות חדות רשמו מניות אירודרום , טוגדר, אייסקיור, אקסיליון, תדיראן ופרידנזון.

16:35

מדד ת"א 35 יורד בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 ב-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות נטו מלינדה , אקוואריוס, טוגדר , תדיראן, אייסקיור מדיקל  ואירודרום. 

14:40

הירידה של מניית ביומיקס, שדיווחה על תוצאות פושרות בניסוי שלב 2 לטיפול שלה באקנה (ראו דיווח קודם) העמיקה לכ-12%, בעוד שבטרום המסחר בוול סטריט היא מאבדת כ-11%.

14:15

הירידות בבורסה נמשכות, כאשר מדד ת"א 35 יורד בקרוב ל-0.4%, ומדד ת"א 90 ב-0.7%. מדד הביטוח והפיננסים ממשיך לבלוט עם ירידה גבוהה יחסית לשאר המדדים הענפיים, שעומדת כעת על כ-1.2%. מחזור המסחר עד כה מסתכם ב-720 מיליון שקל.

גילת  דיווחה על הרחבת רשת 4G עם מפעילת תקשורת סלולרית בצפון אמריקה עבור אספקת שירותי תקשורת להתאוששות מאסונות ותקשורת פס רחב לצרכים עסקיים שוטפים.

ביומיקס  דיווחה על תוצאות מהשלב השני במחקר הקליני לטיפול באקנה, שלפיו המוצר הוכח כבטוח וללא תופעות לוואי. עוד ציינו כי נצפה שיפור מובהק סטטיסטית מההתחלה במראה עור מועד לאקנה, אך לא הוכח הבדל משמעותי מבחינת היעילות בהשוואה לפלסיבו (או יותר נכון Vehicle, גרסה שזהה לתרופה הנבדקת אך ללא החומר הפעיל).
המנכ"ל ג'ונתן סולומון ציין כי מחקר זה כלל יותר נבדקים מאשר השלב הראשון ובדק את המוצר (BX001) לאורך תקופה ארוכה יותר, "ולכן שמחנו לראות כי הוא שומר על פרופיל בטיחות מצוין. עם זאת, אנו מאוכזבים מכך שלא הוכיח הבדל משמעותי בהשוואה לפלסיבו מבחינת יעילות". מניית החברה יורדת ביותר מ-2% בת"א ונופלת ב-5% בטרום המסחר בוול סטריט.

אנויז'ן , שפתחה את היום בזינוק לאחר שסיימה פיתוח צינורות הזנה יעודיים לתינוקות ופגים, שינתה מגמה ומאבדת מעל 6%.

13:10

הבורסה ממשיכה להתנהל בירידות מתונות, כאשר ת"א 35 משיל 0.3%, ת"א 125 יורד בכמעט 0.5%, ות"א 90 מאבד 0.8%. כלל המדדים הענפיים נסחרים בירידות. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-550 מיליון שקל.

טוגדר  ממשיכה לבלוט עם עלייה של מעל ל-15%, אירודרום  עולה ב-7%, אייסקיור ואקוואריוס ב-6%.

ארפורט סיטי  דיווחה כי פרי (פריאל) אטיאס הודיע על סיום כהונתו כמנכ"ל החברה.

11:35

המומנטום השלילי בבורסה נמשך, עם ירידות של כ-0.5% בשלושת המדדים המובילים. בקרב המדדים הענפיים בולט מדד הביטוח ופיננסים עם ירידה גבוהה יחסית של 0.9%. מדד הנפט נסחר ביציבות יחסית, כאשר את הירידות של נפטא  ונאוויטס  מאזנת עלייה נאה של גבעות . מחזור המסחר עד כה עומד על יותר מ-300 מיליון שקל.

אנויז'ן  ממשיכה בזינוק במחזור מסחר עצום ביחס לממוצע שלה, לאחר שסיימה את הליך הפיתוח של צינור הזנה ייעודי לתינוקות ופגים והחלה בהכנות לניסוי קליני כחלק מהליך קבלת אישור ה-FDA להזנת תינוקות בארה"ב. 

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר  ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה אתמול, בעקבות הודעתה על משלוח מסחרי ראשון של קנאביס רפואי מהחווה של החברה באוגנדה לגרמניה, בהיקף של כ-440 ק"ג. גם אקוואריוס מנועים (ראו דיווח קודם), קאנומד , הכשרה התחדשות , אייסקיור מדיקל , טונדו סמארט  ואירודרום  רושמות עליות יפות.

10:05

הבורסה בתל אביב נפתחה במגמה שלילית. מדד ת"א-35 יורד ב-0.3, מדד ת"א-125 רושם ירידות של 0.27%, מדד ת"א-90 שומר על יציבות.

גזית גלוב  עולה ב-1.5% לאחר שדיווחה כי התקשרה בהסכם מיזוג עם החברה הבת אטריום (ראו דיווח קודם).

אנויז'ן מדיקל  דיווחה על סיום הליך הפיתוח של צינור הזנה ייעודי בעל קוטר המותאם להזנת תינוקות ופגים. החברה ציינה כי נכון להיום כ-50% מכלל צינורות ההזנה אשר מוחדרים לתינוקות ופגים מוחדרים בצורה לא נכונה.

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו קפיטל  הודיעה שהיא נכנסת לתחום קרנות ההשקעה, ומקימה יחד עם בית ההשקעות מיטב דש  קרן ייעודית להשקעות במקבצי דיור (מולטי-פמילי) בארה"ב. 

8:55

גזית גלוב  דיווחה כי התקשרה בהסכם מיזוג עם החברה הבת אטריום, שלפיו תרכוש את יתרת הבעלות בחברה (25% מהון המניות) במחיר של 3.63 יורו למניה, ובסך הכל 376 מיליון יורו - כ-1.4 מיליארד שקל. המחיר משקף פרמיה של 13.4% על מחיר המניה היום בבורסת אמסטרדם, 3.2 יורו.

אקוואריוס מנועים  דיווחה כי חברת TPR היפנית תשקיע 20 מיליון דולר תמורת 20% מחברת הבת ביפן. ההשקעה משקפת שווי של 100 מיליון דולר לחברת הבת, אקוואריוס יפן. "הצדדים פועלים לגיבוש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול את ההשקעה האמורה, לצד שת"פ עסקי בין החברות בנוגע לייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני, המהווה מרכז לתעשיית הרכב העולמית", נמסר בהודעה. 

אזורים  פרסמה את נתוני המכירות לרבעון השלישי. במהלך שלושה רבעונים מכרה החברה 1,039 יח"ד בהיקף כספי בסך של 2.4 מיליארד שקל, וזאת לעומת 625 יח"ד שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד בהיקף כספי בסך של 1.2 מיליארד שקל - עלייה של 66% במספר יחידות הדיור שנמכרו ושל 200% בהיקף הכספי. מדובר בתוצאות גבוהות מאלו שהושגו במהלך שנת 2020 כולה, שבה מכרה החברה 976 יח"ד בהיקף כספי בסך של 2.1 מיליארד שקל.

7:55

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר

1. צפי לירידות בפתיחה

יום המסחר ייפתח, ככל הנראה, בירידות קלות, במקביל למגמה בחלק משוקי אסיה ולאור הירידות במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט.

אמש ננעל היום בירידות מזעריות לאחר יום שקט ויציב יחסית. מחזור המסחר הסתכם במעט יותר מ-900 מיליון שקל.

2. עונת הדוחות בוול סטריט

החברות הציבוריות בארה"ב נערכות לפרסום תוצאותיהן הרבעוניות. בין הדוחות שיפורסמו השבוע אפשר לציין את נטפליקס , ג'ונסון אנד ג'ונסון, IBM, פרוקטר אנד גמבל, טסלה , אינטל , ורייזון ועוד.

גם באירופה חלק מהחברות החלו לפרסם תוצאות, והשבוע בין השאר יתפרסמו דוחות לוריאל, הרמס, יוניליוור, ברקליס, רנו ועוד.

3. מחיקת חוב למפעלי ים המלח של ICL

חברת מפעלי ים המלח, מקבוצת איי.סי.אל  (לשעבר כיל) שבשליטת איש העסקים עידן עופר,  לא צריכה לשלם לחברת מקורות 65 מיליון שקל בגין מי ים המלח שבהם נעשה שימוש כחלק מפעילות החברה במקום, כך קבע צוות במשרד המשפטים.

4. הנפט ממריא, נתוני תמ"ג מאכזבים בסין

המסחר בבורסות אסיה הגדולות מתנהל בירידות שערים הבוקר, כאשר מדד שנחאי מאבד 0.3%, שנזן יורד ב-0.9%, ומדד האנג סנג יורד ב-0.6%. זאת בעיקר בשל נתוני תוצר מאכזבים שפורסמו הבוקר, שלפיהם כלכלת סין התרחבה ברבעון השלישי ב-4.9% בחישוב שנתי, בעוד שהתחזיות העריכו צמיחה של 5.2%. בחישוב רבעוני, הכלכלה הסינית צמחה ב-0.2% (לעומת תחזיות של 0.5%). גם נתוני הייצור התעשייתי לא עמדו בתחזיות, וגדלו ב-3.1% בחישוב שנתי לעומת תחזית גבוהה בהרבה של 4.5%. 

בשוק הסחורות המגמה דווקא חיובית הבוקר, עם עליות של 1%-1.5% בשני סוגי הנפט הגולמי. נפט מסוג WTI נסחר תמורת 82.9 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט תמורת 85.7 דולר.

בשוק הקריפטו העליות מתונות, אך זה מספיק בשביל הביטקוין שכבר חצה את ה-62 אלף דולר.

5. "תנאים פחות טובים להשקעה באג"ח ממשלתי"

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון , מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק האג"ח בישראל ומעריכים כי "העלייה בציפיות האינפלציה עשויה להימשך בתקופה הקרובה, על רקע התמשכות מצב של צווארי בקבוק והמשך העלייה במחירי האנרגיה. סביבת הריבית בארץ צפויה להיוותר ללא שינוי בעתיד הנראה לעין, כאשר החלק הארוך של העקום יושפע מסביבת התשואות בעולם וההתפתחות בציפיות האינפלציה.

"ככלל, תנאי הרקע להשקעה בשוק האג"ח הממשלתי פחות טובים, בעיקר על רקע הציפייה לתהליכי הידוק מוניטאריים ברחבי העולם, גם אם איטיים ומדורגים. לאור רמת המרווחים אנו סבורים כי לא נכון כרגע להגדיל חשיפה לאפיק הקונצרני כאשר עדיף להגדיל רמות הסיכון דרך הגדלת החשיפה לשוק המניות. עם זאת נראה שהמגמה החיובית באפיק הקונצרני עשויה להימשך לפחות בטווח הקצר".