החברה לישראל תשקיע 74 מיליון דולר באקווה גרופ הנורווגית

בהמשך לדיווח מספטמבר האחרון: החברה לישראל שבשליטת עידן עופר דיווחה כי היא מבקשת לרכוש 18% מהון המניות של חברת החקלאות הימית • מחר תתקיים אסיפת בעלי המניות לאישור ההצעה • אקווה נסחרת באוסלו בשווי של כ-370 מיליון דולר

עידן עופר / צילום: סיון פרג'
עידן עופר / צילום: סיון פרג'

החברה לישראל , שבשליטת עידן עופר, דיווחה הבוקר (ג') כי בעלי המניות של אקווה נענו להצעת הרכש שדווחה בספטמבר האחרון. מחר תתקיים אסיפת בעלי המניות לאישור ההצעה שעל פיה היא מבקשת לרכוש כ-18% מהון המניות של החברה תמורת כ-74 מיליון דולר.

אקווה גרופ (AKVA) היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה באוסלו שבנורווגיה. היא עוסקת במתן שירותים בתחום החקלאות הימית, ופתרונותיה כוללים גם טכנולוגיית חקלאות ימית לגידול יבשתי. שווי השוק שלה עומד על כ-3.1 מיליארד קרונות, שהם כ-370 מיליון דולר אמריקאי.

בהצעת החברה לישראל מהחודש שעבר הוערך שהיקף העסקה יעמוד על כ-65 מיליון דולר, כאשר הוא יבוצע בקרונות נורווגיות לפי מחיר של 96.5 קרונות למניית אקווה. בעת הדיווח המחיר שיקף פרמיה של 17.7% על מחיר המניה, אך מאז מניית אקווה התקדמה ונכון לשער הנעילה אתמול, מדובר בפרמיה של פחות מ-3%.

החברה לישראל תרכוש את המניות בהצעת הרכש ובהקצאת מניות פרטית. לאחר השלמת העסקה תהיה החברה זכאית לצרף דירקטור מטעמה לדירקטוריון אקווה.