הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה; נאייקס מחקה 12%, אייסקיור זינקה לקראת יצוא לפולין

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.4%, מדד ת"א 90 רשם עלייה מזערית • מגמה מעורבת באירופה • OPC רוכשת שני מתקנים סולאריים בהקמה בארה"ב, בהיקף מצטבר של כ-458 מגהוואט, תמורת 46 מיליון דולר • ישרוטל קונה מחצית הבעלות על מלון במגדל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:32

יום המסחר בתל אביב הסתיים בעליות שערים, לאחר מגמה מעורבת לאורך היום. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, ת"א 90 מחק את הירידה שרשם מוקדם יותר וסיים את היום בעלייה מזערית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל, כאשר את המחזורים הגבוהים ביותר ריכזו לאומי  והפועלים .

הכשרה התחדשות סיימה את היום בזינוק של 14%, והכשרת הישוב עלתה ביותר מ-5%. אייסקיור מדיקל קפצה 13% לקראת היצוא לפולין, וגם נקסטפרם, גבעות, סייברוואן ואביב בנייה עם עליות חדות של יותר מ-10%.

מניית נאייקס  צנחה ב-12% לאחר התוצאות הראשוניות שפירסמה, שכן על אף עלייה חדה בהכנסות בהשוואה לאשתקד, היא לא הראתה צמיחה בהשוואה לרבעון הקודם. גם סקודיקס , עדיקה סטייל , פנאקסיה ישראל  ואורמד  רשמו ירידות חדות.

15:50

הבורסה מתנהלת במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 ות"א 125 מטפסים מעט, אך ת"א 90 משיל 0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-800 מיליון שקל.

אייסקיור מדיקל  מזנקת 15% במחזור גבוה לאחר שהודיעה על חתימת הסכם הפצה ראשוני עם Mobile SCANMED Systems למכירה בלעדית של מערכת ProSense ואביזריה המתכלים בפולין. בתום שנים עשר חודשים מחתימת ההסכם הראשוני, צפויים הצדדים לחתום על הסכם הפצה בלעדי ארוך טווח.

עוד עליות מרשימות נצפות אצל הכשרה התחדשות  שמזנקת כ-17%, סייברוואן , גבעות , נקסטפרם, פינרג'י, אקוואריוס מנועים, ביומיקס וטופ גאם.

נאייקס  צונחת ב-14% לאחר שדיווחה על תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה, שלפיהן ההכנסות צפויות להיות בין 31-30 מיליון דולר, גידול של כ-40% לעומת אשתקד. החברה דיווחה גם על גידול בשיעור דו ספרתי במספר נקודות המכירה המחוברות שהחברה מספקת להן שירותים ובמספר לקוחות החברה.

13:40

עליות בולטות רושמות כעת מניות פינרג'י , ביומיקס , הכשרה התחדשות, אייסקיור, סייברוואן וביומילק. 

חברת האנרגיה OPC שבשליטת עידן עופר (באמצעות קנון), באמצעות חברת הבת CPV האמריקאית רוכשת שני מתקנים סולאריים בהקמה בארה"ב תמורת 46 מיליון דולר. מדובר בשני מתקנים בהיקף מצטבר של כ-458 מגהוואט. הגדול מהם נמצא באילינוי (360 מגהוואט) והקטן בקנטאקי (98 מגהוואט). נכון להיום מניית החברה יורדת בכאחוז, כאשר מתחילת החודש היא ירדה בקצת יותר מארבעה אחוזים.

רשת ישרוטל  רוכשת את מלון "ים הגליל" (דה סי אוף גליליי) הנמצא בסמוך למושבה מגדל על חוף הכנרת, ביחד עם שותף (בחלקים שווים) בכ-225 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. הצדדים חתמו על מסמך עקרונות, כשתנאי התשלום יסוכמו בהמשך. במלון יש כיום 212 חדרים. בישרוטל מציינים כי השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות לשביעות רצונם של החברה והשותף, חתימה על הסכם מכר מחייב וכן להתקיימות תנאים סטנדרטיים לעסקאות דומות לרבות קבלת אישורים שונים.

11:00

מדד ת"א 35 עולה כעת בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.1%. בשוק המט"ח הדולר מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 3.214 שקלים והאירו יורד בכ-0.3% סביב 3.736 שקלים.

חברת נקסטפרם , המפתחת תחליף חלבון טבעוני ללא הנדסה גנטית (Non-GMO) ורכיבי תזונה חדשניים נוספים מבוססי שמרים, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם שיתוף פעולה עם STAUBER , חברת הפצת רכיבי תזונה מהגדולות בארה"ב, לשיווק והפצה של ®Astaferm, נוגד החמצון שפיתחה החברה, המבוסס על אסטקסנטין. 

אורביט  מדווחת על קבלת הזמנה ממשרד הביטחון למערכות תקשורת מתקדמות בסכום כולל של כ-3.1 מיליון דולר. אספקת המערכות תחל במהלך שנת 2022.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 שומר על יציבות, ומדד ת"א 90 עולה בשיעור קל.

עליות בולטות רושמות אייסקיור מדיקל , טבע, טוגדר, ג'נסל  ואבוג'ן.

09:15

חברת מנועי בית שמש  הודיעה היום כי חתמה על חידוש של הסכם מסגרת עם לקוח קיים של הקבוצה, שהינו אחד הלקוחות האירופיים הגדולים ביותר בשוק התעופה-חלל (aerospace), בהיקף של כ-108 מיליון דולר לתקופה של 9 שנים, משנת 2022 ועד סוף שנת 2030. במסגרת ההסכם, הקבוצה תמשיך לייצר עבור הלקוח יציקות להבים למגוון מנועי סילון, אשר סופקו עד כה בהתאם להסכם מסגרת קודם וכן תפתח ותייצר חלקים חדשים עבור הלקוח במסגרת תכנית מנועים מובילה בשוק האזרחי.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה חיובית

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה חיובית. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בבורסה בתל אביב בעליות קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 התקדם ב-0.1%, מדד ת"א 90 עלה 0.5%, ומדד ת"א 125 התחזק ב-0.2%. 

2. עליות בוול סטריט

יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים אמש בעליות. מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 עלו בכ-0.7% ומשלימים חמישה ימי עליות, מדד דאו ג'ונס התחזק בכ-0.6%. 

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות המרכזיות שבו עם פערי ארביטראז' חיוביים והן צפויות לעלות היום. נייס  עם 0.7%, טבע  כ-2%, פריגו  1.4% ואורמת, טאואר ולייבפרסון עם 1%-1.1%.  

4. מגמה מעורבת באסיה ובחוזים

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כאשר מדד ניקיי מוסיף 0.3%, שנחאי יציבה והונג קונג עולה ב-1.2%.  במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

חוזה על נפט מסוג ברנט רושם ירידה קלה, והביטקוין נסחר ביציבות סביב 64,000 דולר. 

5. עונת הדוחות: נטפליקס עקפה את הצפי

עונת הדוחות בארה"ב מתקדמת ואמש לאחר סיום המסחר בניו יורק נטפליקס את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2021 בהם עקפה את התחזיות בשורת הרווח. החברה הציגה רווח למניה של 3.19 דולרים, לעומת תחזיות אנליסטים של 2.56 דולרים, על הכנסות של 7.48 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. ברבעון המקביל ב-2020 רשמה ענקית הסטרימינג רווח של 1.74 דולרים למניה על הכנסות שהסתכמו ב-6.38 מיליארד דולר.

היום תפרסם טסלה את תוצאותיה.