הסדר טיעון מקל לחלפן הקריפטו בר מיטלמן: יורשע בעבירות מס קלות

כתב האישום המתוקן יכלול רק את בר מיטלמן ואת אביו לב; סעיפי האישום יהיו עבירות עוון קלות, עבירות תחבולה שאין בה מרמה ועבירות מיסוי קלות; ויוטל עליהם עונש מאסר על-תנאי • בנוסף, העונש יכלול את חילוט המטבעות הדיגיטליים שנתפסו, אשר שווים עומד כיום על כ-8.5 מיליון שקל, ובנוסף הם יחויבו במס בסך 5 מיליון שקל

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady
מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady

חלפן הקריפטו בר מיטלמן ואביו לב מיטלמן חתמו על הסדר טיעון מקל בפרשת הלבנת ההון בה הם נחשדו. יש לציין כי במקביל, תיק החקירה נגד שתי אחיותיו של מיטלמן נסגר במסגרת הסדר הטיעון.

מלכתחילה התכוונה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד כל ארבעת בני המשפחה, בגין הלבנת הון ומרמה בהיקף מוערך של 84 מיליון שקל, נוסף על עבירות מס.

ארבעת בני המשפחה, תושבי היישוב שערי תקווה, נעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות מס והלבנת הון באמצעות שתי חברות, Bitin ו-ב.מ.ל, שסיפקו שירותי המרה (change) של מטבעות דיגיטליים. על-פי החשדות שיוחסו מלכתחילה, חשבונות הבנק של האחיות שימשו לפעילות החברות של אחיהן.

לאחר סיום חקירת המשטרה, החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הארבעה בעבירות הלבנת הון ומיסוי בהיקף 84 מיליון שקל כאמור.

לקראת השימוע שכרו החשודים את עורכי הדין ציון סהראי, ינון סרטל וניר לזר על-מנת שייצגו אותם. הצדדים החלו במשא-ומתן, אשר בסופו הסכימו הצדדים כי כתב האישום המתוקן יכלול רק את בר מיטלמן ואת אביו לב, וסעיפי האישום יהיו עבירות עוון קלות, עבירות תחבולה שאין בה מרמה ועבירות מיסוי קלות. זאת לאחר שהתיק החל בתרועה רמה, והשניים ישבו למעלה משלושה שבועות במעצר.

בעקבות זאת הסכימו הצדדים כי העונש יכלול את חילוט המטבעות הדיגיטליים שנתפסו, אשר שווים עומד כיום על כ-8.5 מיליון שקל, לאחר שהשווי שלהם עלה במאות אחוזים. מעבר לכך יחויבו השניים במס בסך 5 מיליון שקל. כמו כן, על השניים יוטל עונש מאסר על-תנאי.

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון.