עסקת הנדל"ן היקרה בקליפורניה: אחוזת ענק ב-177 מיליון דולר

טייקון אופנה סרג' עזריה מכר את הווילה שלו במאליבו לבני הזוג מארק אנדריסן ולורה ארילאגה • העסקה מתברגת במקום השני בעסקאות הנדל"ן היקרות בארה"ב

איל האופנה סרז' אזריה מוכר נכס ב-177 מיליון דולר / צילום: שאטרסטוק, Matteo Prandoni/BFA.com-רויטרס
איל האופנה סרז' אזריה מוכר נכס ב-177 מיליון דולר / צילום: שאטרסטוק, Matteo Prandoni/BFA.com-רויטרס

איל האופנה סרג' עזריה מכר את האחוזה שלו במאליבו, תמורת 177 מיליון דולר, רק שמונה שנים אחרי שרכש אותו ב-41 מיליון דולר. כך נחתמה עסקת השיא בהיסטוריית הנדל"ן של קליפורניה, שנייה רק לעסקה היקרה ביותר בארצות-הברית כולה, כשהמיליארדר קן גריפין, המייסד של קרן הגידור סיטאדל, רכש בשנת 2019 את הפנטהאוז שלו במנהטן, בסכום של 238 מיליון דולר.

הרוכשים הם מארק אנדריסן, שעומד בראש קבוצת הון סיכון בעמק הסיליקון, ואשתו לורה ארילאגה, בתו היחידה של איל הנדל"ן, המיליארדר ג'ון ארילאגה, אחד מבעלי האדמות הגדולים של עמק הסיליקון.

לאחרונה מיקד אנדריסן את פעילותו בקרן סיכון ממוקדת קריפטו, ועל פי פורבס, השווי שלו עומד על 1.6 מיליארד דולר. מקום מגוריו הראשי של הזוג אנדריסן נותר אחוזה בסגנון טוסקני בעיירה החביבה על מיליארדרים, את'רטון, קליפורניה, שעלתה 16.6 מיליון דולר כאשר נרכשה ב-2007.

עזריה הוא המנכ"ל והמנהל הקריאטיבי של מותגי אופנת העלית Joie ,Equipment ו-Current/Elliott.

אחוזת פאר בשטח של 30 דונם

האחוזה במאליבו לא הועמדה מעולם למכירה בשוק הפתוח, אבל ידוע שעזריה ניסה למכור אותה עוד מאז סוף 2020 במחיר התחלתי של רבע מיליארד דולר. עזריה נאלץ להתפשר לבסוף על 177 מיליון דולר "בלבד", אבל כאמור גם סכום זה מספיק כדי לשבור את השיא הקודם של קליפורניה, שהחזיק בו עד כה ג'ף בזוס, שרכש בשנה שעברה אחוזה בסכום של 165 מיליון דולר.

הנכס העצום, שהיה בעברו חוות סוסים יוקרתית, משתרע על שטח של כמעט 30 דונם, מעל חוף הים שנחשב החוף היפה בכל מאליבו. הבית עצמו הוא בשטח של כמעט 1,000 מ"ר, ויש בו, כמובן, אולם קולנוע, מרחב ספא, בריכת שחייה משופצת, שני אסמים שהוסבו למוסכים של רכבי אספנות, מגורים לשומר, ושני בתי הארחה עם ביסטרו צרפתי.

עזריה סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל" שלקחו לו 4 שנים להשלים שיפוץ מקיף באחוזה, ככל הנראה בעשרות מיליוני דולרים, מאז רכש אותה לפני 8 שנים. עוד הוא הוסיף שהוא כבר שם עין על שיפוץ של אחוזה אחרת, גם בקליפורניה, המעוצבת בסגנון ספרדי ונבנתה לפני 100 שנים כמעט.