שופרסל לבורסה: "בוחנת את רכישת רשת הציוד המשרדי קרביץ"

לאחר שפורסם בתקשורת כי ענקית הקמעונאות הישראלית במגעים לרכישת קרביץ לפי שווי של 300 מיליון שקל, שופרסל מגיבה בדיווח לבורסה כי היא מקיימת שיחות בדבר ביצוע מהלכים אסטרטגיים כמו רכישה או מיזוג, "בהם של רשת קרביץ" • הבהירה כי "אין ודאות שהשיחות יובילו להסכמות"

סניף של קרביץ / צילום: עינת לברון
סניף של קרביץ / צילום: עינת לברון

ענקית הקמעונאות שופרסל  מגיבה בדיווח לבורסה על פרסום ב"כלכליסט" שלפיו היא מנהלת מגעים לרכישת רשת הציוד המשרדי קרביץ - וזאת לפי שווי של 300 מיליון שקל. "החברה מבקשת להבהיר כי מעת לעת היא בוחנת ומקיימת שיחות בדבר אפשרות ביצועם של מהלכים אסטרטגיים, לרבות בדרך של מיזוג או רכישה של חברות שונות, ובהקשר זה מתנהלת בחינה גם ביחס לרשת קרביץ", כתבה שופרסל בהודעתה.

יחד עם זאת, שופרסל הבהירה כי "אין כל ודאות כי שיחות כאמור יובילו להסכמות בדבר עסקה כלשהי. אם שיחות כאמור יבשילו לכדי חתימת מזכר הבנות בין הצדדים או חתימת הסכם סופי בין הצדדים, החברה תדווח על כך בהתאם להוראות כל דין". 

שופרסל נמנתה בין המתעניינים גם ברכישת אופיס דיפו באוגוסט האחרון, אז נודע כי איש העסקים רני צים מנהל מגעים למכירת רשת הציוד המשרדי תמורת כ-90 מיליון שקל (שווי הגבוה פי שלושה מהסכום שהשקיע צים ברשת מאז כניסתו אליה ב-2014).

זה אך טבעי ששופרסל מחפשת כיוונים נוספים להתרחב אליהם, שכן דוחות הרבעון השני שפרסמה באוגוסט העידו על שחיקה בהכנסות של רשת המזון ב-3%. יחד עם זאת, שופרסל הציגה כיוון חיובי עם שיפור הרווחיות ועלייה של יותר מ-20% ברווח הנקי שהגיע ל-97 מיליון שקל.