הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד עדי צים ואס.אר אקורד

בפרקליטות החליטו לשחרר את הנכסים התפוסים של בעל השליטה ופיקדון של החברה שהופקד במסגרת תיק החקירה • עדי צים: "לאחר 77 חודשי עינוי דין סוף-סוף יצאה האמת לאור. כפי שאמרתי לכם תמיד – לא היה כלום"

עדי צים, בעלי אס.אר אקורד / צילום: יח''צ
עדי צים, בעלי אס.אר אקורד / צילום: יח''צ

הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד חברת האשראי החוץ-בנקאי אס.אר אקורד ובעל השליטה שלה,  עדי צים, וחברות בשליטתו. בנוסף החליטו בפרקליטות לשחרר את הנכסים התפוסים של בעל השליטה ופיקדון של החברה שהופקד במסגרת תיק החקירה (שני נכסים פרטיים של צים ועוד פיקדון בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל של החברה).  

הפרשה התפוצצה בחודש יוני 2016, אז נעצר צים ונחקר בחשד לביצוע עבירות מרמה, מס והלבנת הון, במסגרת פרשת מרמה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל 200 מיליון שקל. לאחר מכן עבר צים למעצר בית וזמן קצר לאחר מכן שוחרר גם ממעצר הבית. בעקבות המעצר והחקירה הוטלו הגבלות על חשבונותיה של החברה למספר שבועות. 

צים היה חשוד בכך שסייע, באמצעות אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למרמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, על-מנת לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במרמה. כאמור, כעת נסגר התיק באופן סופי. 

עדי צים מסר: "הבוקר הפרקליטות הודיעה לי על סגירת תיק החקר שנפתח נגדי ונגד אס.אר אקורד לפני כשש וחצי שנים. לאורך כל הדרך האמנתי בצדקתי ובחפותי, כמו גם שהפרקליטות, לאחר בחינת מלוא הראיות, תחליט לסגור את התיק. העננה שרבצה עלינו כל-כך הרבה זמן הוסרה. אני מודה לפרקליטות ולמשטרת ישראל על יושרתם והחלטתם לסגור את התיק. זו תחילת דרך חדשה לי ולאס.אר אקורד". 

עורכי הדין גלעד ברון, חיים לוי, רונן רוזנבלום ושני רוזן, המייצגים את עדי צים, ועו"ד יענקלה שטיינמץ, המלווה את החברה, מסרו: "להחלטה על סגירת התיק קדמה התנהלות מהותית מול התביעה, במסגרתה התקיים שיח מקצועי, פורה ומפרה מול רשות המסים ופרקליטות המדינה. אנו מברכים על האוזן הקשבת ועל המקצועיות שבצידה ההחלטה על סגירת התיק". 

מניית אס.אר אקורד  רושמת כעת עלייה של כ-4% בבורסה. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 29% ושוויה של החברה בבורסה הגיע ל-788 מיליון שקל.