קפיצה ברווחי מליסרון; "ביקושים אדירים למשרדים עקב הגאות בהייטק"

ה-FFO ברבעון השלישי גדל ל-201 מיליון שקל, בהשוואה ל-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • מליסרון רשמה רווח נקי של 293 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת רווח של 78 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020

אופיר שריד, מנכ''ל מליסרון / צילום: סיון פרג'
אופיר שריד, מנכ''ל מליסרון / צילום: סיון פרג'

עליית ערך נכסים בהיקף של כ-250 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת ירידה בערך נכסים של כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הביאה לעלייה חדה ברווחי ענקית הנדל"ן המניב מליסרון ברבעון.

ה-NOI לרמה של 281 מיליון שקל ברבעון השלישי בהשוואה ל-230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-274 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-NOI נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהקלות בדמי שכירות לשוכרים בשל משבר הקורונה בסך של כ-48 מיליון שקל, בעוד שברבעון הנוכחי היקף ההקלות עמד על סכום של כ-4 מיליון שקל. בנוסף, נרשם קיטון זמני של כ-5 מיליון שקל בדמי שכירות בקניון עופר הקריון כתוצאה מפעולות יזומות של החברה לשינוי תמהיל עמוק ועבודות לבנייה חדשה, שהביא לסגירה זמנית של חנויות. 

ה-FFO ברבעון השלישי גדל ל-201 מיליון שקל, בהשוואה ל-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מליסרון  רשמה רווח נקי של 293 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת רווח של 78 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. העלייה בקצב האינפלציה, העלאת דמי שכירות ומעדכון הערכת שווי לפרויקט Landmark בת"א, תרמו לקפיצה ברווח.

את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 סיימה מליסרון עם עלייה של כ-15% ב- NOI לכ-749 מיליון שקל, בהשוואה לכ-654 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה- FFO גדל ב-31% לכ-520 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על כ-780 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של כ-195 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עליית שווי נדל"ן להשקעה בהיקף של 609 מיליון שקל, לעומת הפסד של 651 מיליון שקל בסעיף זה אשתקד, הייתה הגורם העיקרי שתרם לרווח.

בחברה מציינים כי בתחום המסחר (קניונים) הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה הממוצע ל-98.5%, לעומת כ-98% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים שנחתמו בתקופה. בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה הממוצע ל-96.4%, לעומת 94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-4% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים שנחתמו בתקופה זו.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון, ציין כי "התוצאות החזקות ברבעון השלישי מעידות על המשך תנופה בפעילותה של מליסרון. קהל המבקרים שב לבלות בקניונים, הביקושים להרחבת שטחי מסחר גוברים ואנו פועלים להשבחת המרכזים ותמהיל השוכרים והעסקים. בפעילות המשרדים אנו חווים ביקושים אדירים כתוצאה מהגאות בשוק ההייטק. במקביל, ממשיכה מליסרון בתנופת הייזום בנכסים קיימים בהיקף של כ-370 אלף מ"ר, לשימוש של משרדים, מסחר ומגורים הנמצאים בשלבי תכנון שונים וכן ליישם את תוכניתה האסטרטגית במטרה להביא לצמיחתה ולגיוון מקורות הכנסותיה בטווח הארוך".