שוחה בכסף: זינוק של 43% ברווחי מיטרוניקס, ההכנסות עלו ב-23%

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות נהנית מהשגשוג בענף הבריכות הפרטיות שהביאה איתה הקורונה • מכירות הרובוטים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הגיעו למיליארד שקל • היום הודיעה החברה על כניסתו של שרון גולדנברג לתפקיד המנכ"ל, במקום אייל טרייבר שפורש לאחר 5 שנים בתפקיד

הרובוט לניקוי בריכות של חברת מיטרוניקס / צילום: יח''צ
הרובוט לניקוי בריכות של חברת מיטרוניקס / צילום: יח''צ

חברת מיטרוניקס  המשיכה להציג תוצאות כספיות חזקות גם ברבעון השלישי של 2021. מדוחות החברה עולה, כי ברבעון השלישי רשמה מיטרוניקס הכנסות של 311 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

לדברי החברה, היא הייתה רושמת ברבעון השלישי צמיחה גבוהה יותר בשיעור 27.2% אם שערי החליפין של השקל מול מטבעות הפעילות המרכזיים היו נותרים בדומה לרמותיהם בסוף ספטמבר 2020. עוד היא מדגישה, כי השינויים בשערי החליפין של האירו, הדולר והדולר האוסטרלי מול השקל, הובילו ברבעון השלישי לקיטון של 10.6 מיליון שקל במכירות ולקיטון של 4.7 מיליון שקל ברווח התפעולי.

מנגד, רשמה החברה ברבעון השלישי הכנסות מימון מעסקאות גידור מט"ח בסך של 13.5 מיליון שקל, וזאת בעיקר כתוצאה מירידת שער החליפין של האירו. בשורה התחתונה, דיווחה מיטרוניקס על רווח נקי של 43 מיליון שקל ברבעון השלישי, המשקף צמיחה של 46% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל החברה בחמש השנים האחרונות, אייל טרייבר, הודיע בחודש מאי האחרון על רצונו לפרוש מהתפקיד. היום הודיעה החברה לבורסה כי שרון גולדנברג נכנס לתפקיד במקומו.

98% מההכנסות - מכירות ושירותים בחו"ל

מיטרוניקס מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של רובוטים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות. כמו-כן, עוסקת החברה גם בפיתוח, ייצור ושיווק של כיסויים אוטומטיים לבריכות, של אמצעים לגנת מתרחצים מטביעה בבריכה, וכן בשיווק של מוצרים נלווים נוספים לבריכות שחייה.

עסקי החברה מבוססים על יצוא ו-98% מהכנסות החברה נובעות ממכירות ושירותים בחו"ל. לדברי הנהלת מיטרוניקס, הרבעון השלישי אופיין בהמשך ביקושים מוגברים לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות ולעלייה מסוימת אף בביקושים לשוק הציבורי שצמח ברבעון השלישי בכ-14%.

במונחי מטבעות מקומיים, צמחו מכירות החברה ברבעון השלישי בשיעור חד של 42% בארה"ב, וכן בשיעורים של 23% באירופה ו-24% באוקיאניה. "החברה ממשיכה לראות בשוק האמריקאי פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הקרובות ומרוצה מאוד מקצב הצמיחה המואץ במכירות האון-ליין ובמכירות רצועת השמש, כל זאת תוך מקסום הקשרים ומערכת היחסים עם השותפים המרכזיים שלה בארה"ב", כותבת מיטרוניקס בדוחותיה הכספיים.

עוד מציינת מיטרוניקס, כי "בהמשך למגמה מהרבעונים הקודמים, רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים המשיכו להשקיע את המשאבים והזמן שלהם במרחב הביתי. היקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן עלה בצורה משמעותית, כמו-כן השוק חווה ביקושים משמעותיים לבריכות חדשות ושדרוג בריכות קיימות לאוטומציה".

שוק הבריכות לוהט

הדברים הללו מלמדים על המגמה החיובית שחווה שוק הבריכות הפרטיות כתוצאה מהתפרצות מגיפת הקורונה בעולם, ועל הביקושים החזקים מהם נהנית החברה כתוצאה ממדיניות הסגרים וההגבלות שננקטה במדינות רבות בעולם מאז תחילת 2020. בנוסף, מדגישה החברה כי מזג האוויר לא היווה השנה פקטור משמעותי ביחס לשנים קודמות.

עוד חושפת החברה כי צבר ההזמנות של הסתכם בסוף ספטמבר 2021 ב-167 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל בלבד בסוף ספטמבר 2020. "העלייה החדה נרשמה בעיקר במגזר הרובוטים לבריכות פרטיות כחלק מהשגשוג בענף הבריכות הפרטיות וביקושים משמעותיים לציוד בריכה בכל הטריטוריות המרכזיות, תוצר משבר הקורונה וההסתגרות בבתים", מדגישה מיטרוניקס.

מוצרים של חברת מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן
 מוצרים של חברת מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן

מכירות הרובוטים לניקוי בריכות פרטיות צמחו ברבעון השלישי ב-25% ל-255 מיליון שקל והיוו 82% מסך ההכנסות. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 צמחו מכירות הרובוטים לבריכות פרטיות ב-30% ל-1.05 מיליארד שקל והיוו 85.7% מסך ההכנסות.

סך הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 עמד על כ-1.23 מיליארד שקל ושיקף צמיחה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי צמח בתשעת החודשים הראשונים של 2021 ב-43% ל-244 מיליון שקל.

מיטרוניקס נסחרת בבורסה לפי שווי של 8.85 מיליארד שקל, לאחר שהניבה למשקיעים תשואה מתואמת דיבידנדים של 71% מתחילת 2021 ו-297% בשלוש השנים האחרונות.