בשוק הרכב נערכים ל-2022: ההיברידיות והפלאג-אין יתייקרו, מבול הסיניות יגבר

המחירונים של השנה הבאה בדרך, וההערכות הן להתייקרות במספר דגמי מפתח בשוק • חברת GEELY יכולה לסמן וי על כניסה מוצלחת לישראל • לגלובס נודע כי סמלת ייבאה לבחינה קרוסאובר חשמלי ענק של המותג FAW  • וגם: הקרוס-אוברים החדשים שינחתו בישראל בקרוב • השבוע בעולם הרכב

השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לקראת השבוע הבא יחלו יבואני הרכב לפרסם את מחירוני הרכב של 2022 ובדגמים רבים בטווח המחיר של עד 200 אלף שקלים צפויה עליית מחירים של 2%-5%, שביטויה יהיה התייקרות ממוצעת של כמה אלפי שקלים במחיר של דגמי מפתח אם כי עליית המחירים לא תהיה גורפת ולא תכלול את כל הדגמים.

לטענת גורמים בענף, עליית המחירים בחלק מהדגמים נובעת בין השאר מהעלאת מחיר על ידי היצרנים בשל התייקרות חומרי הגלם, התובלה והצ'יפים. נימוק נקודתי נוסף להתייקרות, בעיקר בדגמים ההיברידיים ובדגמי הפלאג-אין עקב ביטול הטבת המס הירוק. למרות שרוב היבואנים נוהגים "לחכות לרגע האחרון" עם פרסום המחירונים כדי לראות את התנהגות המתחרים יש כבר אינדיקציות ראשוניות להתייקרויות. בין השאר הושקה השבוע רנו מגאן גרנד-קופה בגרסת 2022 בגרסת דיזל בלבד ובמחיר של כ-150 אלף שקלים, כ-7,000 שקל מעל הדגם היוצא.

בסין מדווחים: אופטימיות זהירה בנוגע למשבר השבבים

ובינתיים מדווחת העיתונות הסינית כי תעשיית הרכב המקומית החלה החודש "לראות את האור בקצה המנהרה" בכל הנוגע למחסור בצ'יפים, שהביא השנה לגריעה של כמעט 2 מיליון מכוניות מהיקף ייצור הרכב המתוכנן של סין. על פי דיווחים עדכניים בשבועיים האחרונים החלו להיסגר חלק מפערי האספקה של הצ'יפים לתעשייה ויצרני רכב אף החלו לצבור מלאים לקראת ייצור עתידי.

אם אכן לא מדובר בתנודה זמנית אלא בתחילתו של טרנד גלובלי בסין, ההתאוששות של תעשיית הרכב כולה וקיצור זמני האספקה של הרכב החדש עשויים להתרחש מהיר יותר ממה שחזו עד כה אלניסטים. מנגד מגיעות בימים האחרונות מסין בשורות פחות טובות ביחס לכלי רכב חשמליים. יצרני רכב סיניים מדווחים על מחסור קשה באספקת סוללות ליתיום ברזל פוספט, הסוג הזול יותר של סוללות ליתיום, שהפך להיות נפוץ לאחרונה בדגמים רבים ובהם דגמי טסלה. בסין מעריכים שאחת הסיבות למחסור ככל הנראה היא שטסלה, הצרכנית הגדולה ביותר של סוללות כאלה, שריינה מבעוד מועד הזמנות ייצור מאסיביות אצל רוב ספקי הסוללות המובילים.

עוד מותג סיני נוחת בישראל: סמלת ייבאה לבחינה קרוסאובר חשמלי ענק של המותג FAW

לגלובס נודע כי רכב חשמלי ראשון של קונצרן הרכב הסיני FAW נחת בארץ לצורך תקינה. הרכב הוא הקרוס-אובר הגדול E-HS9 של המותג HONGQI, שהוא מותג הפרמיום של הקבוצה בסין.

הוא נמתח לאורך 5.2 מ', ניצב על בסיס גלגלים באורך 3.11 מ' שוקל כשניים ורבע טון ומתוכנן להסיע שישה או שבעה נוסעים בשלוש שורות מושבים. בגרסת ההשקה שלו באירופה הוא מצויד בצמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 551 כ"ס ובסוללה של 100 קילוואט, שמספקת טווח של עד 465 ק"מ בתקן WLTP. או בסוללה של 84 קילוואט, שמספקת טווח של עד 396 ק"מ.

הרכב מציע אבזור פאר ברמה גבוהה מאד כולל מתלי אוויר מתרוממים, מסכים לכל הנוסעים, מערכת בטיחות סמי-אוטונומית ועוד. מחירו בנורבגיה, שוק הייצוא הראשון שלו באירופה, נע בין כ-77 אלף דולר ל-86 אלף דולר לפני מיסים, מחיר דומה לזה של אאודי Q7 ETRON. כפי שנחשף לראשונה בגלובס הרכב מיובא לישראל על ידי קבוצת סמלת. הרכב הראשון נועד לבחינת התאמתו לשוק המקומי ועדיין לא ידוע האם ומתי יתחיל השיווק שלו.

שיא מקומי ובינלאומי לקרוס-אובר החדש של GEELY

חברת GEELY רשמה בישראל 2,486 הזמנות של רכב הפנאי החשמלי GEOMETRY C בחודש השיווק הראשון שלו בישראל. כך עולה מדיווח המסירות החודשי של החברה האם גילי בסין. העיתונות הסינית מציינת שזהו הישג יוצא דופן גם במונחים גלובאליים למותג החשמלי "העממי" של קבוצת GEELY, שהושק לפני כשנתיים. לשם השוואה, בעשרת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בכל סין 9258 יחידות של הדגם הזה ומאז השקתו ביוני 2020 נמכרו בסין כ-15 אלף יחידות של הרכב. היקף ההזמנות הראשוני בישראל עדיין לא כולל הזמנות מהותיות מציי רכב בשל מגבלות האספקה. כיום מועד המסירה של הרכב הוא אפריל 2022.

GEELY GEOMETRY C / צילום: יח''צ
 GEELY GEOMETRY C / צילום: יח''צ

חדש בישראל: הקרוס-אובר החשמלי "מקסוס יוניק 6" ב-171 אלף שקל

חברת צ'יינה מוטורס, יבואנית המותג MAXUS מקבוצת SAIC הסיני החלה לשווק בישראל את הקרוס-אובר החשמלי Euniq 6. הרכב נמתח לאורך 4.72 מ' ולרוחב 1.86 מ', גובהו 1.74 מ' ובסיס הגלגלים שלו 2.76 מ'. מערכת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בודד בהספק 174 כ"ס עם מומנט של 32 קג"מ שמניע את הגלגלים הקדמיים. סוללה בקיבולת 70 קילוואט-שעה מספקת טווח של עד 354 ק"מ בתקן WLTP. כמקובל אצל הסינים הרכב מגיע ברמת גימור גבוהה שכוללת מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי, מפתח חכם ועוד. מחירו 171 אלף כול אחריות על הסוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.

מקסוס יוניק 6 / צילום: יח''צ
 מקסוס יוניק 6 / צילום: יח''צ

הקרוס-אובר החשמלי של המותג הסיני JAC בדרך לשוק הליסינג

משלוח ראשון של כ-200 רכבי קרוס-אובר חשמליים של המותג הסיני JAC יצא לאחרונה בדרכו לישראל. בחברה אומרים כי כלי הרכב הוזמנו על ידי לקוחות פרטיים וחברות ליסינג ויסופקו בתחילת 2022. במקביל החלה החברה למסור את הדגם גם לשימוש במוניות, בשלב הראשון לצורך בחינה וניסוי. לרכב יש טווח של כ-450 ק"מ ומחירו מתחיל בכ-132 אלף שקל.