טדי שגיא מסתער על נדל"ן בפלורידה: ישקיע עם שותפיו 700 מיליון דולר במיאמי ביץ'

מיליארדר הטכנולוגיה והנדל"ן, שלאחרונה חתם על עסקה להשקעת ענק בחברת אספן, יקים עם שותפיו פרויקט דירות יוקרתי באי המלאכותי פישר איילנד • העסקה הנוכחית היא השלישית במספר של הקבוצה בפלורידה בחודש האחרון

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

מיליארדר הנדל"ן והטכנולוגיה טדי שגיא ושני שותפיו למיזמי הנדל"ן שלו בארה"ב יקימו פרויקט קונדומיניום (בנייני דירות) באי המלאכותי פישר איילנד הסמוך למיאמי ביץ', פלורידה, בעלות מוערכת של כ-700 מיליון דולר. הפרוייקט ישתרע על שטח בן כ-18 דונם, ועליו מתוכננים להיבנות כ-26 אלף מ"ר.

פישר איילנד, הוקם בתחילת המאה שעברה והוא כולל מבני מגורים קונדומיניום יוקרתיים, שמקיפים שטחים ירוקים ומגרשי גולף. גודלו של האי הוא קצת פחות מקילומטר רבוע אחד, וההגעה אליו היא רק דרך שיט במעבורת או כלי שיט פרטי.

האי סגור לזרים, והכניסה אליו היא אך ורק לתושביו ואורחיהם או לאורחי המלון שבו. הוא מזוהה עם אוכלוסיה עשירה במיוחד בארה"ב, ובין האישים המפורסמים שהתגוררו באי לאורך השנים ניתן לציין את ריצ'רד ניקסון, ויליאם ואנדבילט ואופרה ווינפרי.

ווינפרי מכרה לפני כשנה את הפנטהאוז שהיה בבעלותה באי תמורת 20 מיליון דולר. במאי האחרון מכר המיליארדר מנואל מדינה בית שהחזיק באי תמורת 16.3 מיליון דולר. מדינה הפך למיליארדר לאחר שמכר חברת טכנולוגיה שבבעלותו לוורייזון. עסקה גדולה עוד יותר - שממחישה את הביקוש הגבוה ליחידות דיור על האי - התבצעה באוגוסט האחרון: פנטהאוז מפואר נמכר תמורת 48 מיליון דולר.

שני שותפיו של שגיא לכניסה לשוק הנדל"ן בדרום פלורידה הם קבוצת BH, חברת השקעות ופיתוח נדל"ן פרטית ממיאמי, שמתמחה בהשקעות נדל"ן בדרום פלורידה, ופעילה בשוק זה כבר 20 שנה; וקבוצת הנדל"ן The Related Group שהוקמה לפני 42 שנה על-ידי ג'ורג' פרז (72), יזם נדל"ן ארגנטינאי-אמריקאי. Related Group העוסקת בפיתוח מרכזי מטרופולין.

העסקה הנוכחית היא השלישית במספר של שגיא בפלורידה בחודש האחרון. הראשונה הייתה הקמת מרכז אורבני יוקרתי בפאלם ביץ' בהשקעה כוללת של חצי מיליארד דולר, והשנייה היא הקמת פרויקט מגורים יוקרתי על קו החוף בצפון מיאמי בהשקעה כוללת של 86 מיליון דולר.

התרחבות עסקאות נדל"ן מעבר לים

שגיא, שעשה את עיקר הונו מהקמה ומכירה של חברות טכנולוגיה, ובראשן פלייטק, מרחיב לאחרונה בקצב מוגבר את עסקיו בתחום הנדל"ן מעבר לים, שם הוא מחזיק בין היתר בשוק הקמדן מרקט בלונדון.

הקבוצה שבראשותו מחזיקה בין היתר בחברת Labtech, המפעילה פורטפוליו נדל"ן רחב היקף בלונדון ולאחרונה הרחיבה את החשיפה שלה לנדל"ן בהולנד באמצעות מזכר עקרונות שחתמה עם חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום, לשיתוף פעולה בהיקף כולל של כ-610 מיליון שקל.

במסגרת מזכר העקרונות סוכם על השקעה של קבוצת שגיא באספן ובחברה הבת שלה, אספן BV, המרכזת את פעילותה של אספן באירופה. במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים הם יפעלו להצפת ערך בחברה הבת, אספן BV, ויקדמו את הנפקת מניותיה באחת מבורסות אירופה בשנה וחצי הקרובות.

פעילות הנדל"ן בהולנד יצרה לאספן בתשעת החודשים הראשונים של השנה NOI (רווח תפעולי נטו) של 71 מיליון שקל, ושיעור התפוסה הממוצע בנכסים הוא 96%. בין השוכרים העיקריים של נכסים אלה ניתן לציין את פירמת ראיית החשבון KPMG, הבנק השלישי בגודלו בהולנד ABN AMRO, מותג האופנועים היפני Kawasaki וחברת ביטוחי האשראי אטרדיוס.