חתמו עסקה: גולדשמידט, ליפא ועמית רוכשים את חברת הנדל"ן ב.יאיר

החתם ושני יועצי ההנפקות הוותיקים רוכשים עם שותף נוסף את השליטה בחברת הבנייה  בתמורה ל-51 מיליון שקל • השווי בעסקה - 62.5 מיליון שקל - גבוה ב-17% משוויה  של ב.יאיר טרם פרסום הרכישה

פעילות החברה מתמקדת בנדל''ן למגורים בבודפשט, הונגריה / צילום: רון פז
פעילות החברה מתמקדת בנדל''ן למגורים בבודפשט, הונגריה / צילום: רון פז

החתם ארז גולדשמידט ויועצי ההנפקות רפי ליפא וגל עמית, רוכשים עם שותף נוסף את השליטה בחברת הנדל"ן ב.יאיר . היום דיווחה ב.יאיר כי בעלי השליטה הנוכחיים, יוסף ביטון, יאיר ביטון ויורם ביטון, חתמו על הסכם למכירת 81.56% ממניות החברה לידי קבוצת הרוכשים בתמורה לסכום כולל של 51 מיליון שקל. 

העסקה משקפת לחברת ב.יאיר שווי של 62.5 מיליון שקל, הגבוה ב-17% משווי החברה בבורסה טרם פרסום העסקה. יש לציין כי מוקדם יותר החודש חילקה ב.יאיר לבעלי מניותיה דיבידנד של 35.5 מיליון שקל, אשר הפחית את שווי החברה בהתאם. המניה מזנקת בקרוב ל-30% בשעה זו בתל אביב.

במסגרת העסקה תרכוש חברת ג'י.אר.אי שבבעלות גולדשמידט, ליפא ועמית, 66.88% ממניות ב.יאיר, ואילו חברת י.שניר מגורים שבבעלות ניר יחזקאל תרכוש עוד 14.68% מהמניות. עוד נקבע בעסקה, כי למוכרים תשלום תמורה נוספת בסכום כולל של 1.2 מיליון שקל, במקרה שהחברה תבצע חלוקה לאחר מועד השלמת העסקה.

כמו-כן, סוכם כי ניר יחזקאלי יכהן כמנכ"ל החברה, בהתאם לתנאי העסקה שיסוכמו איתו.  במסגרת ההסכם, גם התחייב יאיר ביטון כי הסכום שידרוש מאת החברה בהתאם לכתב התחייבות לשיפוי שקיבל ממנה, בקשר להליך פלילי שמתנהל נגדו וממנו זוכה בערכאה ראשונה, לא יעלה על סך של 1.5 מיליון שקל.

בחודש אוגוסט השנה זיכה ביהמ"ש המחוזי בת"א את יאיר ביטון מכל האישומים שהוגשו נגדו במסגרת פרשת הלבנת ההון לעבריין יצחק אברג'יל. עוד קודם לכן, זיכה ביהמ"ש המחוזי בת"א את החברה עצמה מכתב האישום שהוגש כנגדה, וזאת נוכח חזרתה של מדינת ישראל מכתב האישום.

יאיר ביטון / צילום: תמר מצפי
 יאיר ביטון / צילום: תמר מצפי

 

"תתמקד בקידום תהליכי תכנון בבודפשט" 

ב.יאיר עוסקת בתחומי הבניה בישראל ובמזרח אירופה. נכון לסוף יוני השנה, לא היו לחברה פרויקטים בשלבי בניה. "להערכת דירקטוריון החברה, לא תתקשר החברה בפרויקטים חדשים בתחומי פעילותה של החברה, ותתמקד בקידום תהליכי תכנון בקשר למקרקעין ברובע 10 בבודפשט", נכתב בדוחות החברה לסיכום המחצית הראשונה של 2021.

במחצית הראשונה של 2021 השלימה החברה מכירה של שטחי מסחר מניבים בהיקף של 648 מ"ר תמורת 13.9 מיליון שקל, והתקשרה בהסכם למכירת שטחים נוספים של כ-303 מ"ר תמורת 7.1 מיליון שקל. בנוסף, מחזיקה החברה ב-90% ממניות חברת סביון ייזום, שעוסקת בייזום פרויקטים של פינוי בינוי למגורים.

עיקר פעילותה הנוכחית של החברה בחו"ל מתמקדת בבודפשט בירת הונגריה. באפריל השנה קיבלה החברה היתר בניה למגרש הראשון בפרויקט רובע 10 בבודפשט ובו ניתן יהיה להקים 247 יחידות דיור בהיקף של 13.87 אלף מ"ר (נטו), 2 יחידות מסחר בהיקף של 430 מ"ר (נטו), חניות, מרפסות, שטחי שירות וכיוצא בזה.

נכון לסוף יוני 2021, הסתכם ההון העצמי של ב.יאיר ב-114 מיליון שקל, כאשר מאז חילקה כאמור החברה דיבידנד של 35 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2021 סיימה החברה בהפסד של 1.95 מיליון שקל וזאת בהמשך להפסד של 3.5 מיליון שקל שנרשם ב-2020 כולה.