הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בבורסה: ת"א 35 בשיא חדש, נורסטאר זיקנה במחזור חריג

מדד ת"א 35 טיפס ב-1.1% לשיא חדש • מגמה חיובית באירופה ובוול סטריט • מאסיבית זינקה לאחר שהודיעה שחתמה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם חברת כנפית • מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ב-2.56 מיליארד שקל

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:27

יום המסחר בבורסה התל אביבית ננעל בעליות שערים, אך אלה התמתנו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% לשיא כל הזמנים (1,986 נקודות). ת"א 90 כלה ב-0.4%, ת"א 125 ב-0.8%. מדד הבנקים עלה ב-1.1%, מדד הנפט ב-1.6%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ב-2.56 מיליארד שקל.

עליות חדות נרשמו לטובת מאסיבית , נורסטאר  (שזינקה בכ-9% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהרגיל), סבוריט , בוליגו  ומגוריט . לודן  זינקה לאחר שדיווחה שהחלה במו"מ עם גורם מקומי על כניסתו כמשקיע אסטרטגי בחברה הבת שימקוטק, שמתמחה במערכות כרטוס חכם. היקף הגיוס ומתווה ההשקעה טרם סוכמו אך הוסכם בין הצדדים שעיקר ההשקעה (שתהיה "בסכום מהותי") יוזרם לחברה הבת כנגד הקצאת מניות, ושהמשקיע יהפוך לבעל מניות מהותי בחברה הבת (אך לודן תישאר בעלת השליטה).

מנגד, נרשמו ירידות בולטות לאייסקיור מדיקל  (שזינקה אתמול ב-12% ללא סיבה ממשית), לוינסקי עופר  (שדיווחה על קשיים בפרויקט פינוי בינוי בקרית מלאכי), קופיקס גרופ , נופר אנרג'י  ופוורפליט .

15:35

העליות בבורסה מתחזקות, מדד ת"א 35 עולה ב-1.4% לשיא של 1,992 נקודות, ת"א 125 עולה ב-1.1% ות"א 90 ב-0.5%. מדד הבנקים עולה ב-1.3%, מדד הנפט ב-1.5%.

ביו דבש  עולה ב-4%, לאחר שהודיעה כי היא מגייסת 11.1 מיליון שקל מקבוצת משקיעים פרטיים, הכוללים את בעל השליטה עדי צים, בעלי מניות קיימים ומשקיעים נוספים. הקצאת המניות תבוצע במסגרת הקצאת פרטית לפי מחיר מניה של 6.5 שקלים (כששער הבסיס היה 7 שקלים הבוקר). כנגד כל מניה יוקצה למשקיעים כתב אופציה אחד, המיר למניה, במחיר מימוש של 8.5 שקלים.

השלב הבורסאי איי.סי.בי  מאבד מעט גובה. היום סילבר קסטל, שצפויה להתמזג אליו, הודיעה שגייסה 5.4 מיליון שקל משורה של אנשי עסקים בולטים, בהם האחים ויליגר (בעלי השליטה בויליפוד), רמי רחימי (לשעבר מבעלי בית ההשקעות רמקו), אמיר גלאור (שותף מנהל של קרן אינפיניטי), מאיר מזוז ויהודה צדיק (מותיקי שוק ההון), גלי ליברמן, ((אשת שוק ההון ומבעלי ענבר גרופ) אורי הלר, סייבל השקעות, ונדב שהרבני (הבעלים של טרגט מרקט). המשקיעים יחזיקו כ-7% ממניות החברה הממוזגת.

14:05

המומנטום החיובי בתל אביב נמשך, ומדד ת"א 35 ממשיך להיסחר בעלייה של 1.1% וצפוי לסגור את היום בשיא חדש. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-1.1 מיליארד שקל. בראש מדד ת"א 35 אופקו , בתחתית או פי סי אנרגיה  שיורדת ב-0.5%.

בשוק המט"ח נרשמת ירידה בולטת של 0.8% בשער הדולר, שנסחר סביב 3.11 שקלים. האירו יורד ב-0.6% לשער של 3.524 שקלים והפאונד מאבד 0.5% ונסחר תמורת 4.184 שקלים.

מאסיבית  עדיין בראש הטבלאות עם עלייה של 13%, לאחר שהודיעה כי היא נכנסת לשוק התעשייה הביטחונית. גם סבוריט  מתקדמת בכ-10% לאור הודעתה שהחלה בפעילות שיווקית לחשיפת הטכנולוגיה להדפסת תלת ממד של תחליפי בשר, כולל מערכת "רובוט-שף" לייצור דיגיטלי של ההמבורגרים - שתפעל בסניפי רשת BBB (ראו עדכונים קודמים). גם מפתחת הבשר המתורבת ביומיט  מתחזקת.

בצד השני של הטבלה ירידות בולטות לקופיקס , פוורפליט, פינרג'י ואפולו פאוור , שמחקה כבר מעל ל-15% בחודש האחרון (אם כי עדיין נמצאת בתשואה של כ-90% מאז שהחלה השנה).

חברת מישורים  הודיעה היום כי התקשרה בהסכם לרכישת מלוא הבעלות במבנה משרדים בן שתי קומות, באזור התעשייה של נשר, הכולל קומת קרקע מסחרית וקומת מרתף המשמשת לחניה, בשטח כולל של כ-6,100 מ"ר וכן מגרש צמוד למבנה הקיים עם זכויות בנייה שלא נוצלו המאפשרות הקמת מבנה משרדים נוסף בצמוד לבניין הקיים. נכון להיום, שיעור התפוסה בבניין עומד על כ-98% והוא מושכר למספר שוכרים ובהם בנק מסחרי גדול, חברות תכנון והנדסה, חנות רהיטים, וחברת הייטק. על בסיס התפוסה הקיימת כיום בבניין, דמי השכירות הצפויים יעמדו בשנה הראשונה על כ-3.7 מיליון שקל וה-NOI הצפוי בשנה הראשונה עומד על כ-3.3 מיליון שקל. בכוונת החברה לפעול להגדלת זכויות הבנייה במגרש הפנוי הצמוד למבנה ולהשכרת יתרת השטחים הפנויים בו. התמורה הכוללת בגין רכישת הבניין, כולל המגרש הצמוד וזכויות הבניה שלא נוצלו, מסתכמת לכ-55 מיליון שקל בתוספת מע"מ. 

12:10

המגמה החיובית בבורסה נמשכת ואף מתחזקת. מדד ת"א 35 עולה ב-1.1% לשיא חדש (1,986 נקודות), ת"א 125 עולה ב-1% ות"א 90 מוסיף 0.8%. מדד הנפט וגז בולט בקרב המדדים הענפיים בעודו מתקדם ב-1.3%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-700 מיליון שקל.

ישרוטל מתחזקת ב-3.5% בעקבות פרסומים על כך שהיא במו"מ לרכישת 60 מלונות בחו"ל בתמורה ל-1.2 מיליארד יורו, אופקו מתחזקת ב-5.2% לאור ארביטראז' חיובי, וגם אלרוב נדלן, מאסיבית, פלמר ורני צים מתחזקות.

מה שעולה מהר יורד מהר: בצד השני של הטבלה אייסקיור שנופלת ב-9% לאחר שזינקה אתמול ב-12% ללא סיבה ממשית או דיווח משמעותי ברקע. גם פיימנט, פוורפליט וטורבוג'ן עם ירידות בולטות. 

10:55

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.9% לשיא חדש ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה. עליות בולטות רושמות ישרוטל , אופקו , גבעות, פרטנר  וקנון.

חברת מאסיבית טכנולוגיות  חודרת, לראשונה, לשוק התעשייה הביטחונית: החברה, שעוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מדפסות תלת-מימדיות וחומרי הדפסה, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת כנפית, לצורך התקנת מדפסת מאסיבית 10000 המתקדמת במתקניה של כנפית וביצוע מבדקי לקוח (בטא).

מניית סבוריט  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי החלה בפעילות שיווקית פומבית ורחבה לחשיפת הטכנולוגיה הייחודית המפותחת על ידה לשוק. לראשונה, הציבור יוכל להתרשם באופן בלתי אמצעי מהטכנולוגיה של החברה, הכוללת מערכת "רובוט -שף" לייצור דיגיטלי מתקדם (לרבות באמצעות הדפסת תלת-מימד) של תחליפי בשר המבוססים על פורמולציה מרכיבים צמחיים. בשלב ראשון, מערכת הרובוט-שף תוצב ותפעל בסניפי רשת BBB ייעודים בישראל.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך המשך המגמה החיובית של הימים האחרונים. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% לשיא חדש של 1,974 נק' ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.1%. 

עליות בולטות רושמות נובה , פתאל החזקות , קבוצת דלק  ואופקו.

חברת רני צים מרכזי קניות  השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה ג' (סדרת אג"ח חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים בסך כ-535 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-345 מיליון שקל, בכפוף לאישור חברת הדירוג. לאור הביקושים הגבוהים, השלב המוסדי ננעל בריבית צמודה של 0.94%, נמוך משמעותית מריבית המקסימום בשיעור של 1.95% שהוצעה במכרז.

08:40

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-0.7% ונסחר סביב 3.115 שקלים והאירו נחלש בכ-0.5% סביב 3.53 שקלים.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח בעליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר כשהמדדים המרכזיים מחקו את הירידות שרשמו לאורך היום וננעלו בעלייה של כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. 

2. שיאים בניו יורק

שבוע המסחר האחרון של השנה נפתח בשווקים הגלובליים באווירה חיובית, והמדדים בוול סטריט סיימו את הערב בעליות שערים - כאשר מדד S&P 500 הגיע שוב לשיא חדש (ה-69 לשנה זו) לאחר שהתקדם בקרוב ל-1.4%. הנאסד"ק גם עלה בשיעור דומה, דאו ג'ונס הוסיף כמעט 1%. 

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  ונייס  עם פערים שליליים של 1.1% ו-0.8% בהתאמה ומנגד נובה  עם פער חיובי של 1.8% ואופקו עם 2.6% כך שהן צפויות לעלות (נובה תטפס לעוד שיא חדש).

4. עליות באסיה

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-1.1% ובשנחאי והונג קונג נרשמות עליות קלות. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות עם נטייה לירידות.

5. סחורות: עליות קלות בנפט

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות עליות קלות. חוזה על נפט מסוג ברנט עולה ב-0.1% ל-78.7 דולר וחוזה לפברואר על נפט מסוג WTI רושם עלייה של 0.3% ל-75.8 דולר לחבית.

הזהב רושם עלייה קלה.

בשוק הקריפטו התנודתיות נמשכת ולאחר שאתמול רשם הביטקוין עלייה חדה, כעת הוא רושם ירידה של כ-4% ונסחר סביב 49,100 דולר. האת'ר בירידה של כ-4% סביב 3,910 דולר.