חודשיים לאחר העלאת המחיר בארה"ב: מקדונלד'ס מעלה מחירים בארץ

החל מהיום, רשת המזון המהיר מייקרת את מחירי הארוחות והשתייה הקלה בשקל • בעמוד הפייסבוק של החברה מוסבר המהלך בעליית שכר של כ-6% בממוצע החל מינואר 2022, עליית מחירי חומרי הגלם, מס על השתייה הממותקת ומס נוסף על הכלים החד פעמיים

מקדונלד'ס / צילום: בר - אל
מקדונלד'ס / צילום: בר - אל

עמוד הפייסבוק של מקדונלדס ישראל הודיע אמש על העלאת מחירים ברשת. "החל מ-29 בדצמבר אנו מעלים בשקל את מחירי הארוחות לראשונה מזה ארבע שנים", לשון ההודעה. עוד יעלו מחירי מוצרי השתייה.

העלאת המחיר הזו מוסברת בשל עליית שכר של כ-6% בממוצע החל מינואר 2022, עליית מחירי חומרי הגלם ומיסי השתייה הממותקת ועל הכלים החד פעמיים.

מקדונלדס מודיעה על העלאת מחירים / צילום: צילום מסך
 מקדונלדס מודיעה על העלאת מחירים / צילום: צילום מסך

תגובות הגולשים בעמוד נעות בין "כל הכבוד על השקיפות", דרך "יאללה לברגר קינג ביי", וכלה בביקורת צינית כמו "ועוד מתקמצנים לנו על מיונז".

לפני חודשיים הודיעה מקדונלדס העולמית על העלאת מחירים לאחר שהרשת העלתה את שכר העובדים. בחודש אוקטובר הודיעה החברה כי מחירי הפריטים בתפריט יעלו כדי להדביק את התשומות העולות, כשמשכורות לבדן עלו עד כה ב־10% בסניפי הרשת בארה"ב. לדברי בכירים בחברה, מקדונלד'ס מצפה שמחיר הסחורות שלה יעלה ב־3.5% עד 4%, לעומת העלייה בשיעור 2% שהייתה מוקדם יותר ב־2021.

המחירים הגבוהים יותר האלה עושים את דרכם לצרכנים, והמנהלים אמרו כי הם מצפים שהמחירים של הרשת יעלו השנה ב־6% לעומת שנה שעברה.