אליזבת הולמס, "היזמת שרימתה את העולם", הורשעה בהונאה

הולמס הורשעה בסעיף של כוונה לבצע הונאה ובשלושה סעיפים של ביצוע הונאה כלפי משקיעים ספציפיים • המושבעים לא הצליחו להגיע להחלטה בנוגע לשלושה סעיפי אישום נוספים, והיא צפויה לעמוד למשפט חדש בנוגע לסעיפים אלה • גזר דינה יכול להגיע לעד 20 שנה בכלא

אליזבת הולמס יוצאת מבית המשפט בקליפורניה / צילום: Reuters, Stephen Lam
אליזבת הולמס יוצאת מבית המשפט בקליפורניה / צילום: Reuters, Stephen Lam

אליזבת הולמס, מייסדת תראנוס (Theranos), שהבטיחה טכנולוגיה מהפכנית בתעשיית בדיקות הדם, הורשעה על-ידי חבר מושבעים בקליפורניה בארבעה סעיפי אישום במשפט הפלילי שהתנהל נגדה.

המושבעים החלו לדון במקרה באמצע דצמבר, לאחר ששמעו במשך שלושה חודשים עדויות של 32 אנשים. הדיונים של המושבעים ערכו יותר מ-50 שעות שנמשכו על פני שבעה ימים.

הולמס הורשעה בסעיף של כוונה לבצע הונאה ובשלושה סעיפים של ביצוע הונאה כלפי משקיעים ספציפיים. הולמס זוכתה מארבעה סעיפי אישום נוספים, והמושבעים לא הצליחו להגיע להחלטה בנוגע לשלושה סעיפים נוספים. היא צפויה לעמוד למשפט חדש בנוגע לסעיפים אלה. השופט יגזור את דינה של הולמס במשך, כאשר היא יכולה לקבל עד 20 שנה בכלא.

הולמס הצליחה לגייס 945 מיליון דולר ממשקיעים בעלי פרופיל גבוה, ובשיאה תראנוס הייתה שווה כ-9 מיליארד דולר.

הולמס ייסדה את תראנוס לאחר שנשרה מאוניברסיטת סטנפורד בשנה השנייה ללימודיה. היא בנתה את החברה במשך כמעט 12 שנה, לפני שסדרת כתבות של ה"וול סטריט ג'ורנל" שהחלה ב־2015 גילתה בעיות בטכנולוגיית בדיקת הדם מדקירת אצבע של החברה,. כתבות אלה זירזו בהמשך פעולה רגולטורית, אישומים פליליים - ולבסוף בשנת 2018 קריסה של החברה.