בועז יונה | בלעדי

20 הדירות באזור המרכז שסיבכו את בועז יונה

לגלובס נודע כי בועז יונה העלים מבית המשפט ומכונס הנכסים הרשמי, לפי החשד, זכות שקיבל ל־20 דירות באזור המרכז - זאת חרף חובתו לדווח על כך בשל היותו מצוי בהליכי פשיטת רגל • יונה שימש בעבר כמנכ"ל קבוצת הנדל"ן חפציבה, שקרסה בשנת 2007

בועז יונה / איור: גיל ג'יבלי
בועז יונה / איור: גיל ג'יבלי

בועז יונה, כוכב פרשת קריסת חברת הנדל"ן חפציבה, העלים לפי החשד זכות שקיבל ל־20 דירות באזור המרכז מבית המשפט ומכונס הנכסים הרשמי, חרף חובתו לדווח על כך עקב היותו מצוי בהליכי פשיטת רגל - כך נודע לגלובס.

יונה שימש בעבר כמנכ"ל קבוצת הנדל"ן חפציבה, שקרסה בשנת 2007. הוא ריצה כארבע שנות מאסר ומצוי בהליכי פשיטת רגל.

יונה חשוד בכך שהציג את עצמו בפני חברת הנדל"ן בוני התיכון כשכיר בחברת הנדל"ן מניב מקבוצת סוויס בע"מ, וקיבל מתוקף כך זכות לקדם פרויקטים של פינוי-בינוי. בוני התיכון התקשרה בהסכם עם חברת מניב כאשר היא סבורה כי יונה הוא שכיר בלבד. בתמורה לפעולותיה קיבלה מניב זכות ל־20 דירות באזור המרכז.

על-פי החשד, מי שעומד בפועל מאחורי החברה הוא בועז יונה בעצמו. נציין כי חברת בוני התיכון איננה חשודה בביצוע עבירות.

עו"ד רז מנגל ממשרד איתן ארז, המייצג את בוני התיכון, מסר: "החברה מעולם לא התקשרה עם בועז יונה או עם חברה בבעלותו. בוני התיכון אינה חשודה במאום, ולא נפל כל רבב בהתנהלותה".

סנגוריו של בועז יונה, עורכי הדין בעז בן-צור ורון סמוראי, מסרו: "מדובר בטענות ממוחזרות שהועלו בעבר ועד כה בתי המשפט לא מצאו בהן ממש. פעולות הכונס הרשמי נעשו על-מנת להשיג מטרה זרה ולנסות להשפיע בצורה פסולה על הליך אזרחי המתנהל בין הצדדים".

*** חזקת החפות: החקירה נגד בועז יונה נמצאת בראשיתה, הוא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.