הדיירים בחרו: אלו החברות שיקימו פרויקט התחדשות עירונית בהיקף של 2 מיליארד שקל בחדרה

במכרז, שבו השתתפו גם אזורים, אפריקה ישראל ותדהר, בחרו הדיירים הצעה של פרקש יזמות, דן נדל"ן ורוטשטיין להקמת 1,452 דירות ו-26 אלף מ"ר משרדים במתחם סלע בית"ר במערב חדרה • התוכנית טרם אושרה, והיא מופקדת בימים אלה בוועדה המחוזית של חיפה

חדרה. התוכנית ממתינה לאישור הוועדה המחוזית חיפה / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials
חדרה. התוכנית ממתינה לאישור הוועדה המחוזית חיפה / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

דיירי מתחם סלע בית"ר (רחוב דוד שמעוני) בחדרה בחרו במכרז דיירים בשותפות של החברות קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן, דן נדל"ן ורוטשטיין, לביצוע פרויקט של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית בהיקף של 1,452 יחידות דיור. מדובר בעסקה מורכבת שכללה 197 דיירים, וצורך בקרקע משלימה. על הפרויקט התמודדו חברות רבות בהן אזורים, אפריקה ישראל, תדהר, כנען וגשם החזקות.

המתחם נמצא על ציר התנועה המרכזי בין הכניסה המערבית לעיר למרכזה, ולא רחוק מתחנת הרכבת חדרה מערב. הוא משתרע על פני 47 דונמים שבהם יש כיום 9 בנייני רכבת ו-7 בתים פרטיים וכן שטחים פתוחים וציבוריים. תוכנית ההתחדשות כוללת 14 מגדלים של עד 40 קומות עם 1,452 יחידות דיור, 26 אלף מ"ר משרדים ומסחר, 6,300 מ"ר שטחים פתוחים ו-8,300 מ"ר של מוסדות ציבור והיא משלבת קרקע בבעלות רמ"י שנמצאת במתחם. התוכנית טרם אושרה, והיא מופקדת בימים אלה בוועדה המחוזית של חיפה.

להערכת היזמים, שווי הפרויקט יגיע לכ-2 מיליארד שקל, מהם 1.75 מיליארד שקל לדירות (כ-1.2 מיליון שקל בממוצע לדירה) וכרבע מיליארד שקל על שטחי המשרדים (כ-10 אלף שקל למ"ר).

את המכרז ניהלו דיירי המתחם באמצעות א.ת.ו.ס בראשות יורם אסידון ומנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה. על פי המכרז, בעלי הדירות יקבלו דירות גדולות ומשודרגות על פי התמורות המוגדרות במסמך המדיניות של עיריית חדרה להתחדשות עירונית וכן חנייה ומרפסת בשטח של 12 מ"ר. 

ישראל אברמוב מנכ"ל קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן סיפר כי בשל גודלו וחשיבותו של הפרויקט, הוא פעל ליצור את השותפות עם חברות דן ורוטשטיין. "מעבר לפן העסקי הדגשנו בפני הדיירים את הפן החברתי שבהתחדשות מתחמית עירונית. אני מאמין שהפרויקט יחולל שינוי חברתי של ממש במערב חדרה ויתרום תרומה משמעותית לפיתוח העיר וזה לא יהיה מוגזם לומר שהוא ישנה את כללי המשחק באזור כולו", אמר אברמוב.

עו"ד רועי דורון, מנהל התחדשות עירונית בדן נדל"ן, מסר כי "בחברה גאים להשתתף בפרויקט, שמהווה את אחד מהפרויקטים המורכבים והגדולים ביותר כיום בהתחדשות עירונית בישראל ,שיספק מענה לביקוש הדירות בקרב זוגות צעירים ומשפרי דיור באזור חדרה והסביבה".