תקציב הפרסום של מכבי שירותי בריאות ייצא למכרז בסוף ינואר

בתקציב הפרסום של הקופה מטפל מאמצע שנת 2007 משרד הפרסום יהושע TBWA

אדיר מילר בקמפיין למכבי שירותי בריאות / צילום: יוטיוב
אדיר מילר בקמפיין למכבי שירותי בריאות / צילום: יוטיוב

תקציב הפרסום של מכבי שירותי בריאות ייצא למכרז לקראת סוף חודש ינואר - כך נודע לגלובס. בתקציב הפרסום של הקופה מטפל מאמצע שנת 2007 משרד הפרסום יהושע TBWA.

תקציב הפרסום של קופות-החולים מתוקצב על-ידי הממשלה ומחולק על-פי מפתח של מספר חברים לכל קופה. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא זה של שירותי בריאות כללית - תקציב בו מטפל משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב; והשני בגודלו הוא תקציב מכבי שירותי בריאות, בו מאפל כאמור יהושע TBWA.

בשונה מקטגוריות רבות אחרות, בקטגורית קופות-החולים יש ארבעה שחקנים בלבד, ולכן רוב משרדי הפרסום יכולים להתמודד על התקציב ללא הגבלה של ניגודי אינטרסים  נזכיר כי במכרז האחרון שהתקיים בקטגוריה - המכרז על תקציב קופת-חולים מאוחדת - התמודדו משרדים בגדלים שונים, ביניהם באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, מנצ', מקאן תל אביב, זרמון ו-Lead, שזכה בסופו של דבר בתקציב.

במכרז בו זכה יהושע TBWA בתקציב מכבי שירותי בריאות הוזמנו להתמודד שבעה משרדים, ובסופו של דבר ניגשו שלושה משרדים בלבד: יהושע, גיתם ואדלר-חומסקי. אולם מיד בתום השלב השני החליט גם גיתם שלא להתמודד על התקציב, וההתמודדות נותרה בין שני משרדים בלבד.

בשלב הזה רוב משרדי הפרסום הגדולים לא מטפלים בתקציב של קופה כלשהי, וסביר שמשרדים כמו מקאן אדלר-חומסקי, באומן, גיתם ונוספים ירצו לנסות לזכות בתקציב

נזכיר כי בשנים האחרונות מוביל את הקו הפרסומי של מכבי הקומיקאי אדיר מילר, שקיבל את תפקיד הפרזנטור של הקופה ב-2013. מאז הוא הוביל עבור הקופה סרטונים רבים, חלקם, בעיקר אלה שנעשו בתחילת הדרך, זכו לביקורת - עיין ערך הפרסומת בה מילר התחזה למוקדן מכבי שמקבל פנייה מלקוחה דוברת רוסית ומנהל עמה שיחה ארוכה בחצי ג'יבריש; ומצד שני הוא הוביל פרסומות שזכו בפרסים והובילו במשך שבועות את דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. ההתקשרות עם מילר צפויה להימשך גם בשנים הקרובות לאחר שהחוזה עימו חודש לאחרונה לשלוש שנים נוספות.

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "תקופת ההתקשרות על-פי מכרז של משרד הפרסום יהושע TBWA מגיעה לסיומה בחודשים אלה. כמקובל בארגונים ציבוריים, מכבי צפויה לצאת למכרז על-פי הכללים והנהלים הנדרשים. בשלב זה מפרט המכרז נמצא בתהליך כתיבה וגיבוש. המכרז יפורסם במלואו בשבועות הקרובים".