מנדל"ן למרפאות שיניים: ד"ר סנגאני מצא בית חם לעסקיו בבורסה בת"א

לאחר שגייס בעבר חוב עבור עסקי הנדל"ן שלו בארה"ב (אנקור פרופרטיס), חזר סנגאני  לת"א עם אנקור הזדמנויות, המפעילה עשרות מרפאות שיניים ומרכזי רפואת חירום ברחבי ארה"ב • החברה הנפיקה אג"ח ב-190 מיליון שקל כנגד שיעבוד על פעילות המרכזים הרפואיים

הבורסה בת''א. שיא בהנפקות ושיפור דו-ספרתי במדדים המובילים / צילום: Shutterstock
הבורסה בת''א. שיא בהנפקות ושיפור דו-ספרתי במדדים המובילים / צילום: Shutterstock

חברה זרה חדשה בבורסה בת"א: אנקור הזדמנויות, הפועלת בתחום השירותים הרפואיים, השלימה בשבוע שעבר גיוס של 190 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב לציבור. שיעור הריבית שנקבע לאג"ח במכרז הוא 7.3%, והדירוג שקיבלה ממידרוג הוא Baa1.il, כלומר דירוג המשקף כושר החזר אשראי בינוני ומאפיינים ספקולטיביים מסוימים. הנפקת האג"ח מגובה בשיעבוד על פעילות של מרכזי רפואת חירום.

אנקור הזדמנויות (Encore Opportunities) התאגדה אשתקד באיי הבתולה הבריטיים, לצורך גיוס החוב בתל אביב. החברה מוחזקת בידי קבוצת אנקור, החולשת על נכסי נדל"ן ומלונאות, תפעול וזכיינות של רשתות הסעדה (זכיינית של רשת המסעדות Five Guys Burgers and Fries בחמש מדינות בארה"ב) וכן פעילות בתחומים רפואיים. הקבוצה נשלטת על ידי הקרדיולוג ד"ר בהרט סנגאני (Bharat Sangani) ואשתו סמיטה. סנגאני משמש כיו"ר ומנכ"ל אנקור הזדמנויות.

בהרט סנגאני, יו''ר ומנכ''ל אנקור הזדמנויות / צילום: אתר החברה
 בהרט סנגאני, יו''ר ומנכ''ל אנקור הזדמנויות / צילום: אתר החברה

מאז הקמתה ב-1999 השלימה קבוצת אנקור מעל 150 עסקאות בהיקף כולל של יותר מ-3 מיליארד דולר. משרדי החברה נמצאים בדאלאס, והיא מעסיקה מעל 3,300 עובדים. ב-2017, זרוע הנדל"ן המניב של אנקור (אנקור פרופרטיס, הפועלת בתחומי הנדל"ן המסחרי, דירות משרדים ובתי מלון) הנפיקה בישראל אג"ח בהיקף של 690 מיליון שקל, מתוכן נפרעו עד כה כ-450 מיליון שקל. יתרת החוב שלה נסחרת בתשואה סולידית של 3%.

רוכשת פעילות של מרפאות שיניים פרטיות בארה"ב

החברה המנפיקה כעת, אנקור הזדמנויות, פועלת בשני מגזרי פעילות: מגזר רפואת השיניים, שבו היא מפעילה 25 מרפאות שיניים בשבע מדינות בארה"ב (ונמצאת בשלבי רכישה של שש מרפאות נוספות) ומגזר הרפואה הדחופה, שבו היא מפעילה 14 מרכזי רפואת חירום, שתי מרפאות משפחה ומוקד טיפול יום אחד בטקסס. כמו כן, החברה נמצאת בשלבי רכישה של שש מרפאות נוספות. 

המרכזים הרפואיים מציעים שירותים בתחומי הרפואה הכללית, רפואת לב, טראומה, טיפול בפציעות ודימות, והם פונים לאוכלוסייה אמידה ולבעלי ביטוח פרטי. החברה מחפשת מרכזים קיימים שאינם מצליחים תפעולית, במטרה לרכוש אותם בעלות נמוכה, ולשפר את פעילותם.

מנוע הצמיחה העיקרי בענף טיפולי הרפואה באופן כללי, ושל החברה בפרט, הינו מיזוגים ורכישות. בתחום רפואת השיניים החברה רוכשת את פעילותן של מרפאות פרטיות ברחבי ארה"ב, במטרה ליצור יתרון לגודל בצד הרכש והתפעול, ולהגדיל את נפח הלקוחות. הרכישות בתחום רפואת השיניים מבוצעות בשיתוף פעולה ובמודל שותפות עם הרופאים
המובילים בכל מרפאה, מודל המייצר זהות אינטרסים בין הצדדים.

אנקור הזדמנויות מעסיקה בשתי הפעילויות שלה 870 עובדים. האג"ח שתנפיק משועבדות לפעילות מרכזי החירום, שלפי החברה ייצרה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ-60 מיליון דולר במונחים שנתיים (על בסיס נתוני שלושת הרבעונים הראשונים של 2021). 

הנתונים הפיננסיים של החברה המנפיקה מצביעים על עלייה של 80% בהכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 ל-134 מיליון דולר, EBITDA של 56.8 מיליון דולר - המשקף צמיחה של 89% לעומת התקופה המקבילה ב-2020, ו-FFO של 53.4 מיליון דולר, עלייה של 92%. החוב הפיננסי נטו הסתכם ב-20.9 מיליון דולר, והיקף המוזמנים היה 24.7 מיליון דולר.

הרווח הנקי בתחום פעילות מרכזי הרפואה הדחופה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 הסתכם ב-39 מיליון דולר, ובשנת 2020 כולה הוא היה 25.3 מיליון דולר. בתחום הדנטלי הרווח בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 עמד על 6.7 מיליון דולר ובשנת 2020 הסתכם ב-3.4 מיליון דולר. הרווח הנקי המאוחד של החברה הסתכם בינואר-ספטמבר 2021 ב-45.7 מיליון דולר.

"מתפתחת בקצב ניכר, אך נתח השוק עדיין קטן"

בדירוג החוב כתבו כלכלני מידרוג כי הם מעריכים את ענף שירותי הרפואה בארה"ב כבעל סיכון עסקי בינוני, והוא מושפע לחיוב מיציבות ביקושים ומפוטנציאל הצמיחה בתתי-הנישות שבהן פועלת החברה. מנגד, זהו ענף תחרותי וחשוף לרפורמת ממשלתיות ולרגולציות הנגזרות מכך.

תרחיש הבסיס של מידרוג הוא הכנסות של 165-180 מיליון דולר ב-2021, עלייה לעומת 110 מיליון דולר ב-2020. בשנת 2022 הם מעריכים הכנסות של 230-235 מיליון דולר לנוכח "הבשלת" מרכזים שנרכשו בשנה האחרונה ורכישת מרכזים נוספים.

"החברה מתפתחת בקצב ניכר אך עדיין בעלת נתח שוק קטן ביחס לשחקניות הגדולות בענף בתחום הרפואה הדחופה", ציינו כלכלני מידרוג. לדבריהם, יש לאנקור רווחיות תפעולית גבוהה, 32%-35%, שתורמת להיקף תזרימי המזומנים, אך הדבר דורש בחינה לאורך זמן, משום שמדובר בפעילות חדשה יחסית, שהחלה בשלוש השנים האחרונות. להערכתם, זהו גורם סיכון המשפיע על הדירוג.

מידרוג מניחה FFO שנתי של 55-70 מיליון דולר ב-2021-2022 והשקעות הוניות בסך של 140 מיליון דולר. יחס החוב הפיננסי ברוטו מתואם ל-EBITDA ינוע להערכתם בטווח של 2.8-3.3 ב-2021-2022.  

ת.ז | אנקור הזדמנויות (Encore Opportunities)

תחום עיסוק: עוסקת בפעילות רפואת שיניים ומרכזי רפואת חירום בארה"ב.
היסטוריה: החברה היא חלק מקבוצת אנקור שהוקמה בארה"ב ב־1999. החברה המונפקת התאגדה ב־2021 באיי הבתולה. בעלי השליטה בקבוצה הם הקרדיולוג ד"ר
בהרט סנגאני ואשתו סמיטה
נתונים: סנגאני משמש כיו"ר ומנכ"ל החברה המנפיקה, אשר מעסיקה 870 עובדים. הכנסותיה בינואר־ספטמבר 2021: 134 מיליון דולר, עם רווח נקי של 45.7 מיליון דולר