רז נזרי לאחר סיכול מועמדותו לתפקיד היועמ"ש: הופתעתי מאוד, אפרוש מתפקידי בקרוב

"חשבתי שאני ראוי להיות היועמ"ש הבא, ומועמדותי הוגשה לוועדה ע"י שר המשפטים... כמו רבים אחרים, הופתעתי עד מאוד מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה", כתב המשנה ליועמ"ש רז נזרי, אשר מועמדותו לתפקיד היועמ"ש סוכלה ע"י נציגיו של השר גדעון סער בוועדת האיתור • לדבריו, בכוונתו לפרוש מתפקידו וממשרד המשפטים

עו"ד רז נזרי. "הופתעתי עד מאוד" / צילום: ליאב פלד
עו"ד רז נזרי. "הופתעתי עד מאוד" / צילום: ליאב פלד

המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, אשר מועמדותו לתפקיד היועמ"ש סוכלה על-ידי נציגיו של השר גדעון סער בוועדת האיתור, הודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקידו וממשרד המשפטים.

עו"ד נזרי כתב כי הוא הופתע מאוד מההחלטה שלא לכלול אותו ברשימת שלושת המועמדים שיועברו לבחירת הממשלה.

בהודעת מייל ששלח נזרי לעובדי שתי המחלקות הכפופות לו, הוא כתב: "רבים מכם סימסו, כתבו, התקשרו, השאירו הודעות, וצר לי שלא הספקתי להשיב לים ההודעות ביממה האחרונה, אך כדי שדברים לא ייצאו באופן עקום בפרסומים שונים דרך 'דוברים מטעם עצמם' או באמצעות 'חיבוקי דב', חשבתי שנכון לכתוב לכם ישירות בדרך זו".

לדברי נזרי, "מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא אומנם ביתי השני מזה למעלה מ-20 שנה (לגרסת רעייתי ומשפחתי - ביתי הראשון...), אך לא נולדתי יועמ"ש, ומובן כי איש אינו 'חייב' לי את התפקיד הזה. נבחרתי כבר בגיל צעיר לשלושה תפקידי משנה ליועץ על-ידי ועדות איתור שונות, יועצים שונים וממשלות שונות, וזכיתי לשרת את המדינה ואת המוסד הזה שנים רבות באין-ספור תחומים ונושאים רגישים וחשובים. אני אסיר-תודה על זכות זו שנפלה בחלקי".

נזרי הוסיף וכתב כי "חשבתי, וכך חשבו גם רבים וטובים (ובכללם 22 ממליצים בכירים מכלל הדיסציפלינות), שאני ראוי להיות היועמ"ש הבא, ומועמדותי הוגשה לוועדה על-ידי שר המשפטים. אודה ולא אכחד - אף שהערכתי זה מכבר שלא אבחר ליועמ"ש נוכח עמדת השר שפורסמה לאחר הגשת המועמדות, כמו רבים אחרים הופתעתי עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי) מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה.

"כפי שאמרתי לחלקכם, אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם. בסופו של דבר, וגם בתחילתו, כפי שכבר שמעו ממני כל סובביי בחודש האחרון וביממה האחרונה - מובן שזכותו של שר המשפטים לבחור ולהציע לממשלה את המועמד הטוב בעיניו".

נזרי כתב עוד: "אני מברך את עו"ד גלי בהרב-מיארה, שבכוונת השר להציע לממשלה את מינויה לתפקיד הנכבד והחשוב, ומאחל לה הצלחה רבה. ברכות גם לעמיתיי, רועי שיינדורף ואיתי אופיר, על הכללתם ברשימה".

נזרי הוסיף: "כפי שהודעתי לאנשיי מחלקותיי כבר לפני זמן רב (עוד טרם הליך הבחירה) וכן ליועץ המשפטי ולשר המשפטים, אף שהקדנציה שלי מסתיימת עוד כשנתיים וחצי, איני מתכוון להשלימה בנסיבות - בכוונתי לקבוע מועד פרישה לעוד חודשים ספורים, ואשתדל לסייע בתקופה זו ככל הניתן".