דולצ'ה וגבאנה תפסיק להשתמש בפרווה; בוחנת מעבר לפרווה אקולוגית

גוצ'י ופראדה גם הן מפסיקות להשתמש בפרווה • לואי ויטון עדיין מוכרת קפוצ'ון עם פרווה במחיר של 25,900 דולר

חנות של דולצ'ה וגבאנה / צילום: Shutterstock
חנות של דולצ'ה וגבאנה / צילום: Shutterstock

במותגי האופנה הגדולים הפרווה כבר אינה אהובה כמו פעם.

דולצ'ה וגבאנה, בית האופנה ממילאנו, הודיע השבוע (ב') כי הוא מפסיק להשתמש בפרווה במוצריו השנה. במונקלר, חברת הביגוד האיטלקית המוכרת בגלל המעילים שלה, הודיעו בשבוע שעבר כי הם מוציאים את הפרווה מקו המוצרים שלהם.

החברות האלה מצטרפות למספר גדל של מותגי אופנה שסילקו את מעילי הפרווה והמעילים שהצווארון שלהם מעוטר בפרווה מהמבחר שלהם. בשנה שעברה, Canada Goose Holdings, חברת הביגוד מטורונטו המוכרת בגלל מעילים שעולים יותר מאלף דולר שהצווארון והכובע שלהם מעוטרים פרווה, הודיעה כי היא מפסיקה להשתמש בפרווה. בספטמבר, קונגלומרט האופנה הצרפתי קרינג הכריז כי כל המותגים השייכים לו, כולל סן לורן ובריוני, יפסיקו להשתמש בפרווה ב־2022.

גוצ'י, מותג האופנה החביב על ידוענים ושייך לקרינג, כבר הפסיק להשתמש בפרווה ב־2018. מייקל קורס, פראדה ושאנל גם הם יישמו איסורים על השימוש בבטנה שמקורה בבעלי חיים בשנים האחרונות.

ההחלטות האלה עזרו לעשות שינוי בשוק הפרווה. על-פי פדרציית הפרווה הבינלאומית, קבוצת מסחר המייצגת חוואים המגדלים חיות לפרווה, קמעונאים וחברות אופנה, הערך הכולל של שוק הפרווה העולמי ירד מ־40 מיליארד דולר ב־2017 ל־16 מיליארד דולר ב־2020. ב־2019, קליפורניה הפכה למדינה הראשונה בארה"ב שאסרה על מכירת פרטי ביגוד חדשים המיוצרים מפרווה. הצעת חוק דומה הוצעה במדינת ניו יורק. 

קפוצ'ון ב-25,900 דולר

כמה מותגי עילית עדיין דבקים בפרווה. באתר של לואי ויטון יש 28 מוצרי מינק למכירה, כולל קפוצ'ון עם לוגו של החברה שעולה 25,900 דולר וצעיף שמחירו 2,190 דולר. פנדי, שנוסדה ב־1925 כחברה המוכרת תיקים ומוצרי פרווה ברומא, מוכרת באופן דומה מגוון מוצרי פרווה יקרים בחנויות שלה.

פנדי ולואי ויטון שייכות לקבוצת LVMH הצרפתית. בהודעה כתובה, LVMH מסרה כי היא "מחויבת לכבד את הבחירה של כל אדם" בכל הנוגע לפרווה, וכי בתי האופנה שלה "מצייתים לרגולציות המחמירות ביותר ברמה מקומית ובינלאומית בנוגע לסחר בפרווה ולא ישתמשו לעולם בפרוות ממינים הנמצאים בסיכון".

עדיין, פנדי פחות מבליטה את מוצרי הפרווה בשנים האחרונות. ב־2018, המותג שינה את שם קולקציית הביגוד בעבודת-יד מ־Haute Fourrure (הביטוי הצרפתי לפרווה), ל־Haute Couture, והעביר את הקו לכלול מבחר רחב יותר של פריטים ללא פרווה.

קיטי בלוק, מנכ"לית האגודה ההומנית של ארה"ב, אמרה כי צרכנים הם נקודת המפנה בכל הנוגע ל"מה שאנחנו קונים ואיך זה משפיע על הסביבה, איך זה משפיע על חיות ועל העולם". בעבר הלא רחוק, הפגנות על זכויות בעלי חיים לעתים קרובות כוונו לחנויות מותג המנוהלות על-ידי מותגים כמו דולצ'ה וגבאנה ומונקלר. 

"פריט טבעי ומתכלה" 

גם אנשים התומכים בשימוש בפרווה מציינים את הסביבה בטיעוני הנגד שלהם. מארק אואטן, מנכ"ל פדרציית האופנה הבינלאומית, מאפיין בטנה מבעלי חיים כ"פריט טבעי שמחזיק מעמד דורות רבים, והוא מתכלה, שלא כמו הפרווה הסינתטית המיוצרת מחומרים ממקור כימי".

מותגים שמפסיקים את השימוש בפרווה פונים לעתים קרובות לחלופות סינתטיות. גוצ'י כיום מוכרת מגוון של עיצובים המזכירים פרווה, כולל מעיל מפרווה מדומה שעולה 7,100 דולר ועשוי מתערובת של מודקריל, אקריליק ופוליאסטר. צרכנים המודעים לאיכות הסביבה עלולים להירתע מחומרים סינתטיים מעשה ידי אדם, ומותגים רבים בודקים חלופות העשויות מחומרים קיימים.

דולצ'ה וגבאנה מתכננים להשתמש במגוון חומרים ממוחזרים שאינם מכילים פרווה על-מנת ליצור מוצרים דמויי פרווה שהחברה מכנה אותה "פרווה אקולוגית". זוג תלבושות המדמות מינק שהוצגו בתצוגת הגברים במילאנו בסתיו 2022 נתפרו מהחלופות האלה, שאין בהן מרכיבים מהחי.