הקו הכשר | בלעדי

משרד התקשורת חוקר כמה מספרים חסומים בקו הכשר; הערכות: מדובר במאות אלפים

המשרד פנה לחברות התקשורת וביקש מהן עדכון מפורט על היקף התופעה של המספרים שנחסמו בשירות הקו הכשר ע"י ועדת הרבנים

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: איל יצהר
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת פנה השבוע לכל מפעילי הסלולר והורה להם להעביר בתוך שבוע רשימת מספרים חסומים בשירות הקו הכשר. הפנייה באה לאחר מספר דחיות שנבעו מקשיים טכניים. המטרה של המשרד היא לייצר תמונת מצב מדויקת של מספרי הטלפון שנחסמו בשירות הקו הכשר, ושנדרשו על-ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

על-פי ההערכות בשוק, מדובר במאות אלפי מספרים שנחסמו לאורך השנים, ובמגזר החרדי מעריכים כי המספר מגיע אף למיליוני מספרים חסומים. חסימת המספרים על-ידי ועדת הרבנים היא אירוע בעייתי מאוד במגזר החרדי, והוא מייצר קושי רב לאוכלוסייה רחבה מאוד של חרדים, שמצד אחד נאלצים להשתמש במספרים כשרים בגלל מגבלות שמוטלות עליהם, ומנגד הם לא יכולים לנהל תקשורת חופשית ולבחור בעצמם את פתרונות הסינון שהם רוצים.

הפנייה של משרד התקשורת לחברות באה במקביל למהלך שעליו הכריז המשרד אתמול (ד'), של שימוע ציבורי לקראת סיום המונופול של ועדת הרבנים ומתן אפשרות לניידות מספרים מלאה בין המספרים הכשרים והקומות הכשרות למספרים רגילים, וכן רפורמה בציוד קצה שתמנע זיהוי כרטיס ה-SIM ככשר במסגרת חיבורו למכשיר לא כשר.

נציין כי ההוראה של משרד התקשורת לביטול החסימות כבר נדחתה כמה פעמים על-ידי שר התקשורת יועז הנדל, והדבר גרם לקורת-רוח רבה בקרב ארגון "אשרינו" המסייע לוועדת הרבנים, שרואה בכך הצלחה למאמצים להמשיך את החסימות.