"הדחה פוליטית ופחדנית": יעקב ברדוגו התפטר מגלי צה"ל בשידור חי

אתמול הודיעו בגל"צ כי ברדוגו יחדל מלשדר את יומן הערב וימשיך ברצועת שישי בבוקר בלבד • חברי כנסת מהימין הודיעו כי יחרימו את התחנה הצבאית • ברדוגו אמר בשידור: "הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה וגם בתוכה. מה לא אמרו עליי?"

יעקב ברדוגו / צילום: צילום מסך מתוך שידור גלי צה''ל
יעקב ברדוגו / צילום: צילום מסך מתוך שידור גלי צה''ל

יעקב ברדוגו התפטר הבוקר (ו') בשידור חי מגלי צה"ל לאחר שאתמול הודיעה ממלאת-מקום מפקד התחנה הצבאית גלית אלשטיין על הדחתו מהגשת התוכנית היומית בחמש בערב. ירון וילנסקי, שהגיש את התוכנית עם ברדוגו, ימשיך להגישה לבדו.

ברדוגו אמר בשידור כי "מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע", ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת השרים בני גנץ ואיילת שקד שקיבלו את ההחלטה לדבריו.

בתוכניתו המשותפת עם משה שלונסקי הבוקר אמר ברדוגו: "אתמול הודחתי מהגשת יומן הערב בגלי צה"ל. התוכנית שאני מגיש עם ירון וילנסקי חברי זוכה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד, גם ביחס לתחנה וגם למתחרים. יחד יצרנו תלכיד מרתק שמאות אלפים האזינו לו. אבל מסתבר שבישראל של 2022 זה לא הקריטריון הקובע. מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע.

"למען האמת, הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה וגם בתוכה. אחרי הכול, התחנה הזו, שהיא בית הגידול העיקרי של הברנז’ה העיתונאית והתקשורתית בישראל, מתקשה לקבל ולהכיל מישהו שהוא לא יציר כפיה, אשר מביא איתה קולות, רעיונות ואווירה שונים ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שהוא ראוי, לגיטימי ומקצועי.

"מה לא אמרו עליי? רוח פרצים, גנבתי להם את התחנה וגם את המדינה. אולי קוראים לזה שידור ציבורי, אבל התחנה היא רק שלהם, וכך גם המדינה. מה שהפריע להם זה רק דעותיי, מחשבותיי ובעיקר אמונותיי.

"אז עכשיו מסתבר שיש התערבות פוליטית פסולה, ויש כזו מבורכת. כאשר שר ביטחון ממנה בעצמו עורכת ראשית של תחנת שידור ציבורית ללא מכרז במינוי פוליטי מובהק, זה בסדר. כשהיא מתחילה לעשות את מה שבשבילו מינו אותה - טיהור פוליטי של התחנה - זה אפילו מבורך. והם מריעים מהיציע להדחה פוליטית ופחדנית בהוראת הממשלה. החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ היא אות קלון לחופש הביטוי".

הליכוד: "אין ימין? אין גלי צה"ל"

בהודעת גלי צה"ל אתמול (ה') נכתב כי המהלך נעשה בהתאם לקו העריכתי החדש, שנועד "לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה". נזכיר כי גלית אלטשטיין מונתה לאחרונה למפקדת התחנה, והיא מכהנת כרגע כמינוי זמני מטעמו של שר הביטחון בני גנץ.

לדברי אלטשטיין, "בחודשים האחרונים עברה גלי צה"ל תחת פיקודי שינויים משמעותיים במטרה לאפשר למחלקת החדשות כר פעולה עיתונאי מקצועי וממלכתי, כיאה למערכת חדשות מובילה בשידור ציבורי".

המהלך מעורר מאז אתמול סערה גם בזירה הפוליטית, כאשר שורה של חברי כנסת ואנשי תקשורת מהימין פרסמו הודעות גינוי והודיעו כי בכוונתם להחרים את השידורים בגלי צה"ל. בחשבון הטוויטר של הליכוד נכתב: "אין ימין? אין גלי צה"ל".